Test di emolisi zuccheru-acqua
U test di emolisi zuccheru-acqua hè un test di sangue per rilevà i globuli rossi fragili. Faci questu pruvendu quantu resistenu u gonfiore in una soluzione di zuccheru (saccarosu).
Un campione di sangue hè necessariu.
Ùn ci hè micca una preparazione speciale necessaria per sta prova.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
U vostru duttore di sanità pò raccomandà stu test se avete segni o sintomi di emoglobinuria parossistica notturna (PNH) o di anemia emolitica di causa scunnisciuta. L'anemia emolitica hè una cundizione in a quale i globuli rossi morenu prima ch'elli devenu. I globuli rossi PNH sò assai propensi à esse danneggiati da u sistema di cumplementu di u corpu. U sistema di cumplementu hè proteine chì si movenu per u sangue. Queste proteine travaglianu cù u sistema immunitariu.
Un risultu di prova normale hè chjamatu risultu negativu. Un risultatu nurmale mostra chì menu di u 5% di i globuli rossi si rompenu quandu sò testati. Questa ripartizione hè chjamata emolisi.
Un test negativu ùn esclude micca PNH. I risultati falsi negativi ponu accade se a parte fluida di u sangue (serum) manca di cumplementu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un risultatu pusitivu di prova significa chì i risultati sò anormali. In una prova positiva, più di u 10% di i globuli rossi si rompenu. Puderia indicà chì a persona hà PNH.
Certi cundizioni ponu fà parè i risultati di i testi pusitivi (chjamati "falsi pusitivi"). Queste condizioni sò anemie emolitiche autoimmune è leucemia.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (accumulo di sangue sottu a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Test di emolisi di saccarosu; Pruvenza d'emolisi emolitica di zuccaru d'acqua di zuccaru; Emoglobinuria nocturna parossistica test di emolisi in acqua di zuccheru; Pruvenza di emolisi d'acqua di zuccheru PNH
Brodsky RA. Emoglobinuria parossistica notturna. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 31.
Chernecky CC, Berger BJ. Test di emolisi di saccarosu - diagnosticu. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 1050.
Gallagher PG. Anemie emolitiche: membrana di globuli rossi è difetti metabolichi. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap152.