Biòpsia di conu
A biopsia di cone (cunizazione) hè una chirurgia per caccià un campione di tessutu anormale da u cervice. U cervice hè a parte inferiore di l'utru (utru) chì si apre in cima di a vagina. I cambiamenti anormali in e cellule nantu à a superficia di u cervice sò chjamate displasia cervicale.
Questa prucedura si face in l'uspidale o in un centru di chirurgia. Durante a prucedura:
- Vi darà anestesia generale (addurmintata è senza dulore), o medicinali per aiutà à rilassate è à sente sonnu.
- Puderete nantu à un tavulinu è mette i vostri pedi in staffi per posizionà u vostru pelvis per esame. U fornitore di assistenza sanitaria mette un strumentu (speculum) in a vostra vagina per vede megliu u cervice.
- Un picculu campione di tessutu in forma di conu hè cacciatu da u cervice. A procedura pò esse eseguita aduprendu un anellu di filu riscaldatu da corrente elettrica (procedura LEEP), un bisturi (biopsia di cultellu fretu), o un raghju laser.
- U canale cervicale sopra a biopsia di u conu pò ancu esse raschiatu per rimuovere e cellule per a valutazione. Questu hè chjamatu un curettage endocervicale (ECC).
- U campionu hè esaminatu à u microscopiu per i segni di cancheru. Questa biopsia pò ancu esse un trattamentu se u fornitore elimina tuttu u tessutu malatu.
A maiò parte di u tempu, puderete andà in casa u listessu ghjornu chì a procedura.
Vi pò esse dumandatu di ùn manghjà nè beie per 6 à 8 ore prima di u test.
Dopu a prucedura, pudete avè qualchì crampu o disconfortu per circa una settimana. Per circa 4 à 6 settimane evite:
- Douching (douching ùn deve mai esse fattu)
- Rapportu sessuale
- Usendu tamponi
Per 2 à 3 settimane dopu a prucedura, pudete avè una dimissione chì hè:
- Sanguinante
- Pesante
- Culore giallu
A biopsia cunica hè fatta per rilevà u cancheru di u collu di l'utru o i primi cambiamenti chì portanu à u cancheru. Una biopsia di conu hè fatta se una prova chjamata colposcopia ùn pò truvà a causa di un fruttu anormale di Pap.
A biòpsia cunica pò ancu esse usata per trattà:
- Tipi moderati à severi di cambiamenti anormali di cellule (chjamati CIN II o CIN III)
- U stadiu assai iniziale di u cancheru di u collu (stadiu 0 o IA1)
Un risultatu nurmale significa chì ùn ci sò cellule precancerose o cancerose in u cervice.
A maiò spessu, risultati anormali significanu chì ci sò cellule precancerose o cancerose in u cervice. Questi cambiamenti sò chjamati neoplasia intraepiteliale cervicale (CIN). I cambiamenti sò divisi in 3 gruppi:
- CIN I - displasia lieve
- CIN II - displasia moderata à marcata
- CIN III - displasia grave à u carcinoma in situ
I risultati anormali ponu ancu esse da u cancheru di u collu di l'utru.
I risichi di a biopsia di cone include:
- Sanguinamentu
- Cervicu incompetente (chì pò purtà à a consegna prematura)
- Infezzione
- Cicatrici di u collu di l'utru (chì pò causà periodi dolorosi, parto prematuru, è difficoltà à stà incinta)
- Dannu à a vejiga o à u rettu
A biopsia di u conu pò ancu fà difficiule per u vostru fornitore d'interpretà risultati anormali di frammenti di Papanicolau in u futuru.
Biòpsia - cone; Conization cervical; CKC; Neoplasia intraepiteliale cervicale - biopsia di cone; CIN - biopsia di cone; Cambiamenti precanceriosi di u cervice - biòpsia di cone; Cancer cervical - biopsia di cone; Lezioni intraepiteliali squamose - biopsia di cone; LSIL - biopsia di cone; HSIL - biopsia di cone; Biopsia di conu di bassa qualità; Biòpsia di conu di alta qualità; Carcinoma in biopsia situ-cone; CIS - biopsia di cone; ASCUS - biopsia di cone; Cellule glandulare atipiche - biopsia di conu; AGUS - biopsia di cone; Cellule squamose atipiche - biopsia di conu; Papanicolau - biopsia di conu; HPV - biopsia di cone; Virus papilloma umanu - biopsia di conu; Cervix - biopsia di cone; Colposcopia - biopsia di conu
- Anatomia riproduttiva femminile
- Biopsia di conu fretu
- Eliminazione di u conu fretu
Cohen PA, Jhingran A, Oaknin A, Denny L. Cancer cervical. Lancetta. 2019; 393 (10167): 169-182. PMID: 30638582 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30638582/.
Salcedo MP, Baker ES, Schmeler KM. Neoplasia intraepiteliale di u trattu genitale inferiore (cervice, vagina, vulva): etiologia, screening, diagnosi, gestione. In: Lobo RA, Gershenson DM, Lentz GM, Valea FA, eds. Ginecologia cumpleta. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 28.
Watson LA. Conizazione cervicale. In: Fowler GC, ed. Prucedure di Pfenninger è Fowler per l'Assistenza Primaria. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 128.