Allergia à i prufumi: sintomi è cosa fà per evità
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cosa da fà per evità a crisa d'allergia
L'allergia à i prufumi hè una cundizione induve a persona hè più sensibile à e sostanze chì danu l'odori caratteristici, cum'è u lyral, rispunsevule per l'odore di i fiori cum'è i gigli, per esempiu.
Questa sensibilità causa irritazione in a mucosa in u nasu è provoca un prucessu infiammatoriu chì pò causà sintomi respiratori, cum'è nasu seccu è starnuti, ma se a persona vene in cuntattu direttu cù u profumu chì cuntene a sostanza allergenica, sintomi cutanei cume prurito in a pelle è a pelle pò cumparisce intornu à l'ochji, in più di un mal di testa.
L'allergia à u prufume pò esse prevenuta per mezu di alcune misure, cume l'eliminazione di l'allergeni è u trattamentu cù rimedi antialergici, chì allevanu i sintomi è chì devenu esse indicati da l'allergologu o da u medicu generale.
Principali sintomi
I sintomi principali chì l'allergia à i profumi ponu presentà sò:
- Coryza;
- Starnutisce;
- Ochji gonfii è acquosi;
- Pruritu nasu;
- Irritazione di a pelle;
- Difficultà à respirà;
- Nausea è vomitu;
- Sibilante in pettu;
- Mal di testa;
- Sturdimentu;
- Tussa.
Sì sti sintomi sò prisenti spessu, hè cunsigliatu di vede un medicu generale o un allergistu per chì l'allergia à i prufumi sia diagnosticata o scartata, è u trattamentu principia quandu ci hè a cunferma.
E persone chì anu una cundizione respiratoria cume l'asma, rinite allergica o qualchì altru tipu d'allergia sò quelli chì anu più probabilità di sviluppà allergie à i profumi, dunque queste persone devenu esse attenti à i prudutti à forte odore.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'allergia à i profumi hè cunfirmatu da u medicu generale o allergistu, è hè fattu osservendu i sintomi presentati à u mumentu di a crisa è da u rapportu di a persona di cume eranu e crisi precedenti, in casi di allergia lieve è moderata.
Tuttavia, in i casi severi, esami specifici, cume i test di allergie cutanei, per esempiu, sò necessarii per identificà quale sostanza hè a più allergenica è cusì è indicà u trattamentu adattatu. Verificate cumu si face u test di l'allergia cutanea.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'allergia à i prufumi, ch'ellu sia lieve, moderatu o severu, pò esse fattu cù a rimozione di i prudutti chì ùn anu micca un prufumu neutru, ancu l'usu di prudutti di profumi dolci ùn hè micca raccomandatu. Postu chì ùn ci hè micca rimediu, u trattamentu di l'allergia à i prufumi dura una vita.
Tuttavia, in i casi induve l'allergia causa assai sintomi, u medicu generale o l'allergologu pò ancu raccomandà l'usu di agenti antiallergici, per cuntrullà l'intensità di i sintomi durante a crisa di l'allergia. Vede chì antiallergeni ponu esse aduprati.
Cosa da fà per evità a crisa d'allergia
Per evità l'allergie à i profumi hè cunsigliatu chì a persona suspenda l'usu di qualsiasi pruduttu, sia igiene personale, pulizia è ancu cosmetichi, chì anu un odore dolce o intensu. Hè cunsigliatu di aduprà solu prudutti cù un odore neutru.
Altre raccomandazioni impurtanti per prevene e crisi sò:
- Evite i prudutti chì cuntenenu sostanze assai allergeniche cum'è lyral, geraniol, cinnamal, cinnamyl alcohol, citral, cummarin, eugenol, farnesol, HICC (sinteticu), hydroxycitronal, isoeugenol, limonene, linalool;
- Mantene a circulazione d'aria in l'ambiente, cù finestre aperte o ventilatore;
- Aduprate prudutti chì anu una specifica di prufume neutru, nantu à l'imballu;
- Evite ambienti publichi è chjusi, cum'è food court o cinema.
Sì queste misure ùn impediscenu micca l'attacchi di allergie, hè raccomandatu di vultà à u medicu generale o allergistu, affinchì u casu possa esse valutatu di novu, è un novu trattamentu sia indicatu.