Test di stimolazione ACTH
U test di stimolazione ACTH misura quantu i glánduli surrenali rispondenu à l'ormone adrenocorticotropicu (ACTH). ACTH hè un ormone pruduttu in a glutula pituitaria chì stimula i glànduli surrenali per liberà un ormone chjamatu cortisolu.
U test hè fattu di a seguente manera:
- U to sangue hè tiratu.
- Puderete riceve un colpu (iniezione) di ACTH, di solitu in u musculu in a vostra spalla. L'ACTH pò esse una forma artificiale (sintetica).
- Dopu à 30 minuti o 60 minuti, o entrambi, secondu a quantità di ACTH chì ricevi, u vostru sangue hè tiratu di novu.
- U laburatoriu verifica u livellu di cortisolu in tutti i campioni di sangue.
Pudete ancu avè altre analisi di sangue, cumpresu ACTH, in parte di u primu test di sangue. Insemi cù i test di sangue, pudete ancu avè un test di cortisol di urina o test di uretine 17-chetosteroidi, chì implica a raccolta di l'urina per un periodu di 24 ore.
Puderete bisognu di limità l'attività è manghjà cibi ricchi di carboidrati da 12 a 24 ore prima di u test. Pudete esse dumandatu à dighjunà per 6 ore prima di u test. A volte, ùn ci hè bisognu di una preparazione speciale. Vi pò esse dumandatu di piantà temporaneamente di piglià medicinali, cume l'idrocortisone, chì pò interferisce cù u test di sangue cortisolu.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
L'iniezione in a spalla pò causà dolore moderatu o stinging.
Alcune persone si sentenu arrossate, nervose, o nauseate dopu l'iniezione di ACTH.
Questa prova pò aiutà à determinà se e vostre ghiandole surrenali è pituitaria sò normali. Hè più spessu adupratu quandu u vostru duttore di salute pensa chì avete un prublema di ghiandole surrenali, cum'è a malattia di Addison o l'insufficiency pituitaria. Hè ancu usatu per vede se e vostre ghiandole pituitaria è surrenale si sò recuperate da l'usu prolungatu di medicinali glucocorticoidi, cum'è prednisone.
Si prevede un aumentu di cortisolu dopu a stimolazione da ACTH. U nivellu di cortisolu dopu a stimulazione ACTH deve esse più altu chì 18 à 20 mcg / dL o 497 à 552 nmol / L, secondu a dosa di ACTH utilizata.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Questa prova hè utile per scopre se avete:
- Crisa surrenale acuta (cundizione periculosa per a vita chì si verifica quandu ùn ci hè micca abbastanza cortisol)
- A malattia di Addison (e ghiandole surrenali ùn producenu micca abbastanza cortisolu)
- Ipopituitarismu (a glutula pituitaria ùn produce micca abbastanza ormoni cum'è ACTH)
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in dimensione da una persona à l'altra, è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Test di riserva surrenale; Test di stimolazione di Cosyntropin; Test di stimulazione di Cortrosyn; Test di stimulazione Synacthen; Test di stimolazione di Tetracosactide
Barthel A, Willenberg HS, Gruber M, Bornstein SR. Insufficiency suprarenale. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 102.
Chernecky CC, Berger BJ. Test di stimolazione ACTH - diagnosticu. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 98.
Stewart PM, Newell-Price JDC. A corteccia surrenale. In: Melmed S, Polonsky KS, Larsen PR, Kronenberg HM, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 15.