Autore: Lewis Jackson
Data Di Creazione: 14 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Ghjugnu 2024
Anonim
Il Corpo Umano: sfida alla complessità
Video: Il Corpo Umano: sfida alla complessità

Cuntenutu

A malatia di Crohn è a colite ulcerosa sò i dui tippi principali di malatie infiammatorie di l'intestinu (IBD).

Queste condizioni per tutta a vita implicanu infiammazione di u sistema digestivu. A colite ulcerativa affetta u grossu intestinu, mentre chì a malattia di Crohn pò influenzà qualsiasi parte di u sistema digestivu, da a bocca à l'annu.

Queste condizioni ponu esse gestite ma micca guarite. Per parechje persone, IBD hè gestibile cun medicazione, ma alcuni casi più severi si traducenu in chirurgia.

Parechje persone cun IBD sperimenteranu un flare-up di sintomi chì spessu porta à un diagnosi, ancu se i flare-ups continuanu dopu a diagnosi, è questu hè di solitu quandu parechji sintomi diventanu più apparenti, cume avè bisognu di u bagnu più spessu, sperimentendu un sanguinamentu rettale, è avè u dolore addominale.

Sè vo passate per un flare-up, hè impurtante chì avete cura di voi stessu è chì a ghjente à bordu vi sustene. Duvete piglià u tempu per fassi cura di voi stessu, è per ricurdà chì a vostra salute hè ciò chì hè u più impurtante.


1. Parlate cù e persone di fiducia in ciò chì state attraversendu

Se pudete sentitevi andà in un flare-up, o sì dighjà in unu, parlate cù e persone chì amate di ciò chì accade. Diteli ciò chì state attraversendu è cume a vostra fiamma vi affetta.

Non solu vi farà sentire megliu di parlà cun qualcunu di ciò chì accade, ma permette ancu à quelli più vicini di voi di capisce, ciò chì significa chì saranu capaci di offre aiutu è sustegnu in u modu più adattu.

Parlate di i vostri sintomi è di ciò chì avete bisognu da e persone chì amate, è esse onestu cun elli. Ùn trattene micca. U vostru scopu hè di falla attraversà sta fiamma è di ritruvà si nantu à a pista, è avete bisognu di u più sustegnu pussibule - allora dite li cumu si pò dà megliu à voi.

Dì li si truvate utile per elli di chjamavvi per verificà voi.

Dìlli se vulete ghjustu ch'elli ascultinu è micca cunsiglià.

Diteli se u sustegnu per voi hè simplicemente capente quandu ùn site micca abbastanza bè per lascià a casa, è preferite ghjustu dorme senza esse fattu sente culpevule.


2. Andate à u vostru duttore

Questu hè un intruduce. Duvete andà immediatamente à u vostru duttore se avete sintomi di un cattivu flare-up. Mentre i flares sò cumuni, riservate un appuntamentu d'urgenza, o dirigite direttamente à l'ER se sperimentate sintomi cum'è:

  • sanguinamentu rectale
  • crampi di stomacu severi
  • diarrea cronica, chì pò lascià vi severamente disidratata
  • una frebba

Hè impurtante chì un prufessiunale medicu vi cuntrolli è fessi qualsiasi prova per vede cumu u vostru corpu reagisce è se u focu hè seriu o micca. U vostru duttore deve esse aghjurnatu per pudè seguità u vostru flare per vede s'ellu face boni prugressi o micca.

Hè ancu impurtante d'avè una entrata medica nantu à cumu si pò aiutà megliu sè stessu, sì avete bisognu à piglià qualsiasi medicazione nova, è sì avete bisognu à esse riferitu à un specialistu.

U fondu hè chì cunniscite u vostru corpu, è chì sapete se site in una piccula fiamma chì durerà uni pochi di ghjorni è pò esse trattatu cun riposu in più o autocura, o se site in una situazione chì richiede un trattamentu d'urgenza . State à sente u to corpu.


Quandu cercà aiutu d'urgenza

Sè site in un flare-up è avete a lotta, hè impurtante chì vedite u vostru duttore subitu. Se u vostru dolore diventa severu, cuminciate à vomitu o sperimentate sanguinamentu da u vostru rettu, andate in u vostru ER locale. Questa hè una emergenza medica.

3. Pigliate u tempu di travagliu

U travagliu ùn vi aiuterà micca avà. U vostru corpu hà bisognu di tempu per riposà è recuperà.

Quandu vedi u vostru duttore, dumandate una nota malata per pudè esse firmatu da u travagliu. Ùn avete micca bisognu di u stress in più in a vostra vita. Tuttu ciò chì duvete fà avà hè focalizà nantu à voi stessi è migliurà. È mette una pressione in più nantu à u vostru prugressu hè più prubabile di peghju i vostri sintomi.

Ié, u vostru travagliu hè impurtante, ma a vostra salute vene prima. È cun cunniscenza di a malatia infiammatoria di l'intestinu, u vostru capu deve esse capente.

Pò esse intimurente parlà cù u vostru capu di a vostra salute, ma hè impurtante chì fate per ch'elli possinu capisce. Dumandate di pusà cun u vostru patrone per una chjachjarata, è spiecate ciò chì si passa, cumu vi tocca, è ciò chì avete bisognu di u travagliu avà. Hè megliu parlà in persona ch'è per email, cumu si pò davveru uttene u vostru puntu in u megliu modu.

