Cosa hè l'aerofagia è cumu si tratta?
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Hè aerofagia o indigestione?
- Chì sò e cause?
- Meccanica
- Medicu
- Mentale
- Cumu hè diagnosticatu?
- Cumu hè trattatu?
- Possu gestì lu in casa?
- Chì ci hè a prospettiva?
Chì ghjè?
Aerofagia hè u terminu medicu per ingestione eccessiva è ripetitiva d'aria. Tutti ingeremu un pocu d'aria quandu parlemu, manghjemu o ridemu. E persone cun aerofagia ingurgitanu tanta aria, pruduce sintomi gastrointestinali scomodi. Questi sintomi includenu distensione addominale, gonfiori, eruttazioni è flatulenza.
L'aerofagia pò esse cronica (à longu andà) o acuta (à breve termine), è pò esse ligata à fattori fisichi è psiculugichi.
Chì sò i sintomi?
Inghjuttimu circa 2 litri d'aria à ghjornu solu manghjendu è bendu. Ne burpemu circa a metà. U restu viaghja per l'intestinu chjucu è fora di u rectu in forma di flatulenza. A maiò parte di noi ùn avemu micca un prublema di trasfurmazione è di espulsione di stu gasu. E persone cun aerofagia, chì piglianu assai aria, sperimentanu alcuni sintomi scomodi.
Un studiu publicatu da Alimentary Pharmacology and Therapeutics hà trovu chì 56 per centu di i sughjetti cun aerofagia si lagnavanu di eruttazioni, 27 per centu di gonfiori, è 19 per centu sia di u dolore addominale sia di a distensione. E ricerche publicate in a rivista anu trovu chì sta distensione tende à esse menu a mattina (probabilmente per via chì u gasu hè statu espulsu inconscientemente durante a notte attraversu l'anu), è progredisce per tuttu u ghjornu. Altri sintomi includenu gulping d'aria audibile è flatulenza.
U Manuale Merck riporta chì passemu gasu per u nostru ano in media circa 13 à 21 volte à ghjornu, ancu se quellu numeru hè aumentatu in e persone cù aerofagia.
Hè aerofagia o indigestione?
Mentre l'aerofagia sparte assai di i stessi sintomi cù l'indigestione - principalmente disconfort addominale superiore - sò dui disordini distinti. In u studiu di Farmacologia Alimentare è Terapetica, quelli cun indigestione eranu più adatti à segnalà i sintomi seguenti di quelli chì avianu aerofagia:
- nausea
- vomitu
- sentimenti di pienezza senza manghjà grandi quantità
- perdita di pesu
Chì sò e cause?
Pigliate a quantità adatta di aria sembra abbastanza semplice, ma per parechje ragioni, e cose ponu andà male. L'aerofagia pò esse causata da prublemi cù qualsiasi di i seguenti:
Meccanica
Cume respiremu, manghjemu è bivemu ghjocanu roli chjave in a furmazione di l'aerofagia. Alcune cose chì portanu à una deglutizione eccessiva di l'aria includenu:
- manghjà prestu (per esempiu, piglià un secondu morsu prima chì u primu sia masticatu è ingullitu cumpletamente)
- parlendu manghjendu
- chewing gum
- beie à traversu una paglia (succhendu tira più aria)
- fumà (torna, per via di l'azzione di succhia)
- respirazione in bocca
- esercitendu cun vigore
- beie bevande gassate
- purtendu protesi dentarie allentate
Medicu
E persone cun certe condizioni mediche chì utilizanu macchine per aiutalli à respirà sò più propensi à avè aerofagia.
Un esempiu hè a ventilazione non invasiva (NIV). Questu hè qualsiasi tipu di supportu respiratoriu chì ùn manca di inserisce un tubu in u nasu o a bocca di una persona.
Una forma cumuna di NIV hè a macchina à pressione cuntinua positiva di e vie aeree (CPAP) aduprata per curà e persone cù apnea ostruttiva di u sonnu. L'apnea di u sonnu hè una cundizione in quale e vie aeree diventanu bluccate mentre dormite. Stu bloccu - chì accade per via di musculi allentati o chì funzionanu impropriamente situati à u fondu di a gola - limita u flussu d'aria è interrompe u sonnu.
