Autore: Joan Hall
Data Di Creazione: 27 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 29 Marzu 2025
Anonim
Cos’è l’escrezione frazionata di sodio?
Video: Cos’è l’escrezione frazionata di sodio?

L'escrezione frazionale di sodiu hè a quantità di sale (sodiu) chì lascia u corpu per l'urina paragunatu à a quantità filtrata è riassorbita da u rene.

L'escrezione frazionale di sodiu (FENa) ùn hè micca un test. Invece hè un calculu basatu annantu à e concentrazioni di sodiu è creatinina in u sangue è l'urina. E prove di chimica di l'urina è di u sangue sò necessarie per fà stu calculu.

I campioni di sangue è urina sò raccolti à tempu è mandati in un laburatoriu. Quì, sò esaminati per i livelli di sale (sodiu) è creatinina. A creatinina hè un pruduttu chimicu pruduttu da a creatina. A creatina hè una chimica fatta da u corpu è hè aduprata per furnisce l'energia principalmente à i musculi.

Manghjate i vostri alimenti nurmali cù una quantità nurmale di sale, salvu chì altrimenti ùn li sia urdinatu da u vostru duttore di salute.

In casu di necessità, vi pò esse dettu di piantà temporaneamente i medicinali chì interferiscenu cù i risultati di i test. Per esempiu, alcuni medicinali diuretici (pillole d'acqua) ponu influenzà i risultati di i test.

Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.


U test hè generalmente fattu per e persone chì sò assai malate cù malattia renale acuta. U test aiuta à determinà se a calata di a produzzione di urina hè dovuta à una riduzione di u flussu di sangue versu u rene o da un dannu renale stessu.

Una interpretazione significativa di u test pò esse fatta solu quandu u vostru volume d'urina hè calatu à menu di 500 mL / ghjornu.

FENa di menu di 1% indica una diminuzione di u flussu di sangue versu u rene. Questa pò accade cù danni renali per via di disidratazione o insufficienza cardiaca.

FENa più altu chì 1% suggerisce danni à u rene stessu.

Ùn ci hè micca rischi cù u campione di urina.

Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.

Altri rischi di piglià sangue sò pochi, ma ponu include:

  • Sanguinamentu eccessivu
  • Punture multiple per localizà e vene
  • Svenimentu o sintimentu stupitu
  • U sangue chì s'acumula sottu à a pelle (ematoma)
  • Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)

FE sodiu; FENa


Parikh CR, Koyner JL. Biomarcatori in malatie renali acute è croniche. In: Yu ASL, Chertow GM, Luyckx VA, Marsden PA, Skorecki K, Taal MW, eds. Brenner è u Renu di u Rettore. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 27.

Polonsky TS, Bakris GL. Alterazioni in a funzione renale assuciata cù insufficienza cardiaca. In: Felker GM, Mann DL, eds. Fallimentu Cardiacu: Un Cumpagnu di a Malattia Cardiaca di Braunwald. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 15.

Posti Affascinanti

Mesna

Mesna

Me na hè adupratu per riduce u ri icu di ci tite emorragica (una malattia chì provoca infiammazione di a ve cica è pò cau à anguinamentu eriu) in e per one chì ricevenu i...
Diagnosticu Differenziale

Diagnosticu Differenziale

Micca ogni di ordine di alute pò e e diagno ticatu cun un te t di laburatoriu implice. Parechje cundizioni cau anu intomi imili. Per e empiu, parechje infezioni cau anu frebba, mal di te ta è...