À chì serve Lavanda è cumu aduprà
Cuntenutu
- À chì serve Lavanda?
- Cumu aduprà Lavanda
- 1. Tè Lavanda
- 2. Bagnu caldu cù lavanda
- 3. Massaggio à l'Oliu Essenziale
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca piglià
A lavanda hè una pianta medicinale assai versatile, chì pò esse aduprata per trattà vari tippi di prublemi cum'è ansietà, depressione, povera digestione o ancu morsi di insetti nantu à a pelle, per esempiu, per via di u so rilassante, calmante, antispasmodicu, analgésicu è antidepressivu pruprietà.
Sta pianta pò esse cunnisciuta ancu cum'è Lavanda o Lavandula, ma u so nome scientificu hè Lavandula angustifolia è pò esse acquistatu in negozi di alimenti sanitari, farmacie è in alcuni mercati o mercati di strada.
À chì serve Lavanda?
Lavanda serve per trattà parechji prublemi, presentendu parechji effetti nantu à u corpu, cume:
- Diminuisce l'ansietà è l'inquietudine;
- Riduce a pressione sanguigna;
- Diminuisce a frebba;
- Stimulà a guarigione di u tordu;
- Stabilizza u battitu di u core;
- Reduce u dolore di i migraine;
- Prumove u rilassamentu;
- Migliurà a qualità di u sonnu;
- Riduce u stress;
- Lotta à a depressione.
Tuttavia, hè sempre megliu à cunsultà un erboristu per valutà se a pianta pò esse aduprata per u tippu di prublema trattatu, o s'ellu ci hè una pianta cù u megliu effettu.
Cumu aduprà Lavanda
E parti aduprate di Lavanda sò i so fiori, foglie, steli per fà tè, oliu essenziale o da aduprà in cucina.
1. Tè Lavanda
U tè di lavanda hè ottimu per trattà una digestione povera, irritazione di u stomacu, emicranie, spasme è asma bronchiale è pò esse preparatu cume:
Ingredienti:
- 70 g di fiori di lavanda;
- 1 L d'acqua bullente.
Modu di preparazione:
- In una pignatta, quandu l'acqua hè bullente aghjunghje i fiori di Lavanda è lasciate bollire per 5 minuti. Passatu quellu tempu, cacciate da u focu è lasciate riposà per 10 minuti, stinzendu sempre prima di beie.
Stu tè si deve beie finu à 3 volte à ghjornu, hè cunsigliatu di beie lu dopu à ogni pastu principale.
2. Bagnu caldu cù lavanda
U bagnu caldu di lavanda hà un eccellente effettu rilassante, calmante è tranquilizante chì aiuta in u trattamentu di u stress eccessivu, di l'ansietà è di i prublemi di sonnu. Per preparà un bagnu di lavanda, basta à aghjunghje 100 g di fiori di lavanda secchi o 6-7 gocce d'oliu essenziale da a pianta à l'acqua calda.
Un altru modu per aduprà Lavanda in u bagnu hè di mette 100 g di fiori di Lavanda nantu à un tessulu finu cum'è un pannolinu per u zitellu, per esempiu, ligatelu per fà un sachet è attaccà u sachet à a doccia cù una stringa. In questu modu, l'acqua entra in cuntattu cù a pianta è diffonde e pruprietà medicinali di a Lavanda in tuttu u corpu. À u locu di i fiori secchi, l'oliu essenziale di a pianta pò ancu esse adupratu, chì pò esse aghjuntu prima à sacchetti di tè di camomilla o di menta per esempiu.
Inoltre, per trattà i prublemi di sonnu è di stress, ponu esse aduprati sacchetti cù fiori secchi di piante, chì devenu esse messi sottu à u cuscinu, affinch'elli agiscinu tutta a notte calmendu è rilassassi.
3. Massaggio à l'Oliu Essenziale
U massaggio cù oliu essenziale di lavanda nantu à i tempii hè particularmente indicatu per calmà i mal di testa causati da u stress è da a tensione musculare. Per fà stu massaghju, duvete strofinà 4 à 5 gocce d'oliu essenziale nantu à e dita è dopu massà e tempie in un muvimentu circulare per qualchì minutu. Se pensate chì u mal di testa hè causatu da tensione in u collu, dopu à i tempii duvete massà a parte posteriore di u collu ancu in movimenti circulari. Vede cumu fà un massaghju rilassante aduprendu questu oliu essenziale in Cumu Massà Rilassante cù Olii Essenziali.
Inoltre, per via di e so proprietà calmanti, l'oliu essenziale pò ancu esse adupratu per trattà i morsi di insetti, per i quali si consiglia di passà da 1 à 2 gocce d'oliu nantu à u morsu.
Possibili effetti collaterali
L'effettu secundariu principale di a Lavanda hè a sonnolenza, per via di e so pruprietà rilassanti è calmanti, ma questu si verifica solu quandu hè ingeritu in eccessu.
Quale ùn deve micca piglià
A lavanda hè contraindicata per i pazienti cun ulceri gastrichi è durante a gravidanza, è hè ancu contraindicata per i pazienti cù allergie à l'oliu essenziale
Inoltre, a lavanda hà ancu pruprietà chì benefizianu a pelle è a faccia, è ponu esse aduprate per furnisce idratazione naturale.