Cosa hè l'ascessu cerebrale è cumu identificà
Cuntenutu
L'ascessu cerebrale hè una raccolta di pus, circundata da una capsula, situata in u tessutu cerebrale. Nasce per via di infezioni da batteri, funghi, micobatterie o parassiti, è pò causà sintomi cum'è mal di testa, frebba, vomitu è cambiamenti neurologichi, cum'è perdita di forza o attacchi, secondu a so dimensione è u so locu.
Generalmente, l'ascessu cerebrale appare cum'è una complicazione seria di una infezzione chì esiste dighjà in u corpu, cum'è otite, sinusite profonda o infezioni dentali, per esempiu, sia da a diffusione di l'infezione sia da a diffusione in u sangue, ma dinò accade per via di a contaminazione da una cirurgia cerebrale o da un traumu in u craniu.
U trattamentu si face cù droghe chì luttanu contr'à u microorganisimu chì u provoca, cum'è antibiotici o antifungali, è in parechji casi hè ancu necessariu di fà un drenaghju chirurgicu di u pus accumulatu, favurendu a cura è una ripresa più rapida.
Principali sintomi
I sintomi di l'ascessu cerebrale varienu secondu u microorganismu chì causa l'immunità di a persona, è ancu a situazione è a dimensione di a lesione. Alcuni di i sintomi principali includenu:
- Mal di testa;
- Nausea è vomitu;
- Cunvulsioni;
- Cambiamenti neurologichi lucalizati, cum'è cambiamenti di vista, difficultà à parlà o perdita di forza o di sensibilità in parte di u corpu, per esempiu;
- Rigidità di u collu.
Inoltre, se provoca gonfiore cerebrale o hè assai ingombrante, l'ascessu pò ancu causà segni è sintomi di ipertensione intracranica, cume vomitu improvvisu è cambiamenti di cuscenza. Capite megliu ciò chì hè l'ipertensione intracranica è ciò chì a causa.
Cumu cunfirmà
U diagnosticu di l'ascessu cerebrale hè fattu da u duttore, basatu annantu à a valutazione clinica, l'esame fisica è a richiesta di testi cum'è tomografia computerizzata o risonanza magnetica, chì mostranu cambiamenti tipichi in e fasi di a malattia, cume l'infiammazione di u cervellu, e zone di necrosi è a cullezzione di pus.inturniatu da una capsula.
E analisi di sangue cume un conteggio sanguigno completo, marcatori di infiammazione è colture di sangue ponu aiutà à identificà l'infezione è l'agente causativu.
Quale hè u più in periculu
Generalmente, un ascessu cerebrale hè dovutu à una infezione chì esiste dighjà in u corpu, è e persone chì sò più propensi à sviluppà sta complicazione includenu:
- E persone cun immunità compromessa, cum'è i malati di u SIDA, trapiantati, aduprendu droghe immunosoppressive o malnutriti, per esempiu;
- Utenti di droghe iniettabili illegali,
- Persone cun infezioni respiratorie cum'è sinusite, infezioni à l'arechja, mastoidite o pulmonite;
- Persone cù endocardite acuta;
- E persone cù infezioni dentali;
- Diabetichi;
- E persone chì anu avutu infezioni pulmonari cum'è empiema o ascessi in u pulmone. Scuprite cume si forma l'ascessu pulmonare è chì fà;
- Vittime di traumatismi craniali o chì sò stati sottumessi à chirurgia craniale, per introduzione diretta di batteri in a regione.
Alcuni di i microorganismi chì causanu di solitu l'ascessu cerebrale sò batteri cum'è stafilococchi o streptococchi, funghi, cume Aspergillus o Candida, parassiti, cum'è Toxoplasma gondii, chì provoca a toxoplasmosi, o ancu a micobatteria Mycobacterium tuberculosis, chì provoca a tuberculosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'ascessu cerebrale hè fattu cù l'usu di antimicrobici potenti, cum'è antibiotici o antifungali, in a vena, per luttà contr'à u microorganismu causativu. Inoltre, u drenaggiu di l'ascessu in a sala operatoria hè generalmente indicatu da un neurochirurgu.
Hè ancu necessariu stà in ospedale per qualchi ghjornu in più per osservà u miglioramentu clinicu è u seguitu di l'esami.