Chì pò accade si beie acqua contaminata
Cuntenutu
- Principali malatie causate da l'acqua contaminata
- 1. Epatite A
- 2. Giardiasi
- 3. Amebiasi o Dissenteria Amebica
- 4. Leptospirosi
- 5. Culera
- 6. Ascariasis o roundworm
- 7. Febbre Tifuida
- Cumu prevene e malatie
- Cumu sapè se l'acqua hè contaminata
- Cosa da fà quandu l'oliu cuntamina l'acqua
- Cumu purificà l'acqua per beie
U cunsumu d'acqua non trattata, chjamata ancu acqua cruda, pò fà nasce sintomi è alcune malatie, cum'è leptospirosi, colera, epatite A è giardiasi, per esempiu, essendu più frequente in i zitelli trà 1 è 6 anni, e donne incinte è anziani, per via di cambiamenti in u sistema immunitariu, chì pò esse cunsideratu cum'è un prublema seriu di salute publica.
Queste malatie accadenu perchè alcuni microorganismi ponu sviluppà facilmente in l'acqua è, ancu se questu hè più faciule da fà in fiumi è laghi inquinati, l'acqua da fonti cristalline pò ancu esse contaminata da qualchì tippu di batteri, parassiti o virus. Inoltre, queste malatie accadenu quandu l'acqua ùn hè sottumessa à trattamenti di pulizia è purificazione chì eliminanu i microorganismi chì cuntaminanu l'acqua, in particulare quelli rispunsevuli di causà malatie.
Dunque, hè impurtante chì a persona sia attenta à l'acqua cunsumata sia per beie sia per pulisce è preparà l'alimentu è, in casu di dubbiu nantu à se l'acqua hè adatta per l'usu, si pò aduprà una soluzione di ipocloritu di sodiu, per esempiu.
Principali malatie causate da l'acqua contaminata
Ancu se sò diverse, alcune di e malatie principali chì ponu esse causate da l'acqua stagnante o da e acque nere trattate includenu:
1. Epatite A
L'epatite A hè una malattia causata da u virus di a famigliaPicornavirus è chì pò esse trasmessu per cuntattu cù l'acqua contaminata da u virus. Sta malattia hè altamente contagiosa, caratterizata da infiammazione di u fegatu è, ancu se di solitu hè lieve, in certi casi pò evolve seriamente è esse fatale quandu ùn hè trattata.
Principali sintomi: I sintomi di l'epatite A sò generalmente apparse circa 4 settimane dopu a contaminazione da u virus, l'indicazioni principali di l'epatite A sò urina scura, sgabelli chiari, ingiallimentu di a pelle è di e mucose, febbre, brividi, sensazione di debolezza, nausea, perdita di appetitu è fatigue.
Cumu hè u trattamentu:U trattamentu per l'epatite A hà per scopu di alleviare i sintomi di a malattia, è l'usu di analgesici è antiinflamatori pò esse indicatu. Inoltre, u duttore deve ricumandà riposu è beie assai liquidi. Amparate chì fà per recuperà più rapidamente da l'epatite A.
2. Giardiasi
A Giardiasis hè una infezzione di u sistema digestivu causata da u parassita Giardia lamblia chì a trasmissione hè fatta cù u cunsumu di cibu o acqua contaminata da feci chì cuntenenu cisti di u parassita, essendu una malattia infettiva chì si pò trasmette trà e persone.
Principali sintomi: I principali sintomi indicativi di giardiasi sò u dolore addominale, diarrea, frebba, nausea, debolezza è perdita di pesu.
Cumu hè u trattamentu:U trattamentu hè fattu cù droghe chì luttanu contr'à u parassita, cum'è Metronidazole o Tinidazole, indicatu da u duttore. Hè ancu cunsigliatu di cunsumà fluidi tutta a ghjurnata, è in casu di disidratazione severa per via di diarrea, l'idratazione direttamente in a vena pò esse necessaria.
3. Amebiasi o Dissenteria Amebica
Amoebiasis o dissenteria amebica hè una infezzione causata da u protozooEntamoeba histolytica, chì si stalla in l'intestinu è impedisce l'assorbimentu di nutrienti impurtanti per u corpu. Si trasmette per mezu di u cunsumu di cibu o d'acqua contaminatu da e feci chì cuntenenu cisti amebiche mature. Amparate più nantu à sta malattia in ciò chì hè Amebiasis.
