Audiometria
Un esame di audiometria mette à prova a vostra capacità à sente i soni. U sonu varieghja, secondu a so intensità (intensità) è a velocità di e vibrazioni di l'onda sonora (tonu).
L'udizione si faci quandu l'onde sonore stimulanu i nervi di l'arechja interna. U sonu viaghja dopu longu i percorsi nervi à u cervellu.
L'onde sonore ponu viaghjà versu l'arechja interna attraversu u canali di l'audizione, u timpanu è l'osse di l'arechja media (cunduzione d'aria). Puderanu ancu attraversà l'osse intornu è daretu à l'arechja (cunduzione ossea).
L'INTENSITÀ di u sonu hè misurata in decibels (dB):
- Un sussuru hè circa 20 dB.
- A musica forte (alcuni cuncerti) hè intornu à 80 à 120 dB.
- Un mutore à reazione hè di circa 140 à 180 dB.
U sonu più grande di 85 dB pò causà a perdita di l'audizione dopu qualchì ora. Soni più forti ponu causà dolore immediatu, è a perdita di l'audizione pò sviluppà in un tempu assai cortu.
U TONU di u sonu hè misuratu in cicli per secondu (cps) o Hertz:
- I toni bassi bassi vanu da 50 à 60 Hz.
- Shrill, i toni acuti varienu intornu à 10.000 Hz o più alti.
A gamma nurmale di l'audizione umana hè di circa 20 à 20.000 Hz. Alcuni animali ponu sente finu à 50.000 Hz. A parolla umana hè di solitu 500 à 3.000 Hz.
U vostru duttore di salute pò pruvà l'audizione cù testi simplici chì ponu esse fatti in l'uffiziu. Queste ponu includere u cumplimentu di un questionariu è l'ascoltu di voci sussurrate, tuning forches, o toni da un scopu di esame di l'arechja.
Un test specializatu di diapasonu pò aiutà à determinà u tippu di perdita uditiva. A furcetta d'accordu hè sfruttata è tenuta in aria da ogni latu di a testa per pruvà a capacità di sente per cunduzione aerea. Hè sfruttatu è piazzatu contr'à l'ossu daretu à ogni arechja (ossu mastoidu) per pruvà a cunduzione ossea.
Una prova formale di l'audizione pò dà una misura più esatta di l'audizione. Parechji testi ponu esse fatti:
- Pruvenza di toni puri (audiogram) - Per questa prova, portate auricolari attaccati à l'audometru. I toni puri di una frequenza è un volume specifici sò trasmessi à un arechju à a volta. Hè dumandatu à signalà quandu si sente un sonu. U vulume minimu necessariu per sente ogni tonu hè graficatu. Un dispositivu chjamatu oscilatore osseu hè piazzatu contr'à l'ossu mastoidu per testà a cunduzione ossea.
- Audiometria di a Parolla - Questa prova a vostra capacità di rilevà è ripete e parolle parlate à diversi volumi ascoltati per mezu di un set di teste.
- Audiometria d'immittanza - Stu test misura a funzione di u tamburinu è u flussu di u sonu attraversu l'orechja media. Una sonda hè inserita in l'arechja è l'aria hè pompata per cambià a pressione in l'arechja mentre i toni sò prudutti. Un micru monitorizeghja quantu u sonu hè cunduttu in l'arechja sottu pressione differente.
Ùn sò micca necessarii passi speciali.
Ùn ci hè micca disconfort. A durata di u tempu varieghja. Un screening iniziale pò piglià circa 5 à 10 minuti. A audiometria dettagliata pò piglià circa 1 ora.
Questa prova pò rilevà a perdita di l'audizione in una prima fase. Pò esse ancu adupratu quandu avete prublemi uditivi da qualsiasi causa.
I risultati normali includenu:
- A capacità di sente un sussuru, discorsu normale, è un orologio chì ticchja hè normale.
- A capacità di sente un diapasonu attraversu l'aria è l'ossu hè normale.
- In audiometria dettagliata, l'audizione hè normale se pudete sente toni da 250 à 8.000 Hz à 25 dB o menu.
Ci hè parechji tippi è gradi di perdita uditiva. In certi tippi, si perde solu a capacità di sente toni alti o bassi, o si perde solu a cunduzione di l'aria o di l'osse. L'incapacità di sente toni puri inferiori à 25 dB indica qualchì perdita di udizione.
A quantità è u tippu di perdita uditiva ponu dà indizii per a causa, è possibilità di ricuperà l'audizione.
E condizioni seguenti ponu influenzà i risultati di i test:
- Neuroma acusticu
- Traumu acusticu da un sonu di sbuffata assai forte o intensu
- A perdita di l'audizione in relazione à l'età
- Sindrome d'Alport
- Infezioni cronichi di l'arechja
- Labirintitis
- Malatia di Ménière
- Esposizione in corsu à rumuri forti, cum'è à u travagliu o da a musica
- Crescita anormale di l'ossu in l'arechja media, chjamata otosclerosi
- Timpanu ruttu o perforatu
Ùn ci hè risicu.
Altri testi ponu esse aduprati per determinà cumu funzionanu l'arechja interna è e vie cerebrali. Unu di questi hè u test di emissione otoacustica (OAE) chì rileva i soni emessi da l'arechja interna quandu risponde à u sonu. Questa prova hè spessu fatta in u quadru di un screening neonatu. Una MRI di testa pò esse fatta per aiutà à diagnosticà a perdita di l'audizione per via di un neuroma acusticu.
Audiometria; Test di audizione; Audiografia (audiogram)
- Anatomia di l'arechja
Amundsen GA. Audiometria. In: Fowler GC, ed. Prucedure di Pfenninger è Fowler per l'Assistenza Primaria. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 59.
Kileny PR, Zwolan TA, Slager HK. Audiologia diagnostica è valutazione elettrofisiulogica di l'audizione. In: Flint PW, Francis HW, Haughey BH, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: capu 134.
Lew HL, Tanaka C, Hirohata E, Goodrich GL. Indebulimenti uditivi, vestibulari è visivi. In: Cifu DX, ed. Medicina Fisica & Riabilitazione di Braddom. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 50.