Crioglobuline
E crioglobuline sò anticorpi chì diventanu solidi o gelosi à basse temperature in laburatoriu. Questu articulu descrive u test di sangue adupratu per verificallu.
In laboratorio, e crioglobuline escenu da a soluzione in sangue quandu u campione di sangue hè raffreddatu sottu à 37,6 ° C (98,6 ° F). Si sciolenu torna quandu u campionu hè riscaldatu.
I Crioglobulini sò in trè tippi principali, ma in u 90% di i casi, a causa hè l'epatite C. A malatia induve si trovanu e crioglobuline hè chjamata crioglobulinemia. I Crioglobulini ponu causà infjammazione in i vini sanguini, chjamati vasculite. Puderanu ancu causà infjammazione in i reni, nervi, articulazioni, pulmoni è pelle.
Perchè sò sensibili à a temperatura, e crioglobuline sò difficiule da misurà cun precisione. U campione di sangue deve esse raccoltu in un modu speciale. U test deve esse fattu solu in laboratori chì sò attrezzati per questu.
U sangue hè tiratu da una vena. Una vena à l'internu di u codu o a parte posteriore di a manu hè aduprata in a maiò parte di i casi. U sangue ùn deve micca esse prelevatu da un cateteru chì hà eparina in ellu. U situ hè pulitu cù una medicina antimettica (antisettica). U fornitore di assistenza sanitaria avvolge una banda elastica intornu à u bracciu superiore per applicà pressione à a zona è fà gonfia a vena di sangue.
Dopu, u fornitore inserisce delicatamente una agulla in a vena. U sangue si raccoglie in un flaccu ermeticu o un tubu attaccatu à l'agulla. A banda elastica hè cacciata da u to bracciu. U flacone deve esse caldu à a temperatura di l'ambiente o di u corpu, prima ch'ellu sia adupratu. I flaconi chì sò più freti di a temperatura di l'ambienti ùn ponu micca dà risultati accurati.
Una volta chì u sangue hè statu raccoltu, l'agulla hè rimossa, è u situ di puntura hè cupertu per fermà ogni sanguinamentu.
Puderete chjamà avanti per dumandà di fà piglià u vostru sangue da un tecnicu di laburatoriu chì hà sperienza di raccolta di sangue per sta prova.
Alcune persone si sentenu cunfortu quandu l'agulla hè inserita. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante.
Questa prova hè più spessu fatta quandu una persona hà sintomi di una condizione associata à crioglobuline. I crioglobulini sò assuciati à a crioglobulinemia. Si verificanu ancu in altre cundizioni chì influenzanu a pelle, e articolazioni, i reni è u sistema nervosu.
Normalmente, ùn ci sò crioglobuline.
Nota: L'intervalli di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempiu di sopra mostra a misura cumuna per i risultati per questi test. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi.
Un test pusitivu pò indicà:
- Epatite (in particulare epatite C)
- Mononucleosi infettiva
- Leucemia
- Limfoma
- Macroglobulinemia - primaria
- Mieloma multiplu
- Artrite reumatoide
- Lupus eritematosu sistemicu
E cundizioni addiziunali in cui u test pò esse effettuatu includenu u sindrome nefroticu.
I risichi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
- Analisi di sangue
- Crioglobulinemia di e dite
Chernecky CC, Berger BJ. Crioglobulina, qualitativa - siero. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 403.
De Vita S, Gandolfo S, Quartuccio L. Cryoglobulinemia. In: Hochberg MC, Gravallese EM, Silman AJ, Smolen JS, Weinblatt ME, Weisman MH, eds. Reumatologia. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 171.
McPherson RA, Riley RS, Massey D. Valutazione di laboratorio di a funzione immunoglobulina è di l'immunità umorale. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 46.