Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 2 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Maghju 2025
Anonim
Catetere venoso centrale (CVC): cosa hè, à chì serve è cura - Salute
Catetere venoso centrale (CVC): cosa hè, à chì serve è cura - Salute

Cuntenutu

A cateterizazione venosa centrale, cunnisciuta ancu cum'è CVC, hè una prucedura medica realizata per facilità u trattamentu di certi pazienti, in particulare in situazioni cume a necessità di infusione di grandi volumi di fluidi in u sangue, l'usu di l'accessu venoso per lunghi periodi, per un megliu monitorizazione emodinamica, è infuzione di sangue o nutrizione parenterale, per esempiu, chì necessitanu un accessu più sicuru à i vini sanguini.

U cateteru venoso centrale hè più longu è più largu chè i cateteri periferichi cumuni aduprati in e vene di i lochi cum'è u bracciu, è sò cuncipiti per esse intrudutti in grande vene di u corpu, cum'è a subclavia, situata in u torace, a ghjugulare, situatu in u collu, o u femorale, situatu in a regione inguinale.

In generale, sta prucedura hè generalmente indicata in ambienti di terapia intensiva (ICU) o in situazioni d'urgenza, è deve esse fatta da u duttore, seguendu una tecnica chì richiede materiale chirurgicu è apparecchiature sterili. Dopu esse piazzatu, hè necessariu avè cure infermiere per osservà è prevene cumplicazioni cum'è infezioni o sanguinamenti.


Per chì ghjè

L'indicazioni principali per l'accessu venoso centrale includenu:

  • Facilità u mantenimentu di un accessu venoso per longu periodi, evitendu parechje punture;
  • Infundite grandi quantità di liquidi o medicazione, chì ùn sò micca supportati da accessi venosi periferichi cumuni;
  • Amministra i medicazione chì ponu causà irritazione quandu si faci una extravasazione da un accessu venoso perifericu, cume vasopressori o soluzioni ipertoniche di bicarbonatu di sodiu è di calciu;
  • Permettenu un monitoru emodinamicu, cume misurazione di a pressione venosa centrale è raccolta di campioni di sangue;
  • Esecuzione di emodialisi, in situazioni urgenti o quandu a fistula arteriovenosa ùn hè ancu stabilita. Capite cumu hè fatta l'emodialisi è quandu hè indicata;
  • Eseguite trasfusione di sangue o cumpunenti di sangue;
  • Facilità u trattamentu di chimioterapia;
  • Permettite a nutrizione parenterale quandu si alimenta cù u tractu gastrointestinale ùn hè micca pussibule.

A prestazione di l'accessu venoso centrale deve piglià alcune precauzioni per riduce u risicu di complicazioni. Cusì, sta prucedura ùn hè micca indicata in casi d'infezzione o deformità di u situ da perforà, cambiamenti di coagulazione di u sangue o quandu ci sò risichi serii di sanguinamentu, eccettu in situazioni speciali indicate da u duttore.


Cumu hè fattu

Per a prestazione di cateterizazione venosa centrale, hè necessariu posizionà a persona, chì hè di solitu chjinata nantu à a barella. Dopu, u duttore identificerà u locu esattu di a puntura, l'asepsia di a regione è a pelle circundante hè effettuata, eliminendu i fochi di infezzione.

Inoltre, u duttore è a squadra duveranu avè fattu un attentu lavatu di e mani è esse dotati di apparecchiature chì riducenu u risicu di infezioni, cume guanti sterili, maschera, cappellu, vestitu chirurgicu è cortini sterili.

A tecnica a più aduprata per fà a cateterizazione venosa centrale hè chjamata tecnica Seldinger. Per realizallu, in più di l'attrezzatura protettiva, u saccu è l'attrezzatura di siero, anesteticu, garza sterile, bisturi è u kit di cateteru centrale, chì cuntene una agulla, filu di guida, dilatatore è cateteru endovenoso, devenu esse aduprati cum'è materiali. agulla è filu per attaccà u cateteru à a pelle.

Attrezzatura chirurgicaIntroduzione di u cateteru in a vena

Attualmente, certi duttori scelenu ancu di aduprà ultrasuoni per guidà l'inserzione di u cateteru è diminuisce u risicu di cumplicazioni.


Hè ancu impurtante di ricurdà chì, essendu una prucedura invasiva, hè necessariu informà è uttene l'accunsentu di u paziente per a so prestazione, eccettu in casu d'emergenza o risicu imminente di morte, quandu a cumunicazione ùn hè micca pussibule.

Tipi di accessu venoso centrale

A cateterizazione venosa centrale pò esse effettuata in 3 manere, secondu a vena scelta per esse punzata:

  • Vena subclavia;
  • Vena giugulare interna;
  • Vena femorale.

A scelta di u tipu d'accessu venoso hè fatta da u duttore secondu l'esperienza, a preferenza è e caratteristiche di u paziente, chì sò tutte efficaci è chì anu vantaghji è svantaghji. Per esempiu, in i pazienti chì anu avutu un traumu toracicu o in quale hè necessaria a rianimazione cardiopulmonare, a puntura di a vena femorale hè più indicata, mentre chì l'accessi attraversu e vene jugulare o subclavie sò menu propensi à esse contaminati.

Verificate altri tippi di cateterizazione chì pò esse necessariu.

Cura generale di u cateteru centrale

Nurmalmentu, u cateteru venoso cintrali hè adupratu solu in un ambiente ospedale, postu chì deve esse curatu currettamente, per impedisce l'entrata di microorganismi in u copro, chì pò causà una infezione seria è mette in periculu a vita.

Cusì, u CVC hè generalmente curatu da l'infermiera, chì deve avè una cura generica cum'è:

  • Per fà u flush di u cateteru cù salina, per impedisce ch'ellu sia intuppatu di coaguli, per esempiu;
  • Cambia u vestitu esternu, soprattuttu sì avete qualchì tippu di secrezione;

Durante ogni cura per u cateteru venoso centrale, hè impurtante di lavà sempre e mani prima è aduprà una tecnica sterile, vale à dì, duvete manipulà u CVC cù un campu sterile, è ancu guanti sterili, ancu s'ellu hè solu da amministrà qualchi tipu di medicazione.

Possibili complicazioni

L'accessu venoso centrale pò causà alcune complicazioni cume sanguinamentu, contusioni, infezioni, perforazione pulmonare, arritmia o trombosi venosa.

Selezziunà Amministrazione

Pruvate Questu Eserciziu Principiante Esclusivu Dumbbell da l'ultimu prugramma di Kayla Itsines

Pruvate Questu Eserciziu Principiante Esclusivu Dumbbell da l'ultimu prugramma di Kayla Itsines

Kayla It ine hà pa atu deci anni di a o vita cum'è entrenatore per unale è atleta prima di dà na cita à a o figliola, Arna, ette me i fà. Ma diventà mamma hà...
3 Big Adventure Hotels

3 Big Adventure Hotels

A HFORD, TREEHOU E DI WA HINGTON CEDAR CREEK tu cottatu elevatu, equipatu di un bagnu, cucina è camera da letto, hè perfettu per rila a i – enza cuntà e tele. L'invitati ponu ancu c...