Test di liquidazione di creatinina
U test di liquidazione di creatinina aiuta à furnisce informazioni nantu à u funziunamentu di i reni. U test confronta u livellu di creatinina in urina cù u livellu di creatinina in u sangue.
Questa prova richiede sia un campione di urina sia un campione di sangue. Puderete cullà a vostra urina per 24 ore è dopu avè u sangue pigliatu. Seguitate esattamente e struzzioni. Questu assicura risultati accurati.
U vostru duttore di salute pò dumandà di fermà temporaneamente qualsiasi medicamentu chì pò influenzà i risultati di i test. Questi includenu alcuni antibiotici è medicinali à l'acidu stomacu. Assicuratevi di parlà à u vostru fornitore di tutti i medicinali chì pigliate.
Ùn smette micca di piglià alcuna medicina prima di parlà cù u vostru fornitore.
U test di urina implica solu urinazione normale. Ùn ci hè micca disconfort.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
A creatinina hè un pruduttu chimicu pruduttu da a creatina. A creatina hè un pruduttu chimicu chì u corpu face per furnisce l'energia, principalmente per i musculi.
Paragunendu u livellu di creatinina in urina cù u livellu di creatinina in u sangue, u test di liquidazione di creatinina stima a percentuale di filtrazione glomerulare (GFR). A GFR hè una misura di u funziunamentu di i reni, in particulare di e unità di filtrazione di i reni. Sti unità filtranti sò chjamati glomeruli.
A creatinina hè eliminata, o eliminata, da u corpu interamente da i reni. Se a funzione renale hè anormale, u livellu di creatinina aumenta in u sangue perchè menu creatinina hè eliminata per l'urina.
A liquidazione hè spessu misurata cum'è millilitri per minutu (mL / min) o millilitri per secondu (mL / s). I valori nurmali sò:
- Maschile: 97 à 137 mL / min (1,65 à 2,33 mL / s).
- Femmina: 88 à 128 mL / min (14,96 à 2,18 mL / s).
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore per sapè nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
I risultati anormali (inferiori à a clearance di creatinina normale) ponu indicà:
- Problemi renali, cum'è danni à e cellule di i tubuli
- Fallimentu renale
- Troppu pocu flussu di sangue versu i reni
- Dannu à l'unità filtrante di i reni
- Perdita di fluidi corporei (disidratazione)
- Ostruzione di l'usciu di a vejiga
- Fallimentu di u core
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Eliminazione di creatinina in serum; Funzione renale - liquidazione di creatinina; Funzione renale - liquidazione di creatinina
- Testi di creatinina
Landry DW, Bazari H. Approach to the patient with renal disease. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 106.
Oh MS, Briefel G. Valutazione di a funzione renale, acqua, elettroliti è equilibriu acido-basica. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 14.