10 cunsiglii simplici per cuntrullà a diabetes
Cuntenutu
- 1. Arregistrà i valori di zuccaru in sangue
- 2. Riduce u cunsumu di certi frutti di manera isolata
- 3. Evite u cunsumu di dolci
- 4. Riduce u cunsumu d'alcol
- 5. Ùn andate più di 3 ore senza manghjà
- 6. Mantene u pesu ideale
- 7. Eliminate l'usu di e sigarette
- 8. Cuntrolla a pressione sanguigna
- 9. Evite alcuni tipi di medicazione
- 10. Praticate attività fisica regulare
- Cumu cuntrollà l'ipogliuemia
- Cumu cuntrollà l'iperglicemia
Per cuntrullà u diabete, hè necessariu sottumessu à un cambiamentu di modu di vita, cume smette di fumà, mantene una dieta sana è naturale quant'è pussibule, povera in dolci è carboidrati in generale, cum'è pane, risu o pasta, in più di evitendu bevande alcoliche è praticà attività fisica di modu regulare.
Inoltre, hè assai impurtante chì tutte l'indicazioni mediche nantu à u trattamentu chì possinu implicà medicazione, insulina è monitorizazione di i livelli di zuccheru in sangue, sianu fatte à l'ora curretta è in u modu indicatu.
Alcuni consiglii per aiutà à cuntrullà a diabete, mantenendu i valori sottu à 130 mg / dl à stomacu vuotu è sottu à 180 mg / dl dopu i pasti, ponu esse:
1. Arregistrà i valori di zuccaru in sangue
Arregistrà nantu à una carta i valori di glicemia verificati da u glucometru prima è dopu i pranzi, pò aiutà à l'osservazione di chì cibi ponu esse cunsumati senza purtà rischi è quali sò da evità, è cusì adattà u trattamentu in modu chì sia efficace è riduce i risichi chì u diabete quandu ùn hè micca cuntrullatu pò purtà à a salute.
2. Riduce u cunsumu di certi frutti di manera isolata
U cunsumu di frutti cun alti livelli di carboidrati cume u cachi, u ficu, u fruttu di u earl, a papaia è i frutti secchi, ponu aumentà a probabilità di spichi glicemichi, cusì deregulendu u diabete, è hè per quessa chì si raccomanda di manghjà frutti chì sò più ricchi in fibra, cume fragola, melone è avucatu. Verificate a lista di frutti chì sò cunsigliati per i diabetichi.
3. Evite u cunsumu di dolci
I dolci ponu alzà u zuccherinu in sangue perchè sò alimenti à assorbimentu rapidu, deregulendu a diabetes è aumentanu u risicu di cumplicazioni da a malatia. Cusì, quandu hè pussibule, si consiglia di evità di manghjà dolci o quandu di manghjà, vale à dì dopu à un pastu salitu.
4. Riduce u cunsumu d'alcol
U cunsumu eccessivu di alcolu pò purtà à ipoglicemia o iperglicemia per i diabetichi, per via di sovraccaricu di fegatu, chì hè incaricatu di regulà u zuccherinu in sangue, chì in questu casu metabolizerà ancu l'alcol. Vede quale hè a quantità sicura di alcolu per u diabeticu da cunsumà.
5. Ùn andate più di 3 ore senza manghjà
Quandu u diabeticu passa più di 3 ore senza manghjà, ci hè una grande pussibilità di deregulà u diabete è pò accade ipoglicemia, chì pò purtà à a perdita di a cuscenza è in casi più severi purtà à un statu di coma. Vede altri sintomi di l'ipogliuemia è amparate à identificà.
6. Mantene u pesu ideale
U mantenimentu di u pesu ideale per età, sessu è altezza hè assai impurtante per pudè regulà efficacemente u glucosiu in sangue, cume e persone cun diabete è chì sò in sovrappeso o obesi, cun un indice di massa corporea (BMI) uguale o superiore à 25 kg / m², pò avè indebulitu u cuntrollu glicemicu, per via di una diminuzione di l'assunzione di glucosiu da parte di l'insulina, in più di presentà più rischi per e malatie cardiache è l'ictus.
7. Eliminate l'usu di e sigarette
A nicotina, u cumpunente principale di e sigarette pò interferisce cù i livelli di glucosiu in sangue, rendendu cusì difficiule à cuntrullà a diabete.In più, eliminendu o riducendu l'usu di sigarette pò purtà numerosi benefici per a salute, perchè quandu a nicotina hè eliminata da u corpu, diminuisce u risicu di retinopatia, malatie cardiache è danni cerebrali, tutte e cumplicazioni di a diabetes chì sò in relazione cù u fumu. Scuprite i rimedii casani ponu aiutà à smette di fumà.
8. Cuntrolla a pressione sanguigna
A pressione sanguigna è u diabete sò strettamente ligati, perchè cù l'anni, u diabete rende e arterie di u corpu più rigide, è se a pressione sanguigna ùn hè micca cuntrullata, a probabilità di sviluppà pressione alta pò aumentà, ciò chì aumenta a possibilità di colpu.
9. Evite alcuni tipi di medicazione
I medicinali chì ponu dannà u pancreas, deregulanu i livelli di insulina, chì hè prodotta da questu organu. Quista impedisce chì u zuccheru sia purtatu in e cellule, fendu chì fermi in u sangue è diabete incontrollante.
Dunque, i seguenti medicamenti devenu esse evitati:
- Amoxicillina;
- Clavulanatu;
- Chlorpromazina;
- Azitromicina;
- Isoniazida;
- Paracetamol;
- Codeine;
- Mesalazine;
- Simvastatin;
- Furosemide;
- Enalapril;
- Metildopa;
- Amiodarone;
- Azatioprina:
- Lamivudine;
- Losartana.
Cusì, se hè necessariu fà qualsiasi trattamentu chì implichi queste droghe, u medicu rispunsevule deve sapè di u diabete, sì hè controllatu o micca è quanti anni a persona vive cun questa situazione, in modu chì a valutazione pò esse fatta se hè veramente sicura fà usu di i rimedii.
10. Praticate attività fisica regulare
L'eserciziu fisicu regulare aiuta à cuntrullà a diabete perchè riduce i livelli di grassu sanguinu, cuntrolla u pesu, migliora a circulazione sanguigna, è aiuta ancu u core à pompa u sangue più adattu.
Cumu cuntrollà l'ipogliuemia
Per cuntrullà l'ipoglicemia chì appare quandu u zuccherinu in sangue scende eccessivamente, cascendu sottu à 70 mg / dl, hè necessariu dà à a persona acqua cù zuccheru o un bichjeru di suchju d'aranciu, per esempiu. Questi alimenti faranu cresce u zuccheru è a persona si senterà megliu. Capite chì altru pò esse fattu in casi di ipoglicemia.
Cumu cuntrollà l'iperglicemia
Per cuntrullà l'iperglicemia, chì hè un eccessu di zuccheru in u sangue, hè necessariu dà à a persona a medicina indicata da u duttore per regulà a quantità di zuccheru in u sangue. Hè sempre cunsigliatu, per impedisce chì u zuccherinu in sangue cresce di novu diminuendu o eliminendu i dolci, cum'è torte, bibite, pudding o ghjacciu da a dieta è per praticà attività fisica, cume marchjà dopu à pranzi. Sapete ciò chì deve esse fattu se si sviluppa iperglicemia.
A nutrizionista Tatiana Zanin, cummenta megliu cumu si pò fà a dieta per cuntrullà a diabetes in u video seguente: