Cumu hè u trattamentu per a donovanosi
Cuntenutu
Siccome a donovanosi hè una malattia infettiva causata da batteri, u trattamentu si face generalmente aduprendu antibiotici per eliminà l'infezzione.
L'antibiotici i più aduprati sò:
- Azitromicina;
- Doxiciclina;
- Ciprofloxacina;
- Eritromicina;
- Sulfametossazole.
A scelta di l'antibioticu deve esse fatta da un medico generale, urologu o infettologu, secondu i sintomi presentati è a storia clinica di ogni persona. Tuttavia, hè nurmale piglià unu di sti antibiotici per almenu 3 settimane di fila è cuntinuà à aduprà finu à chì e ferite in a zona genitale sianu completamente guarite.
Se i sintomi di donovanosi ùn migliuranu micca in i primi ghjorni di trattamentu, pò esse necessariu di vultà ind'è u duttore per aghjunghje un altru antibioticu, di solitu un aminoglicoside, cum'è a gentamicina, per esempiu.
Cura durante u trattamentu
Oltre à piglià l'antibioticu secondu u pianu indicatu, durante u trattamentu hè assai impurtante avè consultazioni regulare cù u duttore per chì l'evoluzione di a malatia sia valutata currettamente, cù a pussibilità di cambià l'antibiotici se ne necessariu. Idealmente, l'area intima deve esse tenuta pulita per prevene l'infezzione di a ferita è facilità a guarigione di u situ.
Inoltre, hè cunsigliatu per evità u cuntattu sessuale o aduprà un preservativu per prevene a trasmissione di l'infezzione finu à chì i sintomi sò completamente spariti è u trattamentu hè finitu.
Se avete avutu un cuntattu sessuale in l'ultimi 60 ghjorni prima di u diagnosticu di donovanosi, hè ancu impurtante informà u vostru cumpagnu per vede un duttore è valutà a pussibilità di avè ancu l'infezione, inizendu u trattamentu se necessariu.
Segni di migliurazione
U sintomu principale di migliurazione di a donovanosi hè a guarigione di a ferita chì apparisce nurmalmente in a regione genitale. Dunque, per cunfirmà a guarigione di a malatia hè assai impurtante andà à u duttore, ancu dopu chì a ferita sia sparita, per fà testi.
Segni di peghju
I segni di peghju sò più cumuni quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu à tempu o quandu l'antibioticu selezziunatu ùn hà micca effettu. In queste situazioni hè cumunu chì a ferita ùn mostri segni di guarigione è peghju, ingrandendu è mostrendu più sanguinamenti.
Se ci sò segni di peghju, hè cunsigliatu di vultà ind'è u duttore per valutà a necessità di cambià l'antibioticu chì era adupratu, per un altru chì pò avè un effettu megliu. Calchì volta, u duttore pò ancu urdinà un esame di prufilu di sensibilità è resistenza à l'antibiotici, per scopre quelli chì ponu esse più efficaci in u trattamentu.