Cisti
Un cistu hè un sacchettu chjusu o un saccu di tissutu. Pò esse pienu d'aria, fluidu, pus, o altru materiale.
Cisti pò formà in qualsiasi tessutu in u corpu. A maiò parte di i cisti in i pulmoni sò pieni d'aria. Cisti chì si formanu in u sistema linfaticu o in i reni sò pieni di fluidi. Certi parassiti, cum'è certi tippi di vermi tondi è di tenia, ponu formà cisti in i musculi, u fegatu, u cervellu, i pulmoni è l'ochji.
I cisti sò cumuni nantu à a pelle. Si ponu sviluppà quandu l'acne provoca una ghiandola sebacea per intasà, o ponu formassi intornu à qualcosa chì hè appiccicatu in a pelle. Questi cisti ùn sò micca cancheru (benignu), ma ponu causà dolore è cambiamenti d'aspettu. À le volte, ponu infettassi è avè bisognu di trattamentu per via di u dulore è di u gonfiu.
I cisti ponu esse sguttati o rimossi cù una chirurgia, secondu u so tippu è a so situazione.
A volte, un quistu pare un cancheru di a pelle è pò esse necessariu di esse cacciatu per esse testatu.
Un fossu pilonidale hè un tipu di cisti di a pelle.
Dinulos JGH. Principii di diagnosticu è anatomia. In: Dinulos JGH, ed. Dermatologia Clinica di Habif: Una Guida di Culore in Diagnosticu è Terapia. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cappa 1.
Fairley JK, King CH. Tenie (cestodi). In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 289.
James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Nevi epidermali, neoplasmi è cisti. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach, MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle di Andrews: Dermatologia Clinica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 29.