Cosa hè l'adenite mesenterica, chì sò i sintomi è u trattamentu
Cuntenutu
L'adenite mesenterica, o limfadenite mesenterica, hè una infiammazione di i nodi linfatichi di u mesenteria, cunnessa à l'intestinu, chì deriva da una infezione generalmente causata da batteri o virus, purtendu à l'apparizione di un dolore addominale severu, simile à quellu di una appendicite acuta.
In generale, l'adenite mesenterica ùn hè micca seria, essendu più frequente in i zitelli di menu di 5 anni è in i ghjovani di menu di 25 anni, per via di infezioni batteriche o virali in l'intestini chì spariscenu senza alcunu tipu di trattamentu.
I sintomi di l'adenite mesenterica ponu durà ghjorni o settimane, tuttavia, ponu esse facilmente cuntrullati cù u trattamentu raccomandatu da u duttore, chì si face secondu a causa di l'adenite.
Chì sò i sintomi
I sintomi di l'adenite mesenterica ponu durà ghjorni o settimane, i principali essendu:
- Dolore addominale severu in a parte inferiore destra di u ventre;
- Febbra sopra à 38 ° C;
- Sensazione di malessere;
- Perda di pesu;
- Vumite è diarrea.
In casi più rari, l'adenite mesenterica ùn pò micca causà sintomi, essendu diagnosticata solu durante l'esami di rutina, cume l'ultrasound addominale, per esempiu. In questi casi, ancu s'ellu ùn causa micca sintomi, hè necessariu identificà a causa di u prublema per fà u trattamentu adattatu.
Cause pussibili
L'adenite mesenterica hè causata principalmente da infezioni virali o batteriche, principalmente daYersinia enterocolitica,chì entranu in u corpu è prumove l'infiammazione di i ganglii mesenteriali, causendu febbre è dolore addominale.
Inoltre, l'adenite mesenterica pò ancu risultà da malatie cum'è limfoma o malattia infiammatoria di l'intestinu.
Amparate à identificà è trattà l'adenite batterica.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'adenite mesenterica deve esse guidatu da un gastroenterologu o medicu generale, in u casu di l'adultu, o da un pediatra, in u casu di u zitellu è dipende generalmente da a causa di u prublema.
Dunque, se a causa di l'adenite mesenterica hè una infezione virale, u duttore cunsiglierà analgesici è antiinflamatori, cum'è paracetamol o ibuprofene, per cuntrullà i sintomi, finu à chì u corpu elimine u virus.
Tuttavia, se hè una batteria chì hè a fonte di u prublema, pò esse necessariu aduprà antibiotici, chì ponu esse cumbinati cù altri medicamenti, per cuntrullà i sintomi. Capite più nantu à u trattamentu per l'infezioni intestinali.
Chì ghjè u diagnosticu
U diagnosticu di l'adenite mesenterica hè fattu da u gastroenterologu o medicu generale, basatu annantu à a valutazione di i sintomi presentati da a persona è i risultati di i testi di imaging, cume a tomografia computerizzata è l'ultrasu.
In certi casi, u duttore pò ancu dumandà di realizà a co-cultura, chì currisponde à l'analisi microbiologica di e feci, cù l'intenzione di rilevà u microorganismu chì causa l'adenite è, dunque, di pudè raccomandà u megliu trattamentu.