Tordu in i nati novi
U tordulu hè una infezzione di levitu di a lingua è di a bocca. Questa infezzione cumuna pò esse trasmessa trà una mamma è u zitellu durante l'allattamentu.
Certi germi campanu nurmalmente in u nostru corpu. Mentre a maiò parte di i germi sò innocu, alcuni ponu causà infezioni.
U tordulu si faci quandu si chjama troppu di un levitu Candida albicans cresce in bocca à un criaturu. I germi chjamati batteri è funghi crescenu naturalmente in u nostru corpu. U nostru sistema immunitariu aiuta à tene sti germi in cuntrollu. Ma, i criaturi ùn anu micca un sistema immune cumpletamente furmatu. Ciò facilita a crescita di troppu levitu (un tipu di fungu).
U tordu si verifica spessu quandu a mamma o u zitellu anu pigliatu antibiotici. L'antibiotici trattanu infezioni da batteri. Puderanu ancu tumbà "boni" batteri, è questu permette di cresce u lievitu.
U levitu prospera in i lochi caldi è umidi. A bocca di u criaturu è i capezzoli di a mamma sò lochi perfetti per un'infezzione di levitu.
U ciucciu pò ancu avè una infezzjoni di levadura in a zona di u pannolinu in u stessu tempu. U levitu si mette in i banchittini di u criaturu è pò causà un rash di pannoliu.
I sintomi di tordu in u zitellu includenu:
- Bianche, ferite vellutate in bocca è in lingua
- Sguassà e piaghe pò causà sanguinamentu
- Rossu in bocca
- Rash di pannolinu
- U cambiamentu di l'umore, cum'è esse assai esigente
- Rifiutà d'infermiera per via di u dulore
Alcuni ciucci ùn ponu sente nunda.
I sintomi di tordu in a mamma includenu:
- Capezzoli rosati-profondi, crepati è dolenti
- Tenerezza è dulore durante è dopu l'infermiera
U vostru duttore di salute pò spessu diagnosticà un tordu fighjendu a bocca è a lingua di u to zitellu. E piaghe sò facili da ricunnosce.
U vostru zitellu puderia micca bisognu di trattamentu. U tordulu si ne và spessu solu da quì à pochi ghjorni.
U vostru duttore pò prescrive una medicina antifungale per trattà u tordu. Pinta stu medicamentu nantu à a bocca è a lingua di u to zitellu.
Sì avete una infezzjoni di lievito nantu à i vostri capezzoli, u vostru fornitore pò raccomandà una crema antifungale senza prescrizione o prescrizione. Avete messu questu nantu à i vostri capezzoli per trattà l'infezzione.
Sì sia voi sia u vostru zitellu anu l'infezzione, duvete esse trattatu tramindui in listessu tempu. Inutili, pudete passà l'infezzione avanti è avanti.
U tordulu in i zitelli hè assai cumunu è pò esse facilmente trattatu. Ma, fate sapè à u vostru fornitore se u tordu continua à tornà. Pò esse un segnu di un altru prublema di salute.
Chjamate u vostru fornitore se:
- U vostru zitellu hà sintomi di tordu
- U to criaturu ricusa di manghjà
- Avete sintomi di una infezzjoni di levadura nantu à i vostri capezzoli
Ùn pudete micca esse capace di prevene u tordulu, ma questi passi ponu aiutà:
- Sè in buttiglia alimentate u vostru zitellu, pulite è sterilizate tutti l'equipaggiamenti, cumpresi i capezzoli.
- Pulite è sterilizate i ciucci è altri ghjoculi chì vanu in bocca à u zitellu.
- Cambiate spessu i pannolini per aiutà à prevene u lievitu da causà rash di pannolinu.
- Assicuratevi di trattà i vostri capezzoli si avete una infezzjoni di levadura.
Candidiasi - orale - neonatu; Tordu orale - neonatu; Infezzione fungale - bocca - neonatu; Candida - orale - neonatu
Balest AL, Riley MM, Bogen DL. Neonatologia. In: Zitelli BJ, McIntire SC, Nowalk AJ, eds. Zitelli è Davis 'Atlas di Diagnosticu Fisicu Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 2.
Harrison GJ. Avvicinamentu à l'infezioni in u fetu è in u novu. In: Cherry JD, Harrison GJ, Kaplan SL, Steinbach WJ, Hotez PJ. Manuale di Feigin è Cherry di Malatie Infettive Pediatriche. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 66.