Emorragia intraventriculare di u neonatu

L'emorragia intraventriculare (IVH) di u neonatu hè sanguinante in e zone piene di fluidi (ventriculi) in u cervellu. A cundizione si verifica più spessu in i zitelli chì nascenu prestu (prematuri).
I zitelli nati più di 10 settimane prima sò à u più risicu per stu tippu di sangu. U più chjucu è più prematuru hè un criaturu, più altu hè u risicu per l'IVH. Questu hè perchè i vini sanguini in u cervellu di i zitelli prematuri ùn sò ancu cumpletamente sviluppati. Sò dunque assai fragili. I vini sanguini crescenu più forti in l'ultime 10 settimane di gravidanza.
IVH hè più cumuni in i zitelli prematuri cù:
- Sindrome di distress respiratoriu
- Pressione sanguigna instabile
- Altre cundizione mediche à a nascita
U prublema pò ancu accade in zitelli altrimenti sani chì sò nati prima. Raramente, l'IVH pò sviluppà in i zitelli à longu andà.
L'IVH hè raramente prisente à a nascita. Accade u più spessu in i primi ghjorni di a vita. A cundizione hè rara dopu à u primu mese di età, ancu se u zitellu hè natu prestu.
Ci hè quattru tippi di IVH. Quessi sò chjamati "gradi" è sò basati nantu à u gradu di sangu.
- I gradi 1 è 2 implicanu una quantità più chjuca di sangu. A maiò parte di u tempu, ùn ci sò micca prublemi à longu andà per via di u sangu. U gradu 1 hè ancu chjamatu hemorrhage matriciale germinale (GMH).
- I gradi 3 è 4 implicanu un sanguinamentu più severu. U sangue pressa (gradu 3) o implica direttamente (gradu 4) u tessutu cerebrale. U gradu 4 hè ancu chjamatu hemorragia intraparenchimale. I coaguli di sangue ponu formà è bluccà u flussu di u fluidu cerebrospinali. Chistu pò purtà à aumentà u fluidu in u cervellu (idrocefalu).
Ùn ci pò esse sintomi. I sintomi più cumuni vistu in i zitelli prematuri includenu:
- Pause di respirazione (apnea)
- Cambiamenti in a pressione sanguigna è a frequenza cardiaca
- Diminuzione di u tonu musculu
- Diminuti riflessi
- Sonnu eccessivu
- Letargia
- Succhiu debule
- Seizures è altri movimenti anormali
Tutti i zitelli nati prima di 30 settimane devenu avè un ultrasuoniu di a testa per esaminà per IVH. U test hè fattu in 1 à 2 settimane di vita. I criaturi nati trà 30 à 34 settimane ponu ancu avè ecugrafia se anu sintomi di u prublema.
Un secondu ultrasuone di screening pò esse fattu intornu à u tempu chì u zitellu era uriginatu di nascita (a data di scadenza).
Ùn ci hè manera di piantà u sanguinamentu assuciatu à l'IVH. L'equipa di assistenza medica pruvarà à mantene u zitellu stabile è trattà qualsiasi sintomi chì u zitellu puderia avè. Per esempiu, una trasfusione di sangue pò esse data per migliurà a pressione sanguigna è u conte di sangue.
Se u fluidu si accumula finu à u puntu chì ci hè preoccupazione per a pressione nantu à u cervellu, un colpu spinale pò esse fattu per drenà u fluidu è pruvà à alleviare a pressione. Sì questu aiuta, a chirurgia pò esse necessaria per piazzà un tubu (shunt) in u cervellu per drenà u fluidu.
Quantu hè bonu u criaturu dipende da quantu hè prematuru u zitellu è da u gradu di l'emorragia. Meno di a metà di i zitelli cun sanguinamentu inferiore anu prublemi à longu andà. Tuttavia, un sanguinamentu severu spessu porta à ritardi di sviluppu è prublemi di cuntrollu di u muvimentu. Finu à un terzu di i zitelli cun sanguinamentu severu pò more.
I sintomi neurologichi o a frebba in un criaturu cù un shunt in situ ponu indicà un bloccu o infezzione. U zitellu hà bisognu d'avè l'assistenza medica subitu s'ellu accade.
A maiò parte di e unità di cure intensive di i neonati (NICU) anu un prugramma di seguitu per monitorà da vicinu i zitelli chì anu avutu sta cundizione finu à quandu sò almenu 3 anni.
In parechji stati, i zitelli cun IVH si qualificanu ancu per servizii d'interventu precoce (EI) per aiutà cù u sviluppu normale.
E donne incinte chì sò in altu risicu di parturisce prestu devenu esse datu medicinali chjamati corticosteroidi. Queste droghe ponu aiutà à riduce u risicu di u zitellu per IVH.
Alcune donne chì piglianu medicinali chì influenzanu i rischi di sanguinamentu duverebbenu piglià vitamina K prima di cunsignà.
I prematuri chì i cordi ombelicali ùn sò micca serrati subitu anu menu risicu per l'IVH.
I zitelli prematuri chì sò nati in un uspidale cù una NICU è ùn anu micca da esse trasportatu dopu a nascita anu ancu menu risicu per IVH.
IVH - neonatu; GMH-IVH
deVries LS. Emorragia intracraniale è lesioni vascolari in u neonatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 53.
Dlamini N, deVebar GA. Colpu pediatricu. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 619.
Soul JS, Ment LR. Inghjulia à u cervellu preterminu in via di sviluppu: emorragia intraventriculare è ferita di materia bianca. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 22.