Degenerazione cumminata subacuta
A degenerazione cumminata subacuta (SCD) hè un disordine di a spina, u cervellu è i nervi. Implica debolezza, sensazioni anormali, prublemi mentali è difficoltà di vista.
A SCD hè causata da una carenza di vitamina B12. Affetta soprattuttu a medula spinale. Ma i so effetti nantu à u cervellu è i nervi periferichi (corpu) sò a ragione di u termine "cumbinatu". À u primu, a copertura nervosa (guaina di mielina) hè danneggiata. Più tardi, tutta a cellula nervosa hè influenzata.
I duttori ùn sanu micca esattamente cumu a mancanza di vitamina B12 danneghja i nervi. Hè pussibule chì a mancanza di sta vitamina fessi furmà l'acidi grassi anormali intornu à e cellule è i nervi.
E persone sò in altu risicu per questa situazione se a vitamina B12 ùn pò micca esse assorbita da u so intestinu o se anu:
- Anemia perniciosa, una cundizione induve u corpu ùn hà micca abbastanza globuli rossi sani
- Disturbi di l'intestinu chjucu, cumpresa a malatia di Crohn
- Prublemi per assorbe nutrienti, chì ponu accade dopu a chirurgia gastrointestinale
I sintomi includenu:
- Sensazioni anormali (formicoliu è annuritu)
- Debbulezza di e gambe, di i bracci, o d'altre zone
Questi sintomi aggravanu lentamente è sò generalmente sentiti da i dui lati di u corpu.
Quandu a malattia s'aggrava, i sintomi ponu includere unu di i seguenti:
- Goffa, muvimenti rigidi o goffi
- Cambiamentu di statu mentale, cum'è prublemi di memoria, irritabilità, apatia, cunfusione, o dimenzja
- Diminuzione di a visione
- Depressione
- Sonnolenza
- Andatura instabile è perdita di equilibriu
- Cascate per via di un poviru equilibriu
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame fisicu. L'esame mostra di solitu prublemi di debolezza musculare è di sensazione da i dui lati di u corpu, in particulare in e gambe. I riflessi di u ghjinochju sò spessu diminuiti o persi. I musculi ponu avè spasticità. Ci ponu esse sensi ridotti di toccu, dolore è temperatura.
I cambiamenti mentali vanu da u scurdamentu leve à a demenza severa o psicosi. A dimenza severa hè rara, ma in certi casi, hè u primu sintomu di u disordine.
Un esame oculare pò mustrà danni à u nervu otticu, una cundizione chjamata neurite ottica. I segni di l'infiammazione nervosa ponu esse vistu durante un esame di retina. Ci ponu ancu esse risposte anormali di i pupulari, perdita di visione acuta, è altri cambiamenti.
E analisi di sangue chì ponu esse urdinate includenu:
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Livellu di sangue di vitamina B12
- Livellu di acidu metilmalonicu
A vitamina B12 hè data, di solitu per iniezione in un musculu. L'iniezioni sò spessu date una volta à ghjornu per una settimana, dopu settimanale per circa 1 mese, è dopu mensilmente. I supplementi di vitamina B12, sia per iniezione o pillule à alta dose, devenu cuntinuà per tutta a vita per impedisce u ritornu di i sintomi.
U primu trattamentu migliora a probabilità di un bonu risultatu.
Quantu hè bonu una persona dipende da quantu tempu avianu sintomi prima di riceve u trattamentu. Se u trattamentu hè ricevutu in pochi settimane, si pò aspettà una ripresa cumpleta. Se u trattamentu hè ritardatu per più di 1 o 2 mesi, a recuperazione completa pò esse micca pussibule.
Trattatu, SCD risultati in danni continuati è permanenti à u sistema nervosu.
Chjamate u vostru fornitore se si sviluppanu sensazioni anormali, debolezza musculare, o altri sintomi di SCD. Questu hè particularmente impurtante se voi o un membru di a famiglia hà avutu anemia perniciosa o altri fattori di risicu.
Alcune diete vegetariane, in particulare vegane, ponu esse basse in vitamina B12. Piglià un supplementu pò aiutà à prevene a SCD.
Degenerazione cumminata subacuta di a medula spinale; SCD
- Sistema nervosu centrale è sistema nervosu perifericu
- Sistema nervosu centrale
Pytel P, Anthony DC. Nervi periferichi è musculi scheletrici. In: Kumar V, Abbas AK, Aster JC, eds. Robbins è Cotran Basi Patologichi di a Malattia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 27.
Cusì YT. Malatie di carenza di u sistema nervosu. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 85.