Macchia acida-rapida
A tinta acidu-rapida hè un test di laburatoriu chì determina se un campione di tissutu, sangue, o altra sustanza di u corpu hè infettatu da a batteria chì provoca a tuberculosi (TB) è altre malatie.
U vostru duttore di salute riceverà un campione di urina, feci, sputum, midollo osseu o tessutu, secondu u locu di l'infezione suspettata.
U campione hè poi mandatu in un laburatoriu. Una parte di u campionu hè piazzatu nantu à una vetrata, maculata è riscaldata. E cellule in u campu tenenu u tintu. A diapositiva hè poi lavata cù una soluzione acida è una macchia diversa hè applicata.
I batteri chì tenenu u primu tinte sò cunsiderati "acid-fast" perchè resistenu à u lavatu à l'acidu. Sti tipi di batteri sò assuciati à TB è altre infezioni.
A preparazione dipende da cume hè raccoltu u campione. U vostru fornitore vi dirà cumu si prepara.
A quantità di disconfort dipende da cume hè raccoltu u campione. U vostru fornitore ne discuterà cun voi.
U test pò sapè se site probabilmente infettatu da i batteri chì causanu TB è infezioni cunnesse.
Un risultatu nurmale significa chì nisuna batteria acidu-rapida hè stata trovata nantu à u campione macchiatu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di u vostru risultatu di test specificu.
I risultati anormali ponu esse da:
- TB
- Lebbra
- Infezioni Nocardia (causate ancu da una batteria)
I rischi dipendenu da cume hè raccoltu u campione. Chiede à u vostru fornitore di spiegà i rischi è i benefici di a procedura medica.
Patel R. U clinicu è u laboratoriu di microbiologia: ordine di teste, raccolta di campioni è interpretazione di risultati. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 16.
Woods GL. Micobatteri. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 61.