10 alimenti chì causanu u più Pain Pain
Cuntenutu
- 1. Uova crude o pocu cotte
- 2. Insalata cruda
- 3. In conserva
- 4. Carne rara
- 5. Sushi è frutti di mare
- 6. Latte micca pasteurizatu
- 7. Casgi dolci
- 8. Maionese è salse
- 9. Alimentazione riscaldata
- 10. Acqua
L'alimenti chì causanu a maiò parte di u mal di stomacu sò quelli manghjati crudi, sfruttati o pocu lavati, postu chì ponu esse pieni di microorganismi chì infiammanu l'intestinu, causendu sintomi cum'è vomitu, diarrea è dolore addominale.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì i zitelli è e donne incinte sò più propensi à avè infezioni intestinali è à avè sintomi più severi, postu chì anu un sistema immunitariu più debule è dunque ùn devenu manghjà stu tipu di alimenti.
Quì sottu sò i 10 alimenti chì più causanu stu tipu di prublema.
1. Uova crude o pocu cotte
L'ova cruda o pocu cotta pò cuntene a bacteria Salmonella, chì provoca sintomi severi d'infezioni intestinali cum'è febbre, dolore di stomacu, diarrea severa, vomitu di sangue in feci è mal di testa.
Per prevene sti prublemi, duvete sempre cunsumà ova ben fatte è evità l'usu di creme è salse cun ova cruda, in particulare i zitelli, chì sò più sensibili à diarrea severa è vomitu. Vede i sintomi di Salmonellosi quì.
2. Insalata cruda
L'insalate crude anu un risicu più altu di esse cuntaminate se e verdure ùn sò micca bè lavate è sanificate. U cunsumu di frutti è ligumi crudi, soprattuttu fora di casa, pò esse un risicu soprattuttu per i zitelli è e donne incinte, chì sò più propensi à esse affettati da malatie di trasmissione alimentare, cume a toxoplasmosi è a cistercercosi.
Per evità stu prublema, duvete sempre lavà tutte e verdure accuratamente, immergenduli per 30 minuti in acqua cù cloru à u ritmu di 1 litru d'acqua per ogni 1 cucchiaia di candeggina. Dopu avè cacciatu l'alimentu da a candeggina, deve esse lavatu cù acqua corrente per eliminà l'eccessu di cloru. Vede altre manere in Cumu lavà bè frutti è ligumi.
3. In conserva
L'alimenti in scatula ponu esse contaminati da a batteria Clostridium botulinum, chì hè di solitu prisente in l'alimenti cum'è u core di palma, salsiccia è sottaceti sottaceti. Questa batteria provoca botulismu, una malattia seria chì pò purtà à a perdita di i muvimenti di u corpu. Vede di più à: Botulismu.
Per prevene sta malattia, si deve evità di cunsumà alimenti in scatula chì sò ripieni o macinati in lattine, o quandu u liquidu in a cunserva hè torbitu è bughju.
4. Carne rara
E carni crude o pocu cotte ponu esse cuntaminate cù microorganismi cum'è u protozoo Toxoplasma gondii, chì provoca toxoplasmosi, o cù larve di tenia, chì provoca a teniasi.
Cusì, si deve evità di manghjà carni rare, soprattuttu quandu omu ùn hè micca sicuru di l'origine è a qualità di a carne, chì solu una cucina adatta pò tumbà tutti i microorganismi prisenti in l'alimentu.
5. Sushi è frutti di mare
U cunsumu di pesci è frutti di mare crudi o mal almacenati, cume pò accade cù sushi, ostriche è pesci vechji, pò causà infezioni intestinali chì causanu infiammazione in u stomacu è in l'intestinu, causendu nausea, vomitu è diarrea.
Per prevene a contaminazione, si deve evità di cunsumà sushi in lochi scunnisciuti è cù una scarsa igiene, ostriche vendute in spiaggia senza esse refrigerati o pesci vechji, cù un forte odore è un aspettu dolce o gelatinosu, chì indica chì a carne ùn hè più adatta per cunsumazione.
6. Latte micca pasteurizatu
U latte micca pasturizatu, chì hè u latte vendutu crudu, hè riccu in parechje batterie chì ponu causà infezioni intestinali, causendu malatie cum'è salmonellosi è listeriosi, o sintomi di dolore, vomitu è diarrea causati da coliformi fecali.
Per questa ragione, duvete sempre cunsumà latte pasturizatu, chì si vende refrigeratu in i supermercati, o latte UHT, chì hè latte in canister, postu chì sti prudutti sò sottumessi à un trattamentu cù alte temperature per eliminà e batterie contaminanti.
7. Casgi dolci
I casgi molli cume u brie, a caglio è u camembert sò ricchi in acqua, ciò chì facilita a proliferazione di batteri cum'è listeria, chì pò causà mal di testa, tremori, cunvulsioni è meningite, chì pò purtà à a morte in i casi i più gravi.
Per evità stu prublema, si deve preferisce casgi più duri o casgi industrializati cù securità in a fabricazione, in più di evità u cunsumu di casgi fora di a refrigerazione chì sò venduti normalmente in fiere è in e spiagge.
8. Maionese è salse
A maionese è e salse casalinghe, fatte cù ova cruda o tenute fora di u frigorifero per un bellu pezzu, sò ricche di batteri chì ponu causà infezioni intestinali, cum'è i coliformi fecali è a Salmonella.
Cusì, si deve evità u cunsumu di mayonnaise è di salse casalinghe, in particulare in i risturanti è i snack bar chì tenenu ste salse fora di u frigorifero, ciò chì face cresce a proliferazione di microorganismi.
9. Alimentazione riscaldata
L'alimenti chì sò riutilizati, fatti in casa o chì venenu da i risturanti, sò e principali cause di infezioni alimentarie per via di u so scarsu almacenamentu, chì favurisce a proliferazione di batteri.
Per evità stu prublema, i resti di alimenti devenu esse conservati in contenitori puliti cun un coperu, chì devenu esse messi in frigorifero appena si raffreddanu. Inoltre, l'alimentu pò esse riscaldatu solu una volta, è deve esse scartatu s'ellu ùn hè micca cunsumatu dopu u riscaldamentu.
10. Acqua
L'acqua hè sempre una causa maiò di trasmissione di malatie cum'è epatite, leptospirosi, schistosomiasi è amebiasi, chì pò causà sintomi simplici cum'è vomitu è diarrea à sintomi severi, cum'è prublemi di fegatu.
Cusì, si deve sempre aduprà acqua minerale o bollita per beie è cucinà alimenti, per assicurà chì l'acqua ùn serà micca una fonte di malatie per a famiglia, è per lavà si e mani assai bè. Vede in u video sottu i passi chì duvete seguità per lavà e mani currettamente: