Stingray
Un stingray hè un animale marinu cù una coda simile à una frusta. A coda hà spine spine chì cuntenenu velenu. Questu articulu descrive l'effetti di una stingray stingray. E raglie sò u gruppu u più cumunu di pesci chì pichjanu l'omu. Vintidue spezie di razzi si trovanu in acque custiere americane, 14 in l'Atlanticu è 8 in u Pacificu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una stingray attuale. Se voi o qualchissia chì site cun voi hè stung, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu locale pò esse ghjunghje direttamente chjamendu a linea telefonica naziunale gratuita di Poison Help (1-800-222-1222) da in ogni locu in i Stati Uniti.
U velenu di Stingray hè tossicu.
E razze è e spezie affine chì portanu velenu tossicu campanu in oceani in u mondu sanu.
Quì sottu sò sintomi di una stingray stingray in diverse parti di u corpu.
AIRWAYS E LUNGS
- Difficultà di respirazione
ORECCHIE, NASU E GOLA
- Salivendu è sbavendu
CORU È SANGUE
- Nisun battimentu di core
- Battiti irregulari di u core
- Pressione sanguigna bassa
- Collapse (shock)
SISTEMA NERVUOSU
- Svenimentu
- Crampi di u corpu è contrazioni musculari
- Mal di testa
- Numbness è tingling
- Paralisi
- Debbulezza
PELLE
- Sanguinamentu
- Decolorazione è vesciche, à volte cuntenendu sangue
- Dolore è gonfiore di i nodi linfatichi vicinu à a zona di a stizza
- Dolore severu à u situ di sting
- Sudatu
- Gonfia, sia in u situ di sting chì in tuttu u corpu, soprattuttu se a sting hè nantu à a pelle di u troncu
STOMACU È INTESTINI
- Diarrea
- Nausea è vomitu
Circate subitu assistenza medica. Cuntattate i vostri servizii d'urgenza lucali. Lavate a zona cun acqua salata. Elimina ogni detrittu, cum'è a rena, da u situ di a ferita. Mogliu a ferita in l'acqua più calda chì a persona pò tollerà per 30 à 90 minuti.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Tipu d'animali marinu
- Tempu di a stizza
- Situazione di a stizza
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Vi diceranu se duvete piglià a persona à l'uspidale. Vi diceranu ancu cumu fà qualsiasi primu aiutu chì pò esse datu prima di ghjunghje in ospedale.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
U fornitore di assistenza sanitaria misurerà è monitorizerà i segni vitali di a persona, cumprese a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. A ferita serà immersa in una soluzione di pulizia è tutti i resti restanti saranu rimossi. I sintomi seranu trattati. Alcune o tutte queste procedure ponu esse effettuate:
- Prove di sangue è urina
- Supportu respiratoriu, cumpresu ossigenu, tubu per a bocca in a gola, è macchina respiratoria (ventilatore)
- ECG (elettrocardiograma, o traccia di u core)
- Fluidi intravenosi (IV, attraversu una vena)
- A medicina chjamata antiserum per riversà l'effettu di u velenu
- Medicina per trattà i sintomi
- Raggi X.
U risultatu dipende spessu da quantu velenu hè entrutu in u corpu, da a situazione di a puntura, è da quandu a persona riceve u trattamentu. Numbness o tingling pò durà parechje settimane dopu a sting. A penetrazione prufonda di stinger pò richiede una chirurgia per a rimozione. A ripartizione di a pelle da u velenu hè qualchì volta abbastanza severa da richiede una chirurgia.
Una puntura in u pettu o l'addome di a persona pò purtà à a morte.
Auerbach PS, DiTullio AE. Envenimentu da i vertebrati acquatichi. In: Auerbach PS, Cushing TA, Harris NS, eds. Aurebach's Wilderness Medicine. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 75.
Otten EJ. Feriti animali velenosi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 55.
Stone DB, Scordino DJ. Eliminazione di corpu stranieri. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 36.