Mal aliatu: 8 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Bruttu nantu à a lingua
- 2. Carie o altri prublemi dentali
- 3. Ùn manghjà per parechje ore
- 4. Purtate protesi dentarie
- 5. Manghjate cibi chì rendenu u to fiatu peghju
- 6. Infezioni à a gola o sinusite
- 7. Problemi di stomacu
- 8. Diabete scumpensatu
- Pruvate a vostra cunniscenza
- Salute orale: a sapete curà di i denti?
Un bonu modu per cunfirmà sè avete u rispiru cattivu hè di mette e mani in forma di tazza davanti à a bocca è soffia pianu, è poi respira in quellu aria. Tuttavia, per chì sta prova funziona hè necessariu stà senza parlà è cù a bocca chjusa per almenu 10 minuti. Questu hè perchè, a bocca hè assai vicina à u nasu è, dunque, u sensu di l'olfattu si abitua à l'odore di a bocca, ùn permettendu micca di sente l'olfattu se ùn ci hè pausa.
Un altru modu per cunfirmà hè di dumandà à qualcunu altru, chì hè fiduciale è assai vicinu, di ditti si avete cattivu fiatu. Se u risultatu hè pusitivu, ciò chì vi cunsigliemu di fà hè d'investisce in a pulizia curretta di i vostri denti è di tutta a bocca, lavendu i denti ogni ghjornu dopu avè manghjatu è prima di dorme per eliminà u più numeru di germi, rottami alimentari è placca pussibule. .
Tuttavia, se u sintomu persiste sempre, una cunsultazione cù u dentistu hè indicata perchè u trattamentu dentale pò esse necessariu. Quandu u dentistu osserva chì ùn ci hè alcuna ragione di cattivu fiatu in bocca, altre cause devenu esse investigate, in quale casu l'alitosi, cume u cattivu fiatu hè scientificamente cunnisciutu, pò esse causata da una malattia in gola, stomacu o ancu per più gravi malatie, cumpresu u cancheru.
E cause principali di u cattivu rispiru sò di solitu à l'internu di a bocca, essendu causati principalmente da u rivestimentu di a lingua chì hè a terra chì copre tutta a lingua. Ma e cavità è a gengivite, per esempiu, sò ancu trà e cause più cumune di cattivu fiatu. Amparate à risolve ognuna di queste cause è amparate nantu à altre cause possibili:
1. Bruttu nantu à a lingua
A maiò parte di u tempu u cattivu rispiru hè causatu da l'accumulazione di batteri nantu à a lingua chì lascia a so superficia un culore biancastru, giallasciu, marrone o grisgiu. Più di u 70% di e persone cù u respiru cattivu, quandu si puliscenu a lingua currettamente, piglianu un fiatu puru.
Cosa da fà: ogni volta chì vi lavate i denti, duvete ancu aduprà un pulitore di lingua chì pudete cumprà in farmacie, farmacie o in Internet. Per aduprà, basta appughjà nantu à a lingua, indietro è in avanti, per caccià cumpletamente a sporcizia da a lingua. Se ùn avete micca un pulitore, pudete ancu pulisce a lingua cù a spazzola, muvendusi avanti è avanti à a fine di u spazzolatu.
2. Carie o altri prublemi dentali
Carie, placca, gengivite è altre malatie di a bocca cume a parodontite sò ancu cause cumuni di cattivu respiru perchè in questu casu a proliferazione di batteri in a bocca hè assai grande è ci hè a liberazione di un odore caratteristicu chì porta à u sviluppu di cattivu fiatu.
Cosa da fà: se unu di questi prublemi hè suspettatu, andate à u dentistu per identificà è trattà ognunu. Inoltre, hè impurtante di lavà i denti, e gengive, l'internu di e guance è a lingua assai bè per evità l'apparizione di nuove cavità o placca. Vede tuttu ciò chì duvete fà per lavà i denti currettamente.
3. Ùn manghjà per parechje ore
Quandu passate più di 5 ore senza manghjà nunda, hè nurmale d'avè cattivu fiatu è hè per quessa, quandu si sveglia a matina, questu odore hè sempre presente. Questu hè perchè e ghiandole salivari producenu menu saliva, chì serve per aiutà à digerisce l'alimentu è mantene a bocca pulita. Inoltre, dopu à un bellu pezzu senza manghjà, u corpu pò cumincià à pruduce corpi chetoni cum'è una fonte d'energia da a ripartizione di e cellule di grassu, pruvucendu u cattivu respiru.
Cosa da fà: hè cunsigliatu d'evità d'andà più di 3 o 4 ore senza manghjà durante u ghjornu, è ancu se avete bisognu di dighjunà per un tempu più longu, duvete sempre beie picculi sorsi d'acqua per pulì a bocca è stimulà a produzzione di saliva. Succhiate un chiodu di garofanu pò esse una soluzione naturale assai efficace in questu casu.
Scuprite alcuni altri cunsiglii per eliminà u cattivu respiru naturale in u video seguente:
4. Purtate protesi dentarie
E persone chì portanu qualchì tippu di protesi sò più propensi à avè un fiatu cattivu perchè hè più difficiule di tene a bocca sempre pulita è a placca stessa pò accumulà sporcizia è resti di cibu, soprattuttu s'ellu ùn hè micca a taglia ideale, cun un adattamentu perfettu in a bocca. I picculi spazii trà a placca è e gengive ponu permettà l'accumulazione di frammenti alimentari, essendu tuttu ciò chì i batteri, chì producenu u cattivu odore, anu da multiplicassi.
Cosa da fà: duvete lavà i denti è tutta a regione interna di a vostra bocca è ancu pulisce bè a vostra protesi ogni ghjornu prima di dorme. Ci hè soluzioni chì u dentistu pò cunsigliare per ammuglià e vostre protesi dentru a notte è eliminà i batteri. Ma prima di mette torna sta protesi in bocca a mattina, hè ancu cunsigliatu di risciacquà torna a bocca per tene u fiatu pulitu. Verificate e istruzioni passo-passo per pulisce currettamente e protesi.
5. Manghjate cibi chì rendenu u to fiatu peghju
Certi alimenti ponu causà cattivu fiatu, cum'è broccoli, kale è cavolfiore. Queste verdure prumove a furmazione di zolfu in u corpu è questu gasu pò esse eliminatu per l'anu o per a bocca. Ma l'alimenti cum'è l'agliu è a cipolla favuriscenu ancu u cattivu respiru solu masticendu li perchè cuntenenu un odore assai forte è caratteristicu chì pò stà in bocca per ore.
Cosa da fà: l'ideale hè di evità u cunsumu troppu frequente di sti cibi, ma in più hè ancu impurtante di lavà sempre i denti è pulisce a bocca assai bè dopu u vostru cunsumu perchè cusì u vostru fiatu diventerà più frescu. Vede un elencu più grande di alimenti chì causanu gasu è dunque favurizanu ancu u cattivu respiru.
6. Infezioni à a gola o sinusite
Quandu avete u mal di gola è avete pus in gola, o quandu avete a sinusite, hè normale avè cattivu respiru perchè in questu casu ci sò parechje batterie in bocca è cavità nasale chì finiscenu per liberà stu cattivu odore.
Cosa da fà: gargarismu cù acqua calda è sale hè eccellente per aiutà à caccià u pus da a gola, eliminendu naturalmente u cattivu respiru. A respirazione di vapore d'acqua calda cun eucaliptu hè ancu eccellente per fluidificà e secrezioni nasali, favurendu a so rimozione, essendu un ottimu rimediu casanu contr'à a sinusite.
7. Problemi di stomacu
In casu di cattiva digestione o gastrite hè cumunu per apparizione di eruttazioni, chì hè u eruttazione, questi gasi quandu passanu per l'esofago è ghjunghjenu in bocca ponu ancu causà cattivu respiru, soprattuttu s'ellu sò assai frequenti.
Cosa da fà: migliurà a digestione manghjendu sempre in piccule quantità, in modu più variatu è manghjendu sempre qualchì fruttu à a fine di ogni pastu hè una bella strategia naturale per luttà contr'à u cattivu rispiru causatu da prublemi di stomacu. Vede più esempi di rimediu casanu per u stomacu.
8. Diabete scumpensatu
E persone chì anu diabete incontrollatu ponu ancu avè un fiatu cattivu, è questu hè dovutu à a cetoacidosi diabetica, chì hè cumuna in questi casi. A cetoacidosi diabetica accade perchè cume ùn ci hè abbastanza glucosiu in e cellule, u corpu principia à pruduce corpi chetoni per generà energia, dendu à l'alitu malu è ancu abbassendu u pH di u sangue, chì pò esse periculosu in casu di diabete ùn hè micca currettamente trattatu.
Cosa da fà: in questu casu, u megliu da fà hè di seguità u trattamentu secondu a guida di u duttore, chì in questu modu hè pussibule di prevene a cetoacidosi diabetica. Inoltre, se si vedenu sintomi di cetoacidosi, hè impurtante chì a persona venga subitu à l'uspidale o à a sala d'urgenza per evità complicazioni. Sapete cumu identificà a cetoacidosi diabetica.
Pruvate a vostra cunniscenza
Fate u nostru test in linea per scopre se avete a cunniscenza di basa nantu à cume si cura di a salute orale per fermà u cattivu respiru:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
Salute orale: a sapete curà di i denti?
Principià a prova Hè impurtante di cunsultà u dentistu:- Ogni 2 anni.
- Ogni 6 mesi.
- Ogni 3 mesi.
- Quandu site in u dolore o qualchì altru sintomu.
- Impedisce l'apparizione di cavità trà i denti.
- Impedisce u sviluppu di u cattivu rispiru.
- Impedisce l'infiammazione di e gengive.
- Tuttu u sopra.
- 30 seconde.
- 5 minuti.
- Minimu di 2 minuti.
- Minimu di 1 minutu.
- Presenza di cavità.
- Sangue sanguinante.
- Prublemi gastrointestinali cum'è ardori di stomacu o reflux.
- Tuttu u sopra.
- Una volta à l'annu.
- Ogni 6 mesi.
- Ogni 3 mesi.
- Solu quandu e setole sò danneggiate o sporche.
- L'accumulazione di placca.
- Avete una dieta alta in zuccheru.
- Avè una scarsa igiene orale.
- Tuttu u sopra.
- Pruduzione eccessiva di saliva.
- Accumulazione di placca.
- Accumulazione di Tartari nantu à i denti.
- L'opzioni B è C sò currette.
- Lingua.
- Guance.
- Palatinu.
- Labbra.