Assai di Fattore II (protrombina)
L'analisi di u fattore II hè un test di sangue per misurà l'attività di u fattore II. U Fattore II hè ancu cunnisciutu cum'è protrombina. Questa hè una di e proteine in u corpu chì aiuta u coagulu di sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
Nisuna preparazione speciale hè necessaria.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
Questa prova hè aduprata per truvà a causa di troppu sanguinamentu (diminuzione di a coagulazione di u sangue). Questa diminuzione di a coagulazione pò esse causata da un livello anormalmente bassu di fattore II, un disordine chjamatu carenza di fattore II.
U valore deve esse da 50% à 200% di u cuntrollu di laboratorio o di u valore di riferimentu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru duttore di salute nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
A diminuzione di l'attività di fattore II pò esse u risultatu di:
- Carenza di fattore II
- Disordine induve e proteine chì controllanu a coagulazione di u sangue diventanu troppu attive (coagulazione intravasculare disseminata)
- Malabsorption di grassu (micca abbastanza grassu assorbitu in a dieta)
- Malatie di u fegatu (cume a cirrosi)
- Carenza di vitamina K
- Pigliate diluenti di sangue
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in dimensione da una persona à l'altra, è da un latu di u corpu à l'altru. Uttene un campione di sangue da alcune persone pò esse più difficiule chè da altri.
Altri rischi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Questa prova hè più spessu realizata nantu à e persone chì anu prublemi di sangu. U risicu di sangu eccessivu hè leggermente più grande chè per e persone senza prublemi di sangu.
Analisi di protrombina
Napolitano M, Schmaier AH, Kessler CM. Coagulazione è fibrinolisi. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 39.
Pai M. Valutazione di laboratorio di disordini emostatici è trombotici. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 129.