8 alimenti principali chì causanu allergie à l'alimentu
Cuntenutu
L'alimenti cum'è l'ova, u latte è l'arachidi sò trà i principali rispunsevuli di causà l'allergia alimentaria, un prublema chì si pone per via di una reazione eccessiva di u sistema immunitariu contr'à l'alimentu manghjatu.
I sintomi di l'allergia alimentaria sò più cumuni in i zitelli è i zitelli, ma ponu appare à ogni età. Hè ancu pussibule di sviluppà allergie à l'alimenti chì unu hà digià avutu l'abitudine di cunsumà, ancu dapoi parechji anni, è hè impurtante esse cusciente di i sintomi. Cunnosce i sintomi di l'allergia alimentaria.
Eccu l'8 alimenti principali chì ponu causà allergii alimentari:
1. Arachide
L'allergia à l'arachide provoca sintomi cum'è prurito di a pelle cù macchie rosse, zinzichji in gola, bocca gonfia, nasu seculu o seccu è, in certi casi, nausea.
Per trattà, l'arachidi è tutti i prudutti chì usanu l'arachidi in a so cumpusizione devenu esse cacciati da a dieta, è hè impurtante leghje l'etichette di l'alimenti trasfurmati per identificà a so presenza.
Per e persone chì anu un'allergia alimentaria, ancu in casi lievi, l'attenzione hè raccomandata cù l'arachidi è i so derivati, chì questu hè unu di l'alimenti chì causanu spessu anafilassi, una situazione chì richiede attenzione è trattamentu immediata, perchè quandu ùn hè micca trattata pò rapidamente mette in periculu per a vita. Sapete cumu identificà i sintomi di anafilassi.
2. Frutti di mare
Cunnisciutu ancu cum'è frutti di mare, i frutti di mare includenu crustacei cum'è gamberi, granchi è aragoste, è molluschi, cum'è cozze, ostriche è pettine.
Questa hè una di e allergie più periculose, è pò causà sintomi cume vomitu, diarrea, povera digestione, prurito à u corpu, difficoltà à inghiottire, pallore o pelle bluastra, cunfusione mentale è pulse debule.Dunque, per e persone chì anu dighjà sperimentatu un episodiu di allergie alimentarie, si raccomanda di escludere completamente questi alimenti da a dieta.
Inoltre, sì avete qualchì sintimu, quantunque lieve pò esse dopu avè manghjatu sti alimenti, hè cunsigliatu di circà u centru di salute più vicinu.
3. U latte di vacca
A maiò parte di i casi di allergie à u latte di vacca apparsu in u primu annu di vita, è ste persone tendenu ancu à avè allergie à u latte d'altri animali cum'è capre è pecure.
I sintomi apparenu pocu dopu u cunsumu è trà i più cumuni ci hè a diarrea, tuttavia, prurito, stomacu scumudatu è vomitu ponu ancu cumparisce. Cusì, si raccomanda di suspende i prudutti chì ponu cuntene latte di vacca è altri animali, ancu s'elli sò in forma di polvere. Amparate à identificà l'allergia à u latte di vacca.
Se l'allergia hè prisente in i zitelli, u pediatre indicerà a megliu formula per rimpiazzà u latte di l'animali.
4. Semi oleosi
I olii olii più cumuni chì causanu allergie à l'alimentu sò amanduli, nocciole, noci di Brasile è anacardi. Frà i sintomi prisentati ci sò nausea, vomitu, difficultà à ingoiare, prurito in a pelle è a faccia, congestione nasale o nasu seccu è respirazione corta.
Per evità a crisa allergica, u cunsumu di sti frutti è prudutti chì li cuntenenu in a so cumpusizione o derivati, cum'è u latte d'amanduli, creme, olii, paste è burri, devenu esse suspesi.
5. Ovu
L'allergia à l'ovu pò apparisce in a zitellina o in l'età adulta, è presenta sintomi cum'è prurito di a pelle accumpagnatu da grumi rossi, in più di prublemi respiratorii è dolore di stomacu.
Per evità questi è altri sintomi più gravi, duvete caccià l'ove da l'alimentu è esse attenti se l'etichetta di u pruduttu cuntene ingredienti cum'è u biancu o u tuorgu. Amparate cumu si face u diagnosticu è u trattamentu di l'allergia à l'ovu.
6. Granu
L'allergia à u granu pò apparisce in ogni tappa di a vita è i sintomi causati da sta allergia sò di solitu nausea, vomitu, diarrea, mal di testa è in certi casi, difficoltà à respirà.
Per riduce i sintomi, u granu deve esse cacciatu da a dieta è tutti i cibi chì usanu u granu in a so cumpusizione. In alternativa, pudete aduprà amarantu, granu, avena, quinoa, risu è tapioca. Vede cumu a dieta pò esse in casi di allergie à u granu.
7. Pesciu
A differenza di l'altri alimenti, l'allergia à i pesci di solitu nasce solu à l'età adulta è ùn significa micca chì a persona deve evità tutti i tipi di pesci, chì l'allergia pò nasce solu per una o poche spezie diverse, cum'è i squali, o i pesci spada per esempiu. Inoltre, avè allergie à i pesci ùn significa micca chì a persona hà da sviluppà allergie à i frutti di mare, cume i gamberi è l'aragosta.
I sintomi chì di solitu apparisce sò nausea, vomitu, diarrea, prurigine è grumi rossi nantu à a pelle, nasu stufatu o seccu, starnutimentu, cefalea è in i casi i più gravi, l'asma. Per evità l'attacchi di allergie alimentari, si raccomanda di rimuovere questi alimenti da a dieta.
8. Soia
A soia hè unu di l'allergeni chì ancu s'ellu ùn hè micca spessu cunsumatu in granu, hè prisente in a cumpusizione di vari alimenti è pò causà sintomi cum'è rossu è prurigine in u corpu è a bocca, nausea, vomitu, diarrea è un nasu stufatu.
Dunque, hè raccomandatu per e persone chì anu allergie alimentarie, verificate l'imballu di tutti i prudutti prima di cunsumalli, per caccià a soia da a dieta in modo da evità l'attacchi allergici.