Cume Identificà è Trattà a Sindrome di Caroli
Cuntenutu
A Sindrome di Caroli hè una malattia rara è ereditaria chì tocca u fegatu, chì hà ricevutu u so nome perchè hè statu u duttore francese Jacques Caroli chì l'hà scuperta in u 1958. Hè una malatia caratterizata da a dilatazione di i canali chì portanu a bile, causendu u dulore per via di infiammazione.sti stessi canali. Pò pruduce cisti è infezioni, in più d'esse assuciatu à una fibrosi epatica congenita, chì hè una forma ancu più seria di a malatia.
Sintomi di a sindrome di Caroli
Stu sindromu pò stà senza manifestà sintomi per più di 20 anni, ma quandu cumincianu à apparisce, ponu esse:
- Dolore à u latu drittu di l'abdomen;
- Frebba;
- Bruciu generalizatu;
- Crescita di u fegatu;
- Pelli è ochji gialli.
A malattia pò manifestassi in ogni mumentu di a vita è pò influenzà parechji membri di a famiglia, ma eredita recessivamente, ciò chì significa chì sia u babbu sia a mamma anu da esse purtatori di u genu alteratu per chì u zitellu nasca cù sta sindrome, hè per quessa chì hè assai raru.
U diagnosticu pò esse fattu da esaminazioni chì mostranu dilatazioni sacculari di i canali biliari intraepatici, cume ecografia addominale, tomografia computerizzata, colangiopancreatografia retrograda endoscopica è colangiografia percutanea trascolaryngea.
Trattamentu per a Sindrome di Caroli
U trattamentu implica piglià antibiotici, chirurgia per rimuovere i cisti se a malattia affetta solu un lobe di u fegatu, è u trapianto di fegatu pò esse necessariu in certi casi. Di solitu, una persona deve esse seguitata da i duttori per a vita dopu a diagnosi.
Per migliurà a qualità di vita di a persona, hè cunsigliatu d'esse seguitatu da un nutrizziunistu per adattà a dieta, evitendu u cunsumu d'alimenti chì richiedenu molta energia da u fegatu, chì sò ricchi di tossine è ricchi di grassu.