4. Tagliate u stress da a vostra vita

E prove mostranu chì u stress pò influenzà negativamente u vostru intestinu. È cusì hè impurtante di stà u più liberu di u stress pussibule durante una fiamma.

Tagliate cose da a vostra vita chì vi rendenu stressatu, ch'ellu si tratti di rete suciale, intensi prugrammi TV, o amichi chì ùn capiscenu micca. Ciò ùn significa micca taglialli per sempre, ma hè impurtante chì limitate i vostri livelli di stress avà se vulete migliurà.

Sè vo circate à de-stress senza taglià e cose, pudete pruvà applicazioni di salute mentale cum'è Calm, chì offre attenzione. Puderete ancu pruvà qualchì meditazione in u cunfortu di a vostra propria casa.

L'eserciziu hè ancu un bonu modu per de-stress, ancu s'ellu hè solu una breve camminata per liberà a testa. Se pudete permette, forse cercate aiutu da un terapeuta, chì pò aiutà à parlà per e vostre preoccupazioni di vita.

5. Circundati cù cose chì ti facenu senta megliu

Arricatevi. Trattate a vostra fiamma cum'è i ghjorni chì piglierete da a scola quandu erate più chjucu è avia a gripe.

Uttenite u vostru pijama u più accogliente, una buttiglia d'acqua calda per u stomacu, un pocu di tè di menta piperita per u gonfiu, è rifornitevi di dulore. Fate un bagnu o mette nantu à u vostru prugramma TV favuritu è ​​rilassatevi solu. Stà fora di u vostru telefunu, fucalizza nantu à a vostra ricuperazione, è ricurdate chì u vostru cunfortu hè a chjave avà.

Perchè ùn mette mancu un kit di autocura? Truvate un saccu è mettite tuttu ciò chì avete bisognu in ellu. Andaraghju per:

  • una buttiglia d'acqua calda
  • pigiama
  • u mo cicculata preferita
  • una maschera facciale
  • una candela
  • un libru
  • cuffie
  • una bomba di bagnu
  • una maschera di sonnu
  • medicazione per u dolore
  • qualchi sacchetti di tè

Assolutamente tuttu ciò chì serve per a serata perfetta di autocura.

6. Assicuratevi chì site cura di voi stessu

Ogni persona cun IBD hè diversa. Alcune persone prosperanu cù frutti è ligumi, mentre chì altri ùn li ponu manighjà mancu. Ma mentre site in una fiamma, hè impurtante chì nutrite u vostru corpu, chì manghjate è beite abbastanza, è chì tenite cura di voi stessu.

Ùn lasciatevi passà fame, è ùn lasciatevi disidratà. Ancu se pudete manghjà solu in piccule quantità, pruvate à manghjà ciò chì pudete - avete bisognu di tutta l'energia chì pudete uttene avà.

Sè vo site veramente luttendu per tene i fluidi in bassu, hè impurtante chì andiate à l'uspidale è dumandate fluidi in modu da pudè riidratà u vostru corpu. Hè ancu una bona idea di dumandà à u vostru duttore se ci sò e bevande nutrizionali chì vi cunvenerianu, per aiutà à mantene u vostru pesu è assorbe calorie.

7. Unisciti à gruppi di supportu in ligna

Certe volte pò aiutà à parlà di ciò chì si passa cù altre persone chì a capiscenu veramente. A ghjente pò significà bè, ma s’elli ùn anu ancu a malatia, pò esse difficiule di sapè chì cunsiglii offre.

Puderete ancu finisce cù e persone chì vi danu cunsiglii indisposti o cummentarii di ghjudiziu, solu perchè ùn capiscenu micca. Ma unendu si à gruppi di supportu in ligna, parechji di i quali sò dispunibuli nantu à Facebook, pudete parlà cù e persone chì capiscenu da u cunfortu di a vostra propria casa.

Ci hè tante persone chì passanu a stessa cosa cum'è voi avà, è pò esse una bella cosa di sente da qualcunu cun sperienza, chì pò esse in gradu di offre vi u supportu è a cunniscenza chì avete bisognu avà.

Ciò chì trovu ancu d'aiutu sò i blog di malatie infiammatorie di l'intestinu è seguitanu i difensori in Twitter è Instagram per posti più frequenti, relatabili.

Hè ancu una bona idea di saltà nantu à Amazon è di vede ciò chì i libri IBD sò fora, allora pudete guadagnà una megliu comprensione di a malattia mentre si riferisce à altre persone chì attraversanu una cosa simile. Hè bellu di realizà chì ùn site micca solu.

Hattie Gladwell hè ghjurnalista, autore è difensore di salute mentale. Ella scrive nantu à e malatie mentali in a speranza di diminuisce u stigma è di incuraghjà l'altri à parlà.

Populari In Situ

Morte Nera: chì hè, sintomi, trattamentu è trasmissione

Morte Nera: chì hè, sintomi, trattamentu è trasmissione

A pe ta nera, cunni ciuta ancu cum'è pe ta bubonica o impliciamente Pe ta, hè una malatia grave è pe u fatale cau ata da i batteriYer inia pe ti , chì i tra mette per via di pu...
Cunsequenze di u traumu di a testa

Cunsequenze di u traumu di a testa

E cun equenze di una ferita à a te ta ò abba tanza variabili, è pò e e una ripre a cumpleta, o ancu a morte. Alcuni e empi di cun equenze di una ferita à a te ta ò:cù...