Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 2 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Catetere venoso centrale (CVC): cosa hè, à chì serve è cura - Salute
Catetere venoso centrale (CVC): cosa hè, à chì serve è cura - Salute

Cuntenutu

A cateterizazione venosa centrale, cunnisciuta ancu cum'è CVC, hè una prucedura medica realizata per facilità u trattamentu di certi pazienti, in particulare in situazioni cume a necessità di infusione di grandi volumi di fluidi in u sangue, l'usu di l'accessu venoso per lunghi periodi, per un megliu monitorizazione emodinamica, è infuzione di sangue o nutrizione parenterale, per esempiu, chì necessitanu un accessu più sicuru à i vini sanguini.

U cateteru venoso centrale hè più longu è più largu chè i cateteri periferichi cumuni aduprati in e vene di i lochi cum'è u bracciu, è sò cuncipiti per esse intrudutti in grande vene di u corpu, cum'è a subclavia, situata in u torace, a ghjugulare, situatu in u collu, o u femorale, situatu in a regione inguinale.

In generale, sta prucedura hè generalmente indicata in ambienti di terapia intensiva (ICU) o in situazioni d'urgenza, è deve esse fatta da u duttore, seguendu una tecnica chì richiede materiale chirurgicu è apparecchiature sterili. Dopu esse piazzatu, hè necessariu avè cure infermiere per osservà è prevene cumplicazioni cum'è infezioni o sanguinamenti.


Per chì ghjè

L'indicazioni principali per l'accessu venoso centrale includenu:

  • Facilità u mantenimentu di un accessu venoso per longu periodi, evitendu parechje punture;
  • Infundite grandi quantità di liquidi o medicazione, chì ùn sò micca supportati da accessi venosi periferichi cumuni;
  • Amministra i medicazione chì ponu causà irritazione quandu si faci una extravasazione da un accessu venoso perifericu, cume vasopressori o soluzioni ipertoniche di bicarbonatu di sodiu è di calciu;
  • Permettenu un monitoru emodinamicu, cume misurazione di a pressione venosa centrale è raccolta di campioni di sangue;
  • Esecuzione di emodialisi, in situazioni urgenti o quandu a fistula arteriovenosa ùn hè ancu stabilita. Capite cumu hè fatta l'emodialisi è quandu hè indicata;
  • Eseguite trasfusione di sangue o cumpunenti di sangue;
  • Facilità u trattamentu di chimioterapia;
  • Permettite a nutrizione parenterale quandu si alimenta cù u tractu gastrointestinale ùn hè micca pussibule.

A prestazione di l'accessu venoso centrale deve piglià alcune precauzioni per riduce u risicu di complicazioni. Cusì, sta prucedura ùn hè micca indicata in casi d'infezzione o deformità di u situ da perforà, cambiamenti di coagulazione di u sangue o quandu ci sò risichi serii di sanguinamentu, eccettu in situazioni speciali indicate da u duttore.


Cumu hè fattu

Per a prestazione di cateterizazione venosa centrale, hè necessariu posizionà a persona, chì hè di solitu chjinata nantu à a barella. Dopu, u duttore identificerà u locu esattu di a puntura, l'asepsia di a regione è a pelle circundante hè effettuata, eliminendu i fochi di infezzione.

Inoltre, u duttore è a squadra duveranu avè fattu un attentu lavatu di e mani è esse dotati di apparecchiature chì riducenu u risicu di infezioni, cume guanti sterili, maschera, cappellu, vestitu chirurgicu è cortini sterili.

A tecnica a più aduprata per fà a cateterizazione venosa centrale hè chjamata tecnica Seldinger. Per realizallu, in più di l'attrezzatura protettiva, u saccu è l'attrezzatura di siero, anesteticu, garza sterile, bisturi è u kit di cateteru centrale, chì cuntene una agulla, filu di guida, dilatatore è cateteru endovenoso, devenu esse aduprati cum'è materiali. agulla è filu per attaccà u cateteru à a pelle.

Attrezzatura chirurgicaIntroduzione di u cateteru in a vena

Attualmente, certi duttori scelenu ancu di aduprà ultrasuoni per guidà l'inserzione di u cateteru è diminuisce u risicu di cumplicazioni.


Hè ancu impurtante di ricurdà chì, essendu una prucedura invasiva, hè necessariu informà è uttene l'accunsentu di u paziente per a so prestazione, eccettu in casu d'emergenza o risicu imminente di morte, quandu a cumunicazione ùn hè micca pussibule.

Tipi di accessu venoso centrale

A cateterizazione venosa centrale pò esse effettuata in 3 manere, secondu a vena scelta per esse punzata:

  • Vena subclavia;
  • Vena giugulare interna;
  • Vena femorale.

A scelta di u tipu d'accessu venoso hè fatta da u duttore secondu l'esperienza, a preferenza è e caratteristiche di u paziente, chì sò tutte efficaci è chì anu vantaghji è svantaghji. Per esempiu, in i pazienti chì anu avutu un traumu toracicu o in quale hè necessaria a rianimazione cardiopulmonare, a puntura di a vena femorale hè più indicata, mentre chì l'accessi attraversu e vene jugulare o subclavie sò menu propensi à esse contaminati.

Verificate altri tippi di cateterizazione chì pò esse necessariu.

Cura generale di u cateteru centrale

Nurmalmentu, u cateteru venoso cintrali hè adupratu solu in un ambiente ospedale, postu chì deve esse curatu currettamente, per impedisce l'entrata di microorganismi in u copro, chì pò causà una infezione seria è mette in periculu a vita.

Cusì, u CVC hè generalmente curatu da l'infermiera, chì deve avè una cura generica cum'è:

  • Per fà u flush di u cateteru cù salina, per impedisce ch'ellu sia intuppatu di coaguli, per esempiu;
  • Cambia u vestitu esternu, soprattuttu sì avete qualchì tippu di secrezione;

Durante ogni cura per u cateteru venoso centrale, hè impurtante di lavà sempre e mani prima è aduprà una tecnica sterile, vale à dì, duvete manipulà u CVC cù un campu sterile, è ancu guanti sterili, ancu s'ellu hè solu da amministrà qualchi tipu di medicazione.

Possibili complicazioni

L'accessu venoso centrale pò causà alcune complicazioni cume sanguinamentu, contusioni, infezioni, perforazione pulmonare, arritmia o trombosi venosa.

A Nostra Scelta

Cosa hà Cagiunatu U Pancinu Outie di u mo Figliolu è duverebbe riparallu?

Cosa hà Cagiunatu U Pancinu Outie di u mo Figliolu è duverebbe riparallu?

I buttoni di u ventre ò in tutte e forme è dimen ioni. Ci ò innie è outie . E donne incinte anu pe u u o innie diventatu un outie temporaneamente quandu u o ventre cre ce. Uni poch...
Millipedi Mordenu è Sò Velenosi?

Millipedi Mordenu è Sò Velenosi?

Millipedi ò trà i più antichi - è più affa cinanti - decompo er . i trovanu in gua i tutte e zone di u mondu. pe u cunfunditi cù i vermi, ti picculi artropodi ò tati...