Acromatopsia (daltonismu): cosa hè, cumu identificallu è chì fà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Ciò chì pò causà acromatopsia
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A cecità culurita, cunnisciuta scientificamente cum'è acromatopsia, hè una alterazione di a retina chì pò accade sia in l'omi sia in e donne è chì provoca sintomi cume diminuzione di a visione, sensibilità eccessiva à a luce è difficoltà à vede i culori.
A diversità di a cecità culurita, induve a persona ùn pò micca distingue alcuni culori, l'acromatopsia pò impedisce cumpletamente d'osservà altri culori oltre à u neru, u biancu è alcune sfumature di grisgiu, per via di una disfunzione prisente in e cellule chì processanu a luce è a visione di u culore, chjamati coni.
In generale, a cecità culurita apparisce dapoi a nascita, postu chì a so causa principale hè una alterazione genetica, tuttavia, in certi casi più rari, l'acromatopsia pò ancu esse acquistata durante l'età adulta per via di danni cerebrali, cum'è i tumori, per esempiu.
Benchè l'acromatopsia ùn abbia alcuna cura, l'oftalmologu pò raccomandà u trattamentu cù l'usu di vetri speciali chì aiutanu à migliurà a visione è à mitigà i sintomi.
Visione di una persona cun acromatopsia cumpleta
Principali sintomi
In a maiò parte di i casi, i sintomi ponu cumincià à apparisce in e prime settimane di vita, diventendu più evidenti cù a crescita di u zitellu. Alcuni di sti sintomi includenu:
- Difficultà à apre l'ochji durante a ghjurnata o in lochi cù molta luce;
- Tremori è oscillazioni di l'ochji;
- Difficultà per vede;
- Difficultà à amparà o à distingue i culori;
- Visione in biancu è neru.
In i casi più severi, u muvimentu rapidu di l'ochji pò accade ancu da una parte à l'altra.
In certi casi, u diagnosticu pò esse difficiule postu chì a persona pò ùn esse cuscente di a so situazione è ùn pò micca circà aiutu medicu. In i zitelli pò esse più faciule per percepisce l'acromatopsia quandu anu difficultà à amparà i culori à a scola.
Ciò chì pò causà acromatopsia
A causa principale di u daltonismu hè una alterazione genetica chì impedisce u sviluppu di e cellule, di l'ochju, chì permettenu di osservà i culori, chjamati coni. Quandu i coni sò cumpletamente affettati, l'acromatopsia hè cumpleta è, in questi casi, si vede solu in biancu è neru, tuttavia, quandu u cambiamentu di i coni hè menu severu, a visione pò esse affettata ma permette ancu di distingue alcuni culori, esse chjamatu acromatopsia parziale.
Perchè hè causata da un cambiamentu geneticu, a malattia pò passà da genitori à figlioli, ma solu s'ellu ci sò casi di acromatopsia in a famiglia di u babbu o di a mamma, ancu s'elli ùn anu micca a malatia.
In più di l'alterazione genetica, ci sò ancu casi di daltonismu chì sò natu durante l'età adulta per via di danni cerebrali, cum'è tumori o di piglià una droga chjamata idrossicloroquina, chì hè generalmente usata in e malatie reumatiche.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu hè di solitu fattu da un oculistu o da un pediatre, solu osservendu i sintomi è e prove di culore. Tuttavia, pò esse necessariu fà un test di visione, chjamatu elettroretinografia, chì permette di valutà l'attività elettrica di a retina, pudendu rivelà se i coni funzionanu currettamente.
Cumu hè fattu u trattamentu
Attualmente, sta malattia ùn hà micca trattamentu, dunque u scopu hè basatu annantu à u sollievu di i sintomi, chì pò esse fattu cù l'usu di vetri speciali cù lenti scure chì aiutanu à migliurà a visione mentre diminuiscenu a luce, migliurendu a sensibilità.
Inoltre, hè cunsigliatu di portà un cappellu in strada per riduce a luminosità sopra l'ochji è evità attività chì richiedenu molta acuità visuale, cume si ponu stancà rapidamente è causà sentimenti di frustrazione.
Per permette à u zitellu d'avè un sviluppu intellettuale nurmale, hè cunsigliatu d'infurmà i prufessori nantu à u prublema, affinch'elli possinu sempre pusà in prima fila è offre materiale cù lettere è numeri maiò, per esempiu.