Ciò chì pò esse un pezzu nantu à u spinu
Cuntenutu
I grumi chì apparsu à u spinu sò una spezia di struttura cun rilievu chì pò esse segnu di lipoma, cisti sebacea, furuncle è assai raramente, di cancheru.
In a maiò parte di i casi, un pezzu nantu à u spinu ùn hè micca una causa di preoccupazione, tuttavia, se cresce, hè dolorosa o ùn si move micca toccu, hè megliu andà à u duttore per evità complicazioni.
1. Lipoma
U Lipoma hè un genere di buccone di forma tonda, cumpostu di cellule di grassu, chì apparisce nantu à a pelle è cresce pianu. Stu tipu di pezzu ùn solitu micca ferite o trasfurmassi in cancru. Amparate à identificà u lipoma.
Cumu trattà: u trattamentu di u lipoma cunsiste à fà una chirurgia per a rimozione cù anestesia lucale. In i ghjorni dopu à a cirurgia, un oliu curativi o crema pò esse applicatu à a cicatrice.
2. Cista sebacea
U cisti sebacea hè un tipu di buccone chì si forma sottu à a pelle, chì hè cumpostu di sebum. Stu tippu di gruma hè generalmente dolce, pò move à u toccu è generalmente ùn face micca male, a menu chì si infiamma è in questi casi diventa rossu, caldu, sensibile à u toccu è doloroso, chì richiede trattamentu medicu. Amparate à identificà u cisti sebacea.
Cumu trattà: u trattamentu per a cisti sebacea ùn hè generalmente micca necessariu. Tuttavia, se diventa scomodu, cresce di più di 1 cm di diametru o causa dolore per infiammazione o infezioni, deve esse eliminatu per mezu di una chirurgia, chì pò esse eseguita in l'uffiziu di u duttore, sottu anestesia locale. Inoltre, pò ancu esse necessariu piglià un antibioticu circa una settimana prima per prevene infezioni.
3. Furunculi
U furuncle hè custituitu da una infizzione à a radica di i capelli, chì provoca un nulu rossu, caldu è dulurosu, cù a presenza di pus, simile à un pimple, chì di solitu sparisce dopu à uni pochi di ghjorni. Tuttavia, se a ebullizione ùn migliora micca in duie settimane, hè cunsigliatu di cunsultà un dermatologu o un duttore di famiglia per trattà u prublema. Pruvate per vede se avete un furore.
Cumu trattà: per a ebollizione, pigliate a zona ogni ghjornu cù acqua è sapone antisetticu è applica compresse d'acqua calda à a zona, chì aiutanu à caccià u pus. Se u prublema persiste, cunsultate un dermatologu o un duttore di famiglia per cumincià à aduprà unguenti antibiotici o à aduprà antibiotici in pasticchi, secondu a dimensione è s'ellu ci sò altri.
Inoltre, si deve evità di spremere o schjattà u bollore, perchè pò aggravà l'infezzione è diffusalla in altre zone di a pelle.
4. Cancer
In casi rarissimi, l'apparizione di un pezzu in u spinu pò esse un segnu di carcinoma di cellule basali, chì hè un tipu di cancru chì apparisce cum'è picculi patch chì crescenu lentamente cù u tempu, ma chì ùn influenzanu micca altri organi al di là di a pelle.
Stu tipu di cancheru si sviluppa di solitu in i lochi più esposti à u sole è hè carattarizatu da una piccula elevazione in a pelle, cù l'apparizione di una ferita chì ùn guarisce micca o sanguineghja ripetutamente, di culore rosatu o marrone, induve pò esse pussibule osservà u sangue navi. Amparate più nantu à sta malatia.
Cumu trattà: i segni devenu esse osservati da un dermatologu è, se hè necessariu, pò fà una biopsia per valutà s'ellu ci sò cellule maligne. U trattamentu cunsiste in chirurgia laser o applicazione à u fretu à u situ di a lesione, per eliminà è rimuovere e cellule maligne. Dopu a chirurgia, i testi devenu esse fatti regolarmente per valutà se u cancheru continua à cresce o hè guaritu.
Quandu a cirurgia ùn funziona micca o ci sò parechje ferite, pò esse necessariu avè qualchì sessione di radioterapia o chimioterapia.
Quandu andà à u duttore
Generalmente, l'apparizione di un pezzu dietro a vostra schiena ùn hè micca una causa di preoccupazione, tuttavia, hè consigliabile andà à u duttore se u pezzu:
- Cresce;
- Drain pus;
- Hè dulurosu, rossu è caldu à u toccu;
- Hè difficiule à toccu è ùn si move;
- Ricrescite dopu esse stati rimossi.
Inoltre, se u gonfiu si face nantu à i lati di u collu, l'ascella o l'inguine chì ùn si ne vanu cù u tempu, duvete ancu informà u vostru duttore.