Conti di reticulociti
I reticulociti sò unipochi globuli rossi di sangue. Un conte di reticulociti hè un test di sangue chì misura a quantità di queste cellule in u sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
Nisuna preparazione speciale hè necessaria.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
U test hè fattu per determinà se i globuli rossi sò creati in a midula ossea à un ritmu adeguatu. U numaru di reticulociti in u sangue hè un segnu di a rapidità di a so pruduzzione è di a liberazione da a medula ossea.
Un risultatu normale per adulti sani chì ùn sò micca anemici hè intornu à 0,5% à 2,5%.
A gamma nurmale dipende da u vostru livellu di emoglobina. L'emoglobina hè una prutetta in i globuli rossi chì porta l'ossigenu. A gamma hè più alta se l'emoglobina hè bassa, da sanguinamentu o se i globuli rossi sò distrutti.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore di salute nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un conte di reticulociti più altu di u normale pò indicà:
- Anemia per via di i globuli rossi distrutti prima di u normale (anemia emolitica)
- Sanguinamentu
- Disordinazione di u sangue in un fetu o in u novu (eritroblastosi fetali)
- Malatia renale, cù una produzzione aumentata di un ormone chjamatu eritropoietina
Un conte di reticulociti inferiori à u normale pò indicà:
- Fallimentu di a medula ossea (per esempiu, da una certa droga, tumore, radioterapia o infezione)
- Cirrosi di u fegatu
- Anemia causata da bassi livelli di ferru, o bassi livelli di vitamina B12 o folati
- Malatia renale cronica
U numeru di reticulociti pò esse più altu durante a gravidanza.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri rischi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (accumulo di sangue sottu a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Anemia - reticulocitu
- Reticulociti
Chernecky CC, Berger BJ. Conti-sangue di reticulociti. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2013: 980-981.
Culligan D, Watson HG. Sangue è midollo osseu. In: Cross SS, ed. Patulugia di Underwood. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 23.
Lin JC. Avvicinamentu à l'anemia in l'adultu è in u zitellu. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 34.
Significa RT. Avvicinamentu à l'anemie. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 149.