5 consiglii per prevene a trombosi venosa profonda (TVP)
Cuntenutu
- 1. Evita di stà troppu longu
- 2. Move i ghjambi ogni 30 minuti
- 3. Evite attraversà e gammi
- 4. Purtate un vestitu cunfortu
- 5. Bei acqua durante u ghjornu
A trombosi di a vena profonda si produce quandu si formanu coaguli chì finiscenu per intasà qualchì vena di a gamba è, dunque, hè più cumunu in e persone chì fumanu, piglianu a pillula contraceptiva o anu sovrappesu.
Tuttavia, a trombosi pò esse prevenuta da misure semplici, cume evità di stà sedutu per un bellu pezzu, di beve acqua durante a ghjurnata è di mette un vestitu cunfortu. Inoltre, hè impurtante di fà attività fisica almenu duie volte à settimana, oltre à avè una dieta equilibrata, ricca di verdure è verdure, è evitendu di fumà o di beve alcolu in eccessu.
Hè impurtante informà u medicu generale di i casi precedenti di trombosi venosa profonda o di a storia familiare di a malattia, perchè pò esse raccomandatu di portà calze di compressione, soprattuttu durante viaghji lunghi o in travagli chì richiedenu di stà longu.
I 5 cunsiglii essenziali per prevene l'apparizione di una trombosi venosa profonda sò:
1. Evita di stà troppu longu
Per evità a trombosi venosa profonda, unu di i cunsiglii più semplici è impurtanti hè di evità di stà troppu longu, chì impedisce a circulazione sanguigna è facilita a furmazione di coaguli, chì ponu finisce per intasà una di e vene di e ghjambe.
Ideale, e persone chì anu bisognu à pusà per un bellu pezzu, facenu pause regulare per alzassi è move u corpu, fendu una breve passeggiata o allungamentu, per esempiu.
2. Move i ghjambi ogni 30 minuti
S'ellu ùn hè micca pussibule di alzassi per allungassi è marchjà di modu regulare, si consiglia di ogni 30 minuti chì e gambe è i pedi sianu sposti o massaghjati per chì a circulazione sia attivata è a furmazione di coaguli sia evitata.
Un bonu cunsigliu per attivà a circulazione di e vostre gambe mentre stà sedendu hè di girà e so caviglie o di stende e gambe per 30 secondi, per esempiu.
3. Evite attraversà e gammi
L'attu di attraversà e gambe pò interferisce direttamente cù u ritornu venoso, vale à dì u ritornu di u sangue à u core. Dunque, si raccomanda à e persone chì sò in periculu di furmà coaguli evità di attraversà regolarmente e piume, perchè cusì hè facilitata a circulazione sanguigna.
In più di evità di crucià e gambe, e donne devenu ancu evità di marchjà in scarpi alti ogni ghjornu, chì pò favurisce ancu a furmazione di coaguli.
4. Purtate un vestitu cunfortu
L'usu di pantaloni stretti è scarpi pò ancu interferisce cù a circulazione è favurisce a furmazione di coaguli. Per questa ragione, hè raccomandatu chì i pantaloni è i scarpi cunfortevuli è pocu adattati sò purtati.
In certi casi, l'usu di calze elastiche pò esse raccomandatu, chì anu da scopu di cumpressà a gamba è stimulà a circolazione, è devenu esse aduprati secondu a guida di un duttore, infermiera o fisioterapeuta.
5. Bei acqua durante u ghjornu
U cunsumu di almenu 2 litri d'acqua à ghjornu hè di primura, perchè in più d'esse essenziale per u bon funziunamentu di u corpu, l'acqua rende u sangue più fluidu, facilità a circulazione è impedisce a furmazione di coaguli.
Oltre à u cunsumu di fluidi per tutta a ghjurnata, hè impurtante prestà attenzione à l'alimentu, dendu preferenza à l'alimenti chì sò capaci di stimulà a circolazione sanguigna, riduce u gonfiore in e gambe è impedisce a furmazione di trombi, cum'è salmone, sardine, aranciu è pumata, per esempiu.