6 cunsiglii per migliurà u sonnu di quelli chì travaglianu in turni
Cuntenutu
- 1. Dormi à u mumentu bonu
- 2. Ùn beie micca caffè 3 ore prima di dorme
- 3. Assicurendu un sonnu di qualità
- 4. Piglià a melatonina
- 5. Dormi durante u turnu
- 6. Manghjà bè
- Ciò chì pò accade per cambià i travagliadori
Ciò chì pudete fà per migliurà u sonnu di quelli chì travaglianu per turni hè di mantene un ritmu regulare di 8 ore di riposu, pudendu ricorre à tè chì vi aiutanu à rilassatevi quandu avete bisognu di dorme, cum'è a valeriana, o piglià un supplementu di melatonina , per esempiu, chì ancu s'ellu ùn induce micca u sonnu, aiuta à migliurà a so qualità, assicurendu più dispusizione per svolge l'attività quotidiana.
Inoltre, hè assai impurtante di manghjà trà 5 à 6 pasti à u ghjornu, fendu tuttu u pussibule per ingerisce i nutrienti massimi in ogni pastu, ma senza esagerà e calorie, per evità l'aumento di pesu è u risicu di diabete, chì sò più frequenti in quelli chì ùn anu micca tempi regulari per manghjà, dorme è travaglià.
Alcuni cunsiglii per migliurà u sonnu è a qualità di vita di quelli chì travaglianu per turni sò:
1. Dormi à u mumentu bonu
Siccomu l'ore di travagliu varia di solitu da settimana à settimana, ciò chì si pò fà hè di elaborà un pianu per sapè à chì ora dorme, per garantisce u riposu necessariu per u corpu è a mente. Un bon esempiu di un pianu hè:
Turnu di travagliu | Chì ora di dorme (8 ore) |
Quandu travaglià nantu à u turnu di a Mattina o di u Dopu meziornu | Dorme di notte, da 23 ore à 7 ore. |
Quandu abbandunà u turnu di notte | Dormite a mattina, da 8:30 à 16:30. |
Quandu entre in u turnu di Notte | Dormi almenu 3 ore dopu meziornu prima di principià u turnu |
Quandu avete u tempu liberu | Dormi di notte sì u lindumane travagliate a mane o u dopu meziornu |
Dopu avè travagliatu u turnu di notte, hè nurmale chì ancu dopu avè dormitu l'8 ore raccomandate, a persona si svegliessi sempre addurmentata è ferma un pocu più stanca u ghjornu dopu, ma quellu sintimu sparisce per tuttu u ghjornu.
2. Ùn beie micca caffè 3 ore prima di dorme
Ogni volta chì hè vicinu à a vostra ora di riposu, chì pò esse in a mattina o in u dopu meziornu, secondu u tempu chì avete travagliatu, evite micca beie bevande o cibi chì rendenu difficiule di dorme cum'è caffè forte, cioccolata, bevande energetiche o pepe , Mentre lascianu a persona più sveglia è attiva.
Sti alimenti devenu preferibilmente esse cunsumati durante u turnu di travagliu per dà più energia, ma 3 ore prima di finisce u turnu, devenu esse evitati. Vede un elencu cumpletu di sti alimenti à: Alimenti privi di sonnu.
3. Assicurendu un sonnu di qualità
Ogni volta chì hè pussibule, l'ideale hè di dorme in casa è micca in u situ di travagliu, pruvendu à preparà una stanza scura, tranquilla è cunfortu, chì aiuta à addurmintassi più rapidamente è evita di svegliarsi parechje volte mentre prova à dorme.
Fà un bagnu rilassante o avè un suchju o un tè chì hà proprietà calmanti pò aiutà. E boni opzioni sò u suchju di u fruttu di a passione, u tè di camomilla, lavanda o valeriana, per esempiu. Se ùn vi piace micca o ùn avete micca u tempu di preparà sti suchji è tè, pudete sceglie di piglià un rimediu naturale in capsule chì cuntene questi ingredienti.
Scuprite più cunsiglii chì aiutanu à assicurà una bona notte di sonnu:
4. Piglià a melatonina
U supplementu di melatonina hè una bona opzione per aiutà à mantene un sonnu riposu, stu supplementu funziona migliorendu a qualità di u sonnu, ma ùn causa micca u sonnu. Di solitu una pillula di 3 o 5 mg prima di dorme hè abbastanza per uttene un sonnu di bona qualità, tuttavia hè impurtante chì sia indicata da u duttore, perchè pò interagisce cù un altru medicamentu chì pò esse adupratu.
A melatonina hè una bona opzione per e persone chì soffrenu di insonnia ma ùn volenu o ùn ponu micca piglià medicazione contr'à l'insonnia perchè ponu causà dipendenza. Amparate più nantu à i benefici di a melatonina.
5. Dormi durante u turnu
Alcuni prufessiunali, cum'è l'infirmieri, anu a facilità di pudè piglià un sonnu durante u turnu è questu hè una pussibilità quandu site assai stancu è permessi di travagliu. Ma quandu questu ùn hè micca pussibule, preparassi in anticipu, dorme almenu 3 ore prima di principià u travagliu pò aiutà à stà svegli.
6. Manghjà bè
Una nutrizione adatta hè ancu impurtante per stà svegliu quandu avete bisognu di travaglià. I pasti devenu esse ben distribuiti, è hè dannosu d'esse pizzicatu in ogni momentu. L'ultimu pastu prima di dorme deve esse leggeru per evità una cattiva digestione è a sensazione di u stomacu pienu. U primu pranzu dopu u svegliu duveria cuntene alimenti stimulanti, cum'è a cicculata o u caffè è u pane o a tapioca, per esempiu. Vede Cumu deve esse l'alimentu di quelli chì travaglianu di notte.
Ciò chì pò accade per cambià i travagliadori
Quelli chì travaglianu per turni ponu avè assai difficultà à mantene certi tempi per manghjà o dorme è, dunque, sò più propensi à soffre di:
- Prublemi di sonnu cum'è attacchi di insonnia o sonnolenza eccessiva, chì accadenu per via di l'ore di travagliu chì coincidenu cù a solita fase di u sonnu, chì pò purtà à l'abusu di i medicamenti per dorme;
- Prublemi gastrichi chì influenzanu u stomacu è l'intestini, cum'è gastrite o diarrea, perchè ùn anu micca tempi regulari di pasti;
- Menstruazione ritardata, per via di cambiamenti ormonali;
- Prublemi psicologichi cum'è l'ansietà è a depressione;
- Malatie cardiache, cum'è attaccu di core è colpu;
- Diabete di tipu 2 è obesità;
- Cancer, principalmente di u pulmone è di u senu.
In più di queste cunsequenze, a mancanza di riposu regulare aumenta u risicu di accidenti è pò disturbà a vita di famiglia è hè per quessa chì hè cusì impurtante di sapè chì manghjà è chì ora di dorme per assicurà a qualità di vita, riducendu tutti questi risichi.
Vede ancu alcuni rimedii naturali chì aiutanu à migliurà u sonnu in u video: