Test di urina di cortisolu

U test di urina cortisol misura u livellu di cortisol in urina. Cortisol hè un ormone glucocorticoide (steroide) pruduttu da a glàndula surrenale.
U cortisolu pò ancu esse misuratu cù un test di sangue o saliva.
Un campione di urina 24 ore hè necessariu. Duvete raccoglie a vostra urina più di 24 ore in un contenitore furnitu da u laburatoriu. U vostru duttore di salute vi dicerà cumu fà questu. Seguitate esattamente e struzzioni.
Perchè a produzzione di cortisol da a glàndula surrenale pò varià, u test pò esse necessariu di fà trè o più volte separati per avè una maghjina più precisa di a pruduzzione media di cortisol.
Vi pò esse dumandatu di ùn fà alcun eserciziu vigoru u ghjornu prima di a prova.
Pudete ancu esse dichjaratu di smette temporaneamente di piglià medicinali chì ponu influenzà u test, cumprendu:
- Droghe anti-sequestramentu
- Estrogenu
- Glucocorticoidi fatti da l'omu (sintetici), cum'è idrocortisone, prednisone è prednisolone
- Androgeni
A prova implica solu urinazione normale. Ùn ci hè micca disconfort.
U test hè fattu per verificà l'aumentata o diminuita produzzione di cortisol. Cortisol hè un ormone glucocorticoide (steroide) liberatu da a glàndula surrenale in risposta à l'hormone adrenocorticotropicu (ACTH). Questu hè un ormone liberatu da a glutula pituitaria in u cervellu. Cortisol affetta parechji sistemi di u corpu. Ghjoca un rolu in:
- Crescita ossea
- Cuntrollu di a pressione sanguigna
- Funzione di u sistema immune
- Metabolismu di grassi, carboidrati è proteine
- Funzione di u sistema nervosu
- Risposta à u stress
Diverse malatie, cum'è u sindrome di Cushing è a malatia di Addison, ponu purtà à troppu o troppu poca pruduzzione di cortisolu. A misurazione di u livellu di cortisol in urina pò aiutà à diagnosticà queste condizioni.
A portata nurmale hè da 4 à 40 mcg / 24 ore o da 11 à 110 nmol / ghjornu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un livellu più altu di u normale pò indicà:
- A malatia Cushing, in a quale l'ipofisi face troppu ACTH per via di a crescita eccessiva di l'ipofisi o di un tumore in l'ipofisi
- Sindrome di Cushing Ectopicu, in cui un tumore fora di e ghiandole pituitaria o surrenale face troppu ACTH
- Depressione severa
- Tumore di a glàndula surrenale chì produce troppu cortisolu
- Stressu severu
- Disturbi genetichi rari
Un livellu inferiore à u normale pò indicà:
- A malattia di Addison in cui e ghiandole surrenali ùn producenu micca abbastanza cortisolu
- Ipopituitarismu induve a glutula pituitaria ùn signaleghja micca a glàndula surrenale per pruduce abbastanza cortisolu
- Soppressione di a funzione pituitaria o surrenale normale da i medicinali glucocorticoidi cumpresi pillole, creme per a pelle, gocce d'occhi, inalatori, iniezioni cumuni, chimioterapia
Ùn ci hè micca rischi cù questa prova.
Cortisolu urinariu senza 24 ore (UFC)
Pianu urinariu femminile
Pianu urinariu maschile
Chernecky CC, Berger BJ. Cortisol - urina. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 389-390.
Stewart PM, Newell-Price JDC. A corteccia surrenale. In: Melmed S, Polonsky KS, Larsen PR, Kronenberg HM, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 15.