Eliminazione di tick
E zecche sò piccule creature chì parenu insetti chì campanu in boschi è campi. Si aghjunghjenu à voi mentre passate i cespuglii, e piante è l'erba. Una volta nantu à voi, e zecche si spostanu spessu in un locu caldu è umitu. Si trovanu spessu in ascelle, inguine è capelli. E zecche si attaccanu fermamente à a vostra pelle è cumincianu à piglià sangue per u so pastu. Stu prucessu hè indolore. A maiò parte di a ghjente ùn avverrà micca u morsu di a tick.
E zecche ponu esse abbastanza grandi, circa a taglia di una gomma per matita. Pò ancu esse cusì chjuchi chì sò assai difficiuli à vede. E zecche ponu trasmette batteri chì ponu causà malatie. Alcuni di questi ponu esse seri.
Mentre a maggior parte di e zecche ùn portanu micca batteri chì causanu malatie umane, alcune zecche portanu queste batterie. Sti batteri ponu causà:
- Febbre di tick di Colorado
- Malatia di Lyme
- A Muntagna Rucciosa hà vistu a frebba
- Tularemia
Se una tick hè attaccata à voi, seguitate questi passi per rimuoverla:
- Aduprate una pinzetta per afferrà a zecca vicinu à a so testa o a so bocca. Ùn aduprate micca e dite nude. Se ùn avete micca una pinzetta è avete bisognu di aduprà e dite, aduprate un pannu o un pannu di carta.
- Tirà a ticka direttamente cù un muvimentu lentu è fermu. Evite di sprime o sfracicà a tick. Attenti à ùn lascià u capu incrustatu in a pelle.
- Pulite bè l'area cun sapone è acqua. Lavate puru e mani à fondu.
- Salvate a tick in un vasettu. Fighjate à a persona chì hè stata morsa attentamente a settimana o duie prossime per i sintomi di a malattia di Lyme (cum'è rash o febbre).
- Se tutte e parti di a tick ùn ponu micca esse rimosse, uttene assistenza medica. Purtate a tick in u vasu à l'appuntamentu di u vostru duttore.
- Ùn pruvate micca di brusgià a tick cù un match o un altru ogettu caldu.
- Ùn torce micca a tick quandu u tira fora.
- Ùn pruvate micca à tumbà, soffocà, o lubrificà a zecca cù oliu, alcolu, vaselina, o materiale simile mentre a zecca hè sempre incrustata in a pelle.
Chjamate u vostru duttore se ùn site micca statu capace di caccià tutta a tick. Chjamate dinò in i ghjorni dopu à un morsu di tick se sviluppate:
- Un rash
- Sintomi simuli à l'influenza, tra cui febbre è mal di testa
- Dolore à l'articuli o rossu
- Nodi linfatichi gonfi
Chjamate 911 se avete qualchì segnu di:
- Dolore di pettu
- Palpitazioni di u core
- Paralisi
- Severu mal di testa
- Prublemi di respira
Per prevene i morsi di tick:
- Usate pantaloni longi è maniche lunghe quandu camminate per spazzole pesanti, erba alta, è spazii boscosi.
- Tirate i vostri calzini sopra à l'esternu di i vostri pantaloni per impedisce e zecche di cullà in a gamba.
- Mantene a vostra camicia inserita in i pantaloni.
- Purtate panni di culore chjaru in modu chì e zecche possinu esse maculate facilmente.
- Spruzzate i vostri panni cun repellente per insetti.
- Verificate spessu i vostri panni è a vostra pelle mentre in i boschi.
Dopu à vultà in casa:
- Cacciate i vostri panni. Fighjate bè tutte e vostre superfici di a pelle, cumpresu u vostru scalp. E zecche ponu scalà rapidamente a lunghezza di u vostru corpu.
- Alcune zecche sò grandi è facili da truvà. Altre zecche ponu esse abbastanza chjuche, allora fighjate attentamente tutte e macchie nere o marrone nantu à a pelle.
- Sè pussibule, dumandate à qualcunu per aiutà à esaminà u vostru corpu per e zecche.
- Un adultu deve esaminà i zitelli attentamente.
- Malatia di Lyme
- Cerva è cane di tick
- Tick tick incrustatu in a pelle
Bolgiano EB, Sexton J. Tickborne malatie. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 126.
Cummins GA, Traub SJ. Malatie purtate da e tick. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Auerbach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 42.
Diaz JH. Zecche, inclusa a paralisi di zecche. In: Bennett JE, Dolin R, Blaser MJ, eds. Mandell, Douglas, è Principi è Pràtica di Bennett di Malatie Infettive, Edizione Actualizata. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: cap. 298.