Insegnamentu di lezioni in Alimentazione è Vita in Urban California
Cuntenutu
- Un vechju pruverbiu dice chì sè dà à un omu un pesciu, manghjerà per una ghjurnata. Se insegni à un omu à piscà, manghjerà per a vita. L'attu simplice di preparà e persone cù e cumpetenze per furnisce per sè stessi apre un futuru di pussibulità è speranza.
- Health Changemakers: Allison Schaffer
- Da induve cumincià
- Purtate u missaghju in casa
- Trasfurmà u travagliu sculare in travagliu di vita
- Più Changemakers di Salute
- Stephen Satterfield
- Nancy Roman
- Unisciti à a cunversazione
Un vechju pruverbiu dice chì sè dà à un omu un pesciu, manghjerà per una ghjurnata. Se insegni à un omu à piscà, manghjerà per a vita. L'attu simplice di preparà e persone cù e cumpetenze per furnisce per sè stessi apre un futuru di pussibulità è speranza.
Una filosofia simile cunduce i prufessori è l'amministratori di l'Academia Urban Promise (UPA), una scola media chì serve circa 300 studenti in u quartiere Fruitvale di Oakland, California. Ma invece di pesci, stanu insegnendu à i zitelli à capisce l'impurtanza di l'alimentu sanu. A speranza hè chì sti studienti ùn solu facenu scelte più sane per oghje, ma ch'elli seranu pronti à fà scelte megliu per e so proprie cumunità è famiglie in u futuru.
Health Changemakers: Allison Schaffer
Allison Schaffer, prufessore di l'Accademia Urban Promise, discute u so travagliu è a so dedicazione per insegnà à i studienti ciò chì pare manghjà cibu sano è nutritivu.
Per uttene stu scopu, UPA hà iniziatu un partenariatu cù La Clinica, un gruppu di salute di a cumunità locale. A clinica furnisce un educatore sanitariu per e classi di sesta, settima è ottava scola di a scola. L'educatrice sanitaria, Allison Schaffer - {textend} o Ms. Allie cume i chjamanu i so studienti - {textend} spera d'insignà à i so studienti di fà scelte di manghjà megliu è di migliurà a so salute. Mentre face quessa, spera ancu aiutà li à capisce cumu a so cumunità affetta a so salute. Ma prima, hà da fà chì i so studienti capiscinu ciò chì manghjanu avà - {textend} è chì cunsequenze puderebbenu esse.
Da induve cumincià
«Pensu chì assai di u mo travagliu sia di fà li pensà à ciò chì manghjanu, è dopu ciò chì vene dopu hè furmatu un parè à propositu. Dopu questu, hè ciò chì ponu fà per questu ", dice Schaffer. "Cumencia solu da mette li à riflette à ciò chì mettenu in u so corpu perchè ùn accade micca avà. Sò una sorta di manghjà assente patatine è caramelle o sceglienu di ùn manghjà micca u pranzu di a scola, chì hè assai più nutritivu di ciò ch'elli manghjerianu se pudessinu cumprà u so propiu cibu ".
Allora induve cuminciate quandu pruvate à spiegà e scelte alimentarie à i zitelli chì preferiscenu patatine fritte à carote è soda à l'acqua? Cuminciate cù l'alimentu chì capiscenu: cibo spazzatura.
Schaffer porta in quattru tippi diffirenti di patatine fritte da u granu. Chiede à i studienti di classificalli da u più sanu à u menu sanu. "Curiosamente", dice ella, "ghjunghjenu sempre à a bona conclusione". Ciò dice à Schaffer una cosa impurtante: sti zitelli anu a cunniscenza, ùn stanu solu à agisce.
Chips è food junk ùn sò micca l'unicu linguaghju alimentariu chì sti zitelli parlanu. I tè ghiacciati zuccherati sò assai popolari cù u corpu di studienti di sta scola, cum'è a soda. Mentre grammi di zuccheru è percentuali di ghjornu sò prubabilmente troppu astratti per l'adulescenti per capisce, scoops è monticuli di zuccheru ùn sò micca. Cusì hè esattamente ciò chì facenu Schaffer è i so studienti.
Usendu alcune di e bevande preferite di i studienti, Schaffer li face misurà quantità di zuccheru di bevande populari. "A Soda hà un bon gustu, ma hà assai zuccheru è cose chì ponu dannà u vostru corpu ancu se ùn a vidiate micca", dice Naomi, una settima di 12 anni in UPA.
I mucchi di zuccheru sò missaghji cuncreti chì i studienti ponu assorbe, è dopu sparte cù i so amichi è famiglia. Sfurtunatamente, questi messagi sò spessu annegati. U marketing per alimenti cunti elevati di zuccheru è salti bombarda i studienti quandu ùn sò micca in e so aule. I spot publicitarii è i pannelli publicitarii chjappanu a so attenzione, mentre chì e verdure, i frutti è l'acqua ùn offre micca u listessu lampu.
Purtate u missaghju in casa
In una classe, hè faciule di sceglie l'opzione migliore. U veru ostaculu aiuta i stessi studienti à piglià decisioni migliori quandu sò presentati cù una scelta. Chì, cum'è Schaffer sottolinea, ùn hè micca fattu in grandi movimenti. Si face pocu à pocu, passu à passu.