Principali sintomi: Di solitu, i sintomi principali di l'ameebiasi sò u dolore addominale, a diarrea, a frebba è i brividi, in più di feci sanguinose o mucose in certi casi. In i casi più gravi, a malattia pò sviluppà a forma invasiva, in cui altri organi cum'è u fegatu, e vie respiratorie è ancu u cervellu sò infette.
Cumu hè u trattamentu: In generale, i rimedii antiparassiti cum'è Secnidazole, Metronidazole o Tinidazole sò aduprati per luttà contr'à l'amebiasi, tuttavia a durata è a dosa sò guidate da u duttore secondu a gravità di l'infezzione.
4. Leptospirosi
A Leptospirosi hè una malattia causata da un batteriu prisente in l'urina di i topi fognari, o d'altri animali infetti cum'è cani è misgi, chì penetra in u corpu per via di u cuntattu cù l'excrementi di sti animali o acqua cuntaminata cù a pelle ferita o e mucose, cum'è ochji, nasu.
Principali sintomi: I sintomi principali di a leptospirosi sò febbre alta, mal di testa, dolore corporeu, perdita di appetitu, vomitu, diarrea è brividi.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu per a leptospirosi deve esse guidatu da u duttore, è l'usu di antibiotici per luttà contr'à batteri è analgesici per alleviare u dolore è a frebba hè generalmente raccomandatu. Amparate più nantu à ciò chì hè è cumu prevene a leptospirosi.
5. Culera
U colera hè una infezzione intestinale causata da i batteriVibrio choleraechì pò cuntaminà l'acqua è l'alimentu. A produzzione di tossine da stu batteriu hè incaricata di l'apparizione di i sintomi, è hè impurtante chì l'identificazione di stu batteriu sia fatta u più prestu pussibule per evità complicazioni, cum'è una disidratazione severa.
Principali sintomi: I sintomi di u colera cumpariscenu trà 2 è 5 ghjorni dopu l'infezzione da a batteria è ci hè principalmente diarrea severa è vomitu, chì ponu purtà à una disidratazione severa.
Cumu hè u trattamentu:U trattamentu per u colerà hà u scopu principale di prevene a disidratazione, hè per quessa chì si raccomanda di fà idratazione orale è, in i casi più severi, direttamente in a vena, è l'ospedalizazione è u trattamentu cù antibiotici ponu esse ancu necessarii.
Vede più nantu à u colera.
6. Ascariasis o roundworm
Ascariasis hè una verminosi causata da u parassitaAscaris lumbricoides, canusciutu ancu cum'è roundworm, chì abita, si sviluppa è si multiplica in l'intestinu. Sta malattia si trasmette per via di l'ingestione d'acqua o di cibu contaminatu da l'ove di u parassita.
Principali sintomi: I sintomi principali di ascariasis sò u dolore addominale, nausea, difficoltà à evacuà è perdita di appetitu.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu si face cù l'usu di farmaci antiparassiti indicati da u duttore, cum'è Albendazole, chì deve esse fattu secondu cunsiglii medichi.
7. Febbre Tifuida
A Febbra Tifoidica hè una malattia infettiva causata da i batteriSalmonella typhi, è a so trasmissione hè fatta per mezu di u cunsumu d'acqua è di cibu contaminatu da u parasite.
Principali sintomi: A frebba alta, vomitu, mal di stomacu, stipsi, diarrea, mal di testa, perdita di appetitu, perdita di pesu o macchie rosse nantu à a pelle ponu esse indicative di febbre tifoidea. Capite ciò chì hè a febbre tifoidea è cumu identificà i sintomi.
Cumu hè u trattamentu: U trattamentu hè fattu cù l'usu di antibiotici, secondu cunsiglii medichi, cù u riposu è l'idratazione chì sò assai impurtanti durante a fase di recuperu. Questa hè una malattia chì pò esse prevenuta cù u vaccinu contra u tifu.
Cumu prevene e malatie
Per prutege è prevene ste malatie, u cuntattu cù e acque reflue, l'acqua contaminata o non trattata, inundazioni, fangu o fiumi cù acqua stagnante deve esse evitata, è l'usu di e piscine di cloru non trattatu hè ancu scuraggiatu.
Per assicurà a vostra sicurità, hè cunsigliatu di bollire sempre l'acqua prima di usalla, sia per lavà o preparà alimenti sia per beie, s'ellu ùn hè micca filtratu. Inoltre, pudete ancu sceglie di aduprà ipocloritu di sodiu per disinfettà è purificà l'acqua.