Una macchina CPAP furnisce una pressione d'aria cuntinua attraversu una maschera o un tubu. Se a pressione ùn hè micca impostata currettamente, o chì u portatore hà qualchì congestione, troppu aria pò esse inghjuttita. Questu resulte in aerofagia.
In un studiu, i ricercatori anu trovu chì di i sughjetti chì utilizanu una macchina CPAP avianu almenu un sintomu di aerofagia.
Altre persone chì puderebbenu avè bisognu di respirazione assistita è avè un risicu più elevatu di aerofagia includenu quelli cun malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO) è persone cun certi tipi di insufficienza cardiaca.
Mentale
In un studiu paragunendu adulti cù aerofagia à adulti cù indigestione, i ricercatori anu trovu chì 19 per centu di quelli cun aerofagia avianu ansietà versus solu 6 per centu di quelli cun indigestione. A cunnessione trà l'ansietà è l'aerofagia hè stata vista in un altru studiu publicatu in u Quandu i sughjetti cun eccitazione eccessiva ùn sapevanu ch'elli eranu studiati, i so rutti eranu significativamente menu di quandu sapianu chì eranu osservati. L'esperti teorizanu chì l'aerofagia pò esse un comportamentu amparatu adupratu da quelli chì anu ansietà per affrontà u stress.
Cumu hè diagnosticatu?
Perchè l'aerofagia hà alcuni di i stessi sintomi cù disordini digestivi cumuni cum'è a malattia da reflux gastroesofageu (GERD), allergie alimentari è blocchi intestinali, u vostru duttore pò prima testà queste condizioni. Se ùn si trova nisuna causa fisica di i vostri prublemi intestinali, è i vostri sintomi sò persistenti, u vostru duttore pò fà u diagnosticu di aerofagia.
Cumu hè trattatu?
Mentre chì certi duttori ponu prescrive droghe cum'è simeticone è dimeticone per riduce a furmazione di gasu in l'intestinu, ùn ci hè micca assai in u modu di a terapia farmacologica per trattà l'aerofagia.
A maiò parte di l'esperti cunsiglianu a logopedia per migliurà a respirazione mentre parlanu. Raccomandanu ancu una terapia di modifica di u comportamentu per:
- diventà cuscenti di l'aria chì ingurgita
- pratica a respirazione lenta
- amparà modi effettivi di trattà cù u stress è l'ansietà
Un studiu publicatu in a rivista Behavior Modification hà messu in risaltu l'esperienze di una donna cun eruttazione cronica. A terapia di cumportamentu chì si hè focalizata nantu à a respirazione è a deglutizione l'ha aiutata à riduce i ruttuli durante un periodu di 5 minuti da 18 à solu 3. À un seguitu di 18 mesi, i risultati sò sempre tenuti.
Possu gestì lu in casa?
Riduce - è ancu eliminendu - i sintomi di l'aerofagia richiede preparazione è attenzione, ma pò esse fattu. I sperti cunsiglianu:
- piglià picculi morsi è masticà bè l'alimentu prima di piglià un altru
- mudificendu cumu inghjuttite cibu o liquidi
- manghjà cù a bocca chjusa
- respiru pianu è prufondu
- essendu attenti à a respirazione à bocca aperta
- smettere di cumpurtamenti chì producenu aerofagia, cum'è fumà, beie bevande gassate, è chewing gum
- uttene un megliu adattamentu nantu à protesi dentarie è macchine CPAP.
- trattà qualsiasi cundizione sottostante, cum'è l'ansietà, chì pò cuntribuisce à l'aerofagia
Chì ci hè a prospettiva?
Ùn ci hè micca bisognu di campà cù l'aerofagia è i so sintomi fastidiosi. Mentre a cundizione pò piglià a so influenza nantu à a qualità di a vostra vita, ci sò trattamenti altamente efficaci per limità i so effetti, s'ellu ùn bandi micca a cundizione in tuttu. Parlate cù u vostru prufessiunale sanitariu di ciò chì i rimedii ponu travaglià bè per voi.