Angiugrafia fluorescena
L'angiografia di a fluorescine hè una prova oculare chì adopra una tintura è una camera speciale per fighjà u flussu di sangue in a retina è a coroide. Quessi sò i dui strati in u fondu di l'ochju.
Vi daranu gocce d'ochji chì facenu dilatà u vostru pupulare. Vi sarà dumandatu di piazzà u to mentone nantu à un mentone è a frunti contr'à una barra di supportu per tene a testa ferma durante u test.
U fornitore di assistenza sanitaria piglierà foto di l'internu di l'ochju. Dopu u primu gruppu di ritratti hè statu fattu, una tintura chjamata fluoresceina hè iniettata in una vena. U più spessu hè injected à l'internu di u to codu. Un dispositivu simile à a fotocamera scatta foto quandu a tintura si move in i vasi sanguini in u fondu di l'ochju.
Un metudu più recente chjamatu angiografia di fluoresceina ultracampu pò furnisce più infurmazioni nantu à certe malatie cà l'angiografia regulare.
Averete bisognu di qualchissia chì vi cunduca in casa. A vostra visione pò esse sfocata finu à 12 ore dopu a prova.
Vi pò esse dettu di smette di piglià medicinali chì puderanu influenzà i risultati di i test. Dìite à u vostru duttore nantu à qualsiasi allergie, in particulare reazzioni à u iodu.
Duvete firmà un modulu di accunsentu infurmatu. Duvete rimuovere e lenti di cuntattu prima di u test
Dìite à u fornitore se pudete esse incinta.
Quandu l'agulla hè inserita, alcune persone sentenu un liggeru dolore. Altri sentenu solu una puntura o una puntura. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante.
Quandu a tinta hè iniettata, pudete avè una leve nausea è un sensu caldu in u vostru corpu. Sti sintomi si ne vanu prestu a maiò parte di u tempu.
A tintura farà chì a vostra urina sia più fosca. Pò esse di culore aranciu per un ghjornu o dui dopu a prova.
Questa prova hè fatta per vede s'ellu ci hè un flussu di sangue propiu in i vini sanguini in i dui strati in u fondu di l'ochju (a retina è a coroide).
Pò esse ancu adupratu per diagnosticà prublemi in l'ochju o per determinà quantu certi trattamenti oculari funzionanu.
Un risultatu nurmale significa chì i navi parenu una dimensione nurmale, ùn ci sò novi navi anormali, è ùn ci sò micca blocchi o fughe.
Se u bloccu o a fuga hè prisente, e fiure mapperanu u locu per un trattamentu pussibule.
Un valore anormale nantu à una angiografia di fluoresceina pò esse da:
- Prublemi di flussu di sangue (circulatori), cume u bloccu di l'arterie o vene
- Cancer
- Diabetic o altra retinopatia
- Pressione sanguigna alta
- Inflammazione o edema
- Degenerazione maculare
- Microaneurismi - allargamentu di i capillari in a retina
- Tumuri
- Gonfiore di u discu otticu
U test pò ancu esse fattu se avete:
- Staccamentu di a retina
- Retinite pigmentosa
Ci hè una piccula probabilità d'infezzione ogni volta chì a pelle hè rotta. Raramente, una persona hè eccessivamente sensibile à a tintura è pò sperimentà:
- Sturdimentu o debulezza
- Bocca secca o salivazione aumentata
- Urticaria
- A frequenza cardiaca aumentata
- Gustu metallicu in bocca
- Nausea è vomitu
- Starnutendu
E reazzioni allergiche gravi sò rare.
I risultati di i testi sò più difficiuli da interpretà in e persone cù a cataratta. I prublemi di flussu di sangue mostrati nantu à l'angiografia di a fluoresceina ponu suggerisce prublemi di flussu di sangue in altre parti di u corpu.
Fotografia retiniana; Angiografia ochji; Angiografia - fluoresceina
- Iniezione di tintura retiniana
Feinstein E, Olson JL, Mandava N. Prove retinali ausiliari basati nantu à a fotocamera: autofluorescenza, fluoresceina è angiografia verde indocianina. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 6.6.
Haug S, Fu AD, Johnson RN, McDonald HR, et al. Angiografia di fluorescine: principi basi è interpretazione. In: Schachat AP, Sadda SVR, Hinton DR, Wilkinson CP, Wiedemann P, eds. Retina di Ryan. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 1.
Karampelas M, Sim DA, Chu C, et al. Analisi quantitativa di vasculite periferica, ischemia è fughe vascolari in uveite aduprendu angiografia di fluoresceina ultracampu. Sò J Ophthalmol. 2015; 159 (6): 1161-1168. PMID: 25709064 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25709064/.
Taha NM, Asklany HT, Mahmoud AH, et al. Angiografia di a fluoresceina retiniana: un strumentu sensibile è specificu per prevede u flussu lentu coronariu. Egittu Cuore J. 2018; 70 (3): 167-171. PMID: 30190642 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30190642/.