Quandu avè "u Talk" cù i vostri figlioli
Cuntenutu
- A Verità Circa u Tempu
- Chì Dumande Pò Aspittà?
- Cumu Preparà per Queste Conversazioni
- Induve circà Aiutu
- I Punti Parlanti Chjave
- È se ùn possu micca risponde à una dumanda?
- U Takeaway
Calchì volta chjamatu "l'acelli è l'ape", u temutu "discorsu sessuale" cù i vostri figlioli hà da succede à un certu puntu.
Ma quandu hè u mumentu u megliu per avè lu? Mentre pudete esse tentatu di ritardallu u più longu pussibule, parlà cù i vostri figlioli prestu è spessu hè u megliu modu per assicurassi chì facenu bone scelte nantu à a pubertà è u sessu mentre crescenu.
Hè impurtante chì site prontu à risponde à e dumande di i vostri figlioli quand'elli venenu, ma ùn ci hè bisognu di mette tuttu in una sola cunversazione. A cunversazione evolverà mentre u vostru zitellu invechja.
A Verità Circa u Tempu
U Dipartimentu di a Salute è i Servizii Umani di i Stati Uniti trova chì ùn hè mai troppu prestu per cumincià à avè sti tippi di cunversazioni cù i vostri figlioli.
Quandu u vostru zitellu hè un zitellu, pudete nutà chì spessu toccanu e so parti private. Un tali cumpurtamentu hè una curiosità normale è micca sessuale. Ancu sempre, pudete vulete trattà questu prublema per assicurà chì u vostru zitellu ùn la faci micca in publicu. Puderete vulete redirige a so attenzione in altrò, o ricunnosce solu chì questu hè privatu è ùn deve micca esse fattu in publicu. Ùn rimpruverate nè punite u vostru zitellu per queste azzioni. Chì puderia fà li sviluppà un focus crescente nantu à i genitali o sentenu vergogna per parlà di sessu. Assicuratevi di insegnà à u vostru zitellu u nome adattu per e so parti private, affinch'elli sianu capaci di dilli accuratamente se qualcosa face male o li dà fastidiu.
Sicondu a Clinica Mayo, se u vostru zitellu si masturba spessu o si tocca, pò indicà un prublema. Puderanu micca riceve abbastanza attenzione. Pò esse ancu un segnu d'abusu sessuale. Assicuratevi di insegnà à u vostru zitellu chì nimu hè permessu di toccà e so parti private senza permessu.
Sì u vostru zitellu ùn vi face micca dumande nantu à u sessu o e so parte di u corpu, ùn aspettate micca per elli. Assicuratevi di inizià a conversazione una volta chì ghjunghjenu à i so anni preadolescenti. U periodu trà a zitiddina è l'adultu hè chjamatu adolescenza. U vostru zitellu travaglia a pubertà in questu momentu è u so corpu cambia in modu drammaticu. Hè diversu per e donne è i masci.
- Ragazze: A pubertà principia trà l'età di 9 è 13. Mentre a maiò parte di e zitelle anu u so periodu trà l'età di 12 è 13 anni, pò principià à l'età di 9 anni. Hè cruciale chì i genitori parlanu à e so figliole di a menstruazione prima di ottene u so periodu. A vista di u sangue pò esse assai spaventosa per una zitella.
- Maschi: A pubertà principia trà l'età di 10 è 13 anni. Parlate à i masci di a so prima ejaculazione intornu à st'età, ancu s'elli ùn parenu micca di passà per a pubertà.
Ùn aspettate micca d'avè solu un grande discorsu. Avè parechje poche conversazioni nantu à u sessu rende l'esperienza più faciule da gestisce è dà à un zitellu tempu per riflette nantu à ogni puntu. U vostru figliolu pò avè paura di parlà cun voi di a pubertà. Hè spessu un tempu cunfusu è schiacciante in a so vita. Questu hè tutale nurmale.
Aiuta à inizià a cunversazione ricurdenduli spessu chì ciò chì stanu sperimentendu hè normale è parte di cresce. Dìlli chì l'avete passatu ancu. Una volta chì u vostru zitellu si abituarà à sparte stu tippu di informazioni è opinioni cun voi, diventerà assai più faciule per voi dui di continuà à parlà mentre u vostru zitellu passa per a so fase adolescente è al di là.
Chì Dumande Pò Aspittà?
Hè impussibile sapè tuttu ciò chì u vostru figliolu pò dumandassi nantu à u sessu è e relazioni. Tuttavia, pudete preparassi per alcune di e dumande più frequenti.
- Da induve venenu i criaturi?
- Perchè aghju i seni? Quandu saranu più grandi?
- Perchè avete i capelli quì sottu?
- Perchè ùn aghju micca avutu u mo periodu? Perchè aghju un periodu? Perchè i masci ùn anu micca un periodu?
- Chì significa esse gay o lesbica?
- U sessu orale hè ancu cunsideratu sessu?
- Cumu possu sapè se aghju una STD?
- Possu esse incinta solu in burlendu?
- Un amicu meu hè incinta, chì deve fà?
Alcune di queste dumande ponu sembrà difficili o goffi da risponde. Pruvate solu à risponde à a dumanda in modu direttu. U vostru figliolu serà prubabilmente suddisfattu di solu una piccula infurmazione à a volta.
Cumu Preparà per Queste Conversazioni
Duvete preparassi è esse prontu à risponde à e dumande chì vene. U tippu di dumande chì u vostru zitellu pone pò dà una bona idea di ciò chì sà dighjà. I seguenti suggerimenti ponu aiutà à inizià.
- Cunnosce l'anatomia. Amparate i nomi propii per ogni parte di u corpu. Questu vale per u sistema riproduttivu maschile è femminile.
- Esse onestu. Ùn àbbia paura di ricunnosce à u vostru figliolu chì vi sentite imbarazzatu di parlà ne ancu. Stu tippu d'empatia pò aiutà u vostru zitellu à sentesi più comodu è à pone più dumande.
- Relate. Raccontate storie nantu à e vostre proprie esperienze crescendu.
- Apparizione di l'indirizzu. Purtate acne, cambiamenti d'umore, spurts di crescita, è cambiamenti ormonali è cumu queste cose ponu accadere in tempi diversi per i zitelli diversi è cumu questu hè totalmente normale.
- Aprite l'arechje. Ascolta attivamente è tene u cuntattu visuale. Ùn fate micca troppu dumande è mantenelu generale se fate.
- Esse bellu. Ùn burlate mai, culpite o sminuisce l'idee è i sentimenti di u to figliolu.
- Esse rispettosu. Sceglite un spaziu tranquillu è privatu per parlà. Rispettate i so desideri di parlà solu cù Mamma o Babbu di certi sughjetti.
- Offre risorse. Crea un elencu di siti web è libri chì offrenu infurmazioni nantu à a sessualità chì pensate chì sò accurate.
Induve circà Aiutu
Ci hè una serie di siti web credibili è affidabili chì offrenu informazioni precise nantu à a salute è u sviluppu sessuale. Dopu avè parlatu cù u to figliolu è avendu li fattu sapè chì site quì per risponde à tutte e dumande ch'elli ponu avè, pudete furnisce cun queste risorse.
- TeensHealth
- Paternità pianificata
I Punti Parlanti Chjave
I zitelli averanu diverse dumande è preoccupazioni in quantu à u sessu, a pubertà, è i so corpi cambianti mentre invechjanu. Misurà e vostre risposte à e dumande specifiche ch'elli dumandanu, ma assicuratevi di copre i seguenti se hè appruvatu di fà in questu puntu di a cunversazione.
- Quandu u vostru zitellu hè ghjovanu è cumencia à capisce chì anu "parti private", assicuratevi di ribadisce chì nimu, mancu un amicu o un membru di a famiglia, hà u dirittu di toccà queste zone.
- Infurmazione nantu à a gravidanza è ETS (malatie di trasmissione sessuale), cum'è a gonorrea, HIV / AIDS, è l'herpes, ancu se pensate chì u vostru figliolu ùn sia ancu sessuale.
- L'infurmazioni nantu à cume si pruteggenu da e malatie di trasmissione è cumu si pò evità di stà incinta.
- Cume aduprà a prutezzione (cum'è i preservativi) durante u sessu è induve cumprà.
- Cosa ci vole à aspettà in termini di cambiamenti di u corpu, cume i capelli pubici è ascellari, cambiamenti di voce (masci), è cambiamenti di senu (femine).
- Quandu è cumu aduprà u deodorante.
- Cosa da aspettà in una relazione è ciò chì deve circà in un cumpagnu romanticu. Pudete stabilisce regule nantu à quandu hè bè di cumincià à esce. Assicuratevi chì u vostru figliolu stabilisce aspettative realistiche per a so prima relazione.
- Cosa da fà sì si sentenu pressuriti per fà sessu prima ch'elli sianu pronti.
- Per e zitelle, cosa fà per a prima volta uttenenu un periodu, cumpresu cumu aduprà un pad è un tampone è ciò chì si pò aspettà in termini di dolore.
- Per i masci, cosa fà si ejaculanu o anu un "sognu bagnatu".
- Soprattuttu, sia chjaru chì nunda ùn conta più per voi cà a so sicurezza è u so benessere.
È se ùn possu micca risponde à una dumanda?
Se voi è u vostru figliolu avete prublemi di cumunicazione, dumandate à u vostru pediatre per guida. Puderanu pudè parlà cù u vostru zitellu direttamente, o ponu riferitevi à un cunsiglieru di famiglia chì hè specializatu in sti tippi di prublemi. U vostru zitellu pò esse insicuru nantu à a so acne è altri cambiamenti à e so apparizioni. Piglialli à vede un dermatistu, un parrucchiere, o un ortodontistu s'elli cumincianu à preoccupassi troppu di ciò ch'elli parenu.
Ci hè ancu assai boni libri dispunibili chì avvicinanu a sessualità à un livellu adattatu per l'età di u to figliolu. Chiedi à a scola di u to figliolu nantu à u so curriculum nantu à l'educazione sessuale in modu da pudè valutà voi stessu è ancu esse preparatu à parlà ne in casa.
U Takeaway
Arricurdatevi chì ùn hè mai troppu prestu o troppu tardi per inizià ste cunversazioni. Solu perchè u vostru figliolu ùn li dumanda micca o u porta direttamente cun voi ùn significa micca chì sanu digià e risposte. Di solitu nò. O puderanu avè ottene infurmazioni imprecise da i so amichi. Semplicemente lascialli sapè chì site dispunibule per parlà in ogni mumentu puderia esse abbastanza per avvià a conversazione.
Infine, pruvate à ùn dà li troppu infurmazioni à tempu. Una volta chì u sughjettu hè in mente è cumincianu à sentasi più comodi à parlavvi, puderete vultà dopu cun più dumande.