Cumu sapè se l'acqua hè contaminata
Si pò suspettà chì l'acqua sia contaminata, è dunque ùn sia micca adatta per u cunsumu, quandu hà alcune caratteristiche cume:
- Sembra bruttu, nuvolatu o fangosu;
- Hà un pocu odore;
- Ci sò piccule particelle di bruttu suspesi in l'acqua;
- Ùn hè micca currettamente trasparente, avendu un culore giallastru, aranciu o brunastru.
Inoltre, l'acqua pò parè ancu pulita è sempre contaminata, dunque hè sempre megliu à optà per acqua filtrata o acqua minerale in bottiglia, chì hè stata sottumessa à testi di qualità.
Cosa da fà quandu l'oliu cuntamina l'acqua
Quandu site in cuntattu cù oliu o acqua contaminata da sta sustanza, hè impurtante di lavà bè a regione cù sapone è acqua è esse cuscenti di l'apparizione di qualsiasi cambiamenti respiratorii o di a pelle chì ponu esse ligati à sta esposizione, hè impurtante andà à a clinica o à l'uspidale se i sintomi si sviluppanu. Sicondu i segni è i sintomi presentati da a persona, u medico generale pò raccomandà l'usu di corticosteroidi è di idratazione.
Ancu se in a maiò parte di i casi e malatie trasmesse da l'acqua contaminata sò in leia cù a presenza di microorganismi, hè ancu pussibule d'acquistà segni è sintomi di malatie quandu sò in cuntattu cù l'oliu chì pò esse prisente in l'acqua, ste manifestazioni cliniche sò u risultatu di a reazzione di a pelle à i chimichi prisenti in quella sustanza o per via di l'inalazione di vapori di pitroliu. Inoltre, una esposizione prolungata pò favurisce u sviluppu di malatie più gravi, cum'è a leucemia è i disordini neurologichi.
Quandu una persona hè esposta à l'oliu per un bellu pezzu, senza alcun tippu di prutezzione, hè pussibule chì certi segni è sintomi possinu apparisce, cume ochji ardenti, prurito è piaghe rosse o macchie nantu à a pelle, mal di testa, nausea, vomitu cambiamenti respiratorii, cum'è difficultà à respira, per esempiu.
Dunque, per prevene chì i sintomi nascinu è u risicu di sviluppà malatie, hè impurtante di aduprà un equipagiu di prutezzione personale prima di entrà in cuntattu cù l'oliu, cume una maschera monousu, occhiali, guanti è stivali o galoschi di gomma. Inoltre, hè cunsigliatu di mette indumenti impermeabili chì copranu e gambe è i bracci.
Cumu purificà l'acqua per beie
Ipocloritu per purificà l'acquaPer fà chì l'acqua cuntaminata sia bona per beie, deve esse aduprata una suluzione chjamata ipocloritu di sodiu, chì hè compru in farmarii è supermercati, ma chì hè ancu distribuita da u guvernu. Basta à lascià cascà 2 à 4 gocce di ipocloritu di sodiu per ogni 1 litru d'acqua è aspettà 30 minuti per pudè cunsumà st'acqua. Vede più dettagli nantu à l'ipocloritu di sodiu.
Bollire l'acqua per 1 minutu aiuta ancu à purificà l'acqua, ma ùn risolve micca u prublema è dunque ùn esclude l'usu di l'ipocloritu. Inoltre, in casu di cuntaminazione cù u mercuriu, l'acqua ùn deve esse bollita perchè u mercuriu pò passà in l'aria, aumentendu u risicu di cuntaminazione.
Queste strategie sò specificamente indicate per purificà acque chì sò contaminate da virus, batteri è coliformi fecali, chì ponu accade in acque di cisterna, pozzi artesi, picculi pozzi è in casu di contaminazione cù l'acqua di pioggia. Tuttavia, in casu di inundazioni, a migliore strategia ùn hè micca di aduprà acqua brutta è fangosa perchè u fangu hè più difficiule da eliminà.
L'acqua cuntaminata da u fangu, pò esse aduprata attraversu un prucessu chjamatu decantazione, chì accade di solitu in l'imprese di trattamentu di l'acqua in e cità. Un coagulante chì pò esse adupratu per rimuovere i fanghi da l'acqua hè u polimeru neru neru, un pruduttu organicu chì ùn danneghja micca a salute. Sta sustanza pò separà l'acqua da u fangu, ma dopu à stu prucessu, l'acqua deve sempre esse trattata currettamente.
Scuprite tutti i metudi casani per purificà l'acqua in casa.