Soni addominali
I soni addominali sò i rumuri fatti da l'intestini.
I soni addominali (soni intestinali) sò fatti da u muvimentu di l'intestini mentre spingenu l'alimentu. L'intestini sò cavi, cusì i soni intestinali ribombanu in l'addome assai cum'è i soni intesi da i tubi d'acqua.
A maiò parte di i soni intestinali sò nurmali. Simplicemente significanu chì u trattu gastrointestinale funziona. Un fornitore di assistenza sanitaria pò verificà i soni addominali ascoltendu l'addome cù un stetoscopiu (auscultazione).
A maiò parte di i soni intestinali sò innocu. Tuttavia, ci sò alcuni casi in cui i soni anormali ponu indicà un prublema.
Ileus hè una cundizione in quale ci hè una mancanza di attività intestinale. Parechje cundizioni mediche ponu purtà à ileus. Stu prublema pò causà gasi, fluidi è u cuntenutu di l'intestini per custruisce è rumpere aperti (rottura) u muru intestinale. U fornitore pò esse incapace di sente alcun sonu intestinale quandu ascolta l'addome.
I soni ridotti (ipoattivi) di l'intestinu includenu una riduzione di l'intensità, di u tonu, o di a rigularità di i soni. Sò un segnu chì l'attività intestinale hà rallentatu.
I soni ipoattivi di l'intestini sò normali durante u sonnu. Accadenu ancu nurmalmente per un cortu tempu dopu l'usu di certi medicinali è dopu a chirurgia addominale. A diminuzione o l'assenza di i soni intestinali spessu indicanu stinzia.
U sonu di l'intestione aumentatu (iperattivu) pò esse qualchì volta intesu ancu senza un stetoscopiu. I soni iperattivi di l'intestinu significanu chì ci hè un aumentu di l'attività intestinale. Questa pò accade cù a diarrea o dopu avè manghjatu.
I soni addominali sò sempre valutati assemi à sintomi cum'è:
- Gas
- Nausea
- Presenza o assenza di muvimenti intestinali
- Vumitu
Se i soni intestinali sò ipoattivi o iperattivi è ci sò altri sintomi anormali, duvete cuntinuà à seguità cù u vostru fornitore.
Per esempiu, nisun sonu intestinale dopu à un periudu di suoni intestinali iperattivi pò significà chì ci hè una rottura di l'intestini, o strangulazione di l'intestinu è a morte (necrosi) di u tissutu intestinale.
Soni intestinali assai acuti ponu esse un segnu di prima ostruzione intestinale.
A maiò parte di i soni chì si sentenu in u stomacu è in l'intestini sò dovuti à a digestione normale. Ùn sò micca un mutivu di preoccupazione. Parechje cundizioni ponu causà soni intestinali iperattivi o ipoattivi. A maiò parte sò innocu è ùn anu micca bisognu di trattamentu.
A seguita hè una lista di e cundizioni più gravi chì ponu causà soni anormali di l'intestini.
I soni iperattivi, ipoattivi, o mancanti di l'intestini ponu esse causati da:
- I vini sanguini bluccati impediscenu à l'intestini di ottene un flussu di sangue adattu. Per esempiu, i coaguli di sangue ponu causà occlusione di l'arteria mesenterica.
- L'ostruzione meccanica di l'intestione hè causata da ernia, tumore, adesioni, o cundizioni simili chì ponu bluccà l'intestini.
- L'ileu paralìticu hè un prublema cù i nervi à l'intestini.
Altre cause di suoni intestinali ipoattivi includenu:
- Drogini chì rallentanu u muvimentu in l'intestini cum'è oppiacei (cumpresi a codeina), anticolinergici è fenotiazine
- Anestesia generale
- Radiazioni à l'abdomen
- Anestesia spinali
- Chirurgia in l'addome
Altre cause di suoni intestinali iperattivi includenu:
- Malatia di Crohn
- Diarrea
- Allergia alimentaria
- Sanguinamentu GI
- Enterite infettiva
- Colitis ulcerativa
Chjamate u vostru duttore se avete sintomi cum'è:
- Sanguinamentu da u vostru rettu
- Nausea
- Diarrea o stinzia chì cuntinueghja
- Vumitu
U fornitore vi esaminerà è vi farà dumande nantu à a vostra storia medica è sintomi. Pudete esse dumandatu:
- Chì altri sintomi avete?
- Avete dolore addominale?
- Avete diarrea o stinzia?
- Avete distensione addominale?
- Avete gas eccessivu o assente (flatus)?
- Avete rimarcatu qualchì sanguinamentu da u rettu o di e feci nere?
Pudete avè bisognu di e seguenti prove:
- CT scan addominale
- Radiografia addominale
- Analisi di sangue
- Endoscopia
Se ci sò segni di emergenza, sarete mandatu à l'uspidale. Un tubu serà piazzatu attraversu u nasu o a bocca in u stomacu o l'intestini. Questu sviutà i vostri intestini. In a maiò parte di i casi, ùn serà micca permessu di manghjà o beie qualcosa per chì i vostri intestini ponu riposà. Vi daranu fluidi attraversu una vena (intravenosa).
Pudete esse datu una medicina per riduce i sintomi è per trattà a causa di u prublema. U tipu di medicina dependerà di a causa di u prublema. Alcune persone ponu avè bisognu di chirurgia subitu.
Soni intestinali
- Anatomia abdominale normale
Ball JW, Dains JE, Flynn JA, Solomon BS, Stewart RW. Abdomen. In: Ball JW, Dains JE, Flynn JA, Solomon BS, Stewart RW, eds. Guida di Seidel per Esame Fisicu. 9a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2019: chap 18.
Landmann A, Bonds M, Postier R. Addome acutu. In: Townsend CM Jr, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia. 21a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2022: cap. 46.
McQuaid KR. Avvicinamentu à u paziente cun malattia gastrointestinale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 123.