Amparate à campà cù una malattia chì ùn hà cure
Cuntenutu
- 1. Face u prublema è cunnosce a malatia
- 2. Truvate equilibriu è benessere
- 3. Ripigliate u cuntrollu di a vostra vita
A malattia chì ùn hà cure, cunnisciuta ancu cum'è malattia cronica, pò apparisce inaspettatamente, avendu in a maiò parte di i casi un impattu negativu è schiacciante in a vita di una persona.
Ùn hè micca faciule di campà cù a necessità di piglià medicina ogni ghjornu o cù a necessità di bisognu d'aiutu per fà e cumpetenze di u ghjornu, ma per campà megliu cù a malatia ci sò certe attitudini fisiche è mentali chì ponu esse di grande aiutu. Cusì, alcuni suggerimenti chì ponu aiutà à campà megliu cù a malattia ponu esse:
1. Face u prublema è cunnosce a malatia
Abituassi à a malatia è affruntà u prublema pò esse u primu passu per amparà à campà cù a malatia. Spessu tendemu à ignurà a malatia è e so cunsequenze, tuttavia, ella postpone l'inevitabile è finisce per causà più stress è sofferenza à longu andà.
Dunque, esse attenti à ciò chì accade, investigà a malattia à fondu è cercà chì opzioni di trattamentu sò dispunibili pò fà tutta a differenza, aiutendu à affruntà u prublema. Inoltre, un'altra opzione hè di cuntattà altre persone chì anu ancu a malattia, chì i so testimonii ponu esse illuminanti, cunfortanti è utili.
A raccolta di informazioni nantu à a malattia, sia per mezu di libri, internet o ancu da specialisti, hè una parte impurtante di u prucessu d'accettazione, perchè aiuta à capisce, capisce è accettà a malattia. Arricurdatevi è accettate chì a vostra vita sia cambiata, ma ùn hè micca finita.
2. Truvate equilibriu è benessere
Truvà un equilibriu hè di primura dopu avè accettatu a malattia, perchè ancu se a malattia pò compromettere u vostru stile di vita è e so capacità fisiche, duvete ricordà chì e vostre capacità mentali è emotive ùn sò micca state influenzate. Per esempiu, pudete micca esse capace di spustà un bracciu, ma pudete sempre pensà, urganizà, ascultà, inchietassi, surrisu è esse amichi.
Inoltre, hè ancu necessariu integrà in modu equilibratu tutti i cambiamenti in u vostru modu di vita chì a malattia pò purtà, cum'è medicazione, cura quotidiana o terapia fisica, per esempiu. Ancu se a malatia pò cambià a maiò parte di e circustanze in a vita, ùn deve micca cuntrullà a vostra vita, penseri è emozioni. Solu in questu modu è cun questu penseru, puderete truvà u giustu equilibriu, chì aiuterà à campà in modu sanu cù a malatia.
3. Ripigliate u cuntrollu di a vostra vita
Dopu avè affruntatu u prublema è truvatu equilibriu in a vostra vita, hè ora di ripiglià u cuntrollu. Cuminciate per scopre ciò chì ùn pudete più fà, è pigliate decisioni: sì pudete è duvete fà o sì vulete continuà à fà, ancu s'ellu significa fà di manera diversa. Per esempiu, sè avete smessu di spustà un bracciu è ùn pudete più attaccà i lacci, pudete sceglie di smette di portà scarpe o scarpe cù lacci, pudete sceglie di dumandà aiutu à qualchissia chì a faci in u vostru locu, o pudete sceglie di amparà à ligà i lacci cù una sola manu. Dunque duvete sempre mette obiettivi (ragiunevuli), chì pensate di pudè rializà, ancu s'ellu ci vole un pocu di tempu è richiede una certa dedica. Questu darà un sensu di rializazione è aiutà à ristabilisce a fiducia in sè.
Dunque, hè di primura micca di campà solu cù a malatia, ma di scumette nantu à attività chì pudete fà è chì vi danu piacè, cum'è ascultà musica, leghje un libru, piglià un bagnu rilassante, scrivendu lettere o puesia, pitturendu, ghjucà à un strumentu musicale, parlà cun un bon amicu, frà altri.Queste attività aiutanu sia u corpu sia a mente, cume prumove momenti di rilassamentu è di piacè, chì aiutanu à campà megliu è à riduce u stress. Inoltre, ricordate chì l'amichi è a famiglia sò sempre boni ascoltatori, cù i quali pudete parlà di i vostri prublemi, paure, aspettative è insicurità, ma ricordate chì e visite ùn sò micca solu per parlà di a malattia, dunque hè impurtante tracciare un limite di tempu per parlà ne.
Amparà à campà cù a malatia hè un prucessu delicatu è chì richiede assai tempu chì richiede assai sforzi è dedizione. Tuttavia, l'importante hè di ùn rinuncià mai à a speranza è crede chì cù u tempu, i miglioramenti saranu visibili è chì dumane ùn serà più cusì difficiule cum'è oghje.