Schaffer incuragisce i studienti à analizà u so cumpurtamentu è à circà modi per cambià gradualmente. Se bevenu una soda ogni ghjornu, dice Schaffer, ùn anderanu micca à smette di beve soda dumane. Ma forse riserveranu soda per u weekend o beveranu solu mezu soda è salveranu u restu per u lindumane. Dopu chì questu scopu hè statu cunquistatu, allora pudete avanzà eliminendu a soda interamente.
A filosofia di Schaffer ùn hè micca di vergugnà o spaventà i studienti in cambiamenti. Invece, vole chì capiscinu e cunsequenze è e realità di certe scelte, chì sia di beve soda è di manghjà nantu à patatine fritte, o micca di esercità è di guardà a TV.
"Viu assai obesità in a cumunità, in i genitori, in i studienti stessi", dice Schaffer. "Cù l'obesità vene una mansa di prublemi, cum'è e malatie cardiache, u diabete, è questu si manifesta in i genitori, ma sta cumincendu ancu à accade in i studienti". Schaffer dice chì i tassi di diabete di tip 2 di iniziu iniziale crescenu in i studienti ch'ella vede ogni ghjornu.
Queste malatie anu sensu per i studienti cum'è Naomi perchè li vedenu in i so genitori, zie, zii, vicini è cugini. Chì altru hà sensu per i studienti? Ùn mi sentu micca bè, ùn avè micca energia per corre è ghjucà, è addurmintassi in classe.
"L'alimenti chì manghjanu i mo studienti anu un grande impattu annantu à a so amparera", dice Schaffer. «Spessu, i zitelli ùn manghjanu micca a colazione. Facemu a colazione à a scola, ma assai zitelli anu disgraziatu per disgrazia. Dunque, quandu un zitellu ùn manghja micca una bona colazione, anu sonnu, è li ci vole un pocu per appruntassi à amparà. Se un studiente ùn manghja micca u pranzu, à meziornu si schiantanu è sò super stanchi è ùn sò micca capaci di focalizassi ".
Per Elvis di 14 anni, un uttèsimu graduatu in UPA, a realizazione chì u suchju ùn era di solitu assai più sanu cà a soda era un apertura di l'ochji. "Aghju amparatu chì u suchju hà a stessa quantità di zuccheru, ancu s'ellu hè spruzzatu di vitamine", dice. "E bevande energetiche anu a listessa quantità, è face chì u to core batte più veloce, è hè male per voi perchè allora quandu tutta l'energia hè calata, cascate solu".
A mancanza d'energia hè una lingua occupata da i culleghji mediani capiscenu, è cum'è i prufessori cum'è Schaffer a sanu, a mancanza di pasti nutritivi di alta qualità equivale à studienti chì sò sonnolenti, scandalosi, arrabbiati è potenzialmente sfidanti. Quelli prublemi ponu purtà à prublemi di cumpurtamentu, è tuttu perchè un studiente ùn hà manghjatu bè - {textend} o ùn pudia micca.
Trasfurmà u travagliu sculare in travagliu di vita
Ùn hè micca un accessu à l'alimentu cusì duru, dice Schaffer. U novanta per centu di u corpu studientinu di l'UPA, chì hè ancu guasi 90 per centu latinu, si qualifica per un pranzu gratuitu o riduttu per mezu di u prugramma federale di pranzu di scola. A sala di pranzu furnisce colazione è pranzu ogni ghjornu di a settimana scolastica. I viticultori vicini anu intensificatu u so ghjocu offrendu un bar di smoothie cù panini è bevande fresche. Un mercatu agriculu hè solu à pocu più di un chilometru di distanza, è parechji di i magazini di u quartieru portanu prudutti freschi è carne.
Per mustrà à a so classe di settima classa quant'ellu hè faciule u cambiamentu, Schaffer li porta in un giru à pedi di u so quartieru. U Prughjettu di Cartografia di a Comunità permette à i studienti di registrà tuttu ciò chì circonda a so scola - {textend} ristoranti, magazzini, cliniche, case, è ancu persone. Dopu à una settimana di marchja, a classe torna è analizza ciò chì anu trovu. Parlanu di quantu negozii particulari o imprese puderanu influenzà a cumunità per u megliu o per u peghju. Parlanu di ciò chì pò accade se certi cambiamenti sò stati fatti, è sò permessi di sognu di ciò chì si puderia fà per aiutà a so cumunità, un compitu chì parechji di elli ùn anu mai avutu cunsideratu prima di sta sperienza in aula.
"À a fine, speremu, cumincianu à pensà à a so cumunità è à chì modi ponu accede à ciò chì esiste digià chì hè sanu perchè ci hè assai quì chì hè digià sanu", dice Schaffer. Ella spera ancu chì e so classi li insegninu à esse più critichi di a so cumunità è li incuraghjenu à pensà proattivamente à cume si pò aiutà i so quartieri à cambià, cresce è fà megliu - {textend} sia per oghje sia per u so avvene.
Più Changemakers di Salute
Vede tuttu »
Stephen Satterfield
Scrittore, attivistu è fundatore di Nopalize Stephen Satterfield, capimachja di u "veru muvimentu alimentariu", nantu à cume e so radiche meridionali anu furmatu a so missione culinaria. Leghje più »Nancy Roman
Nancy Roman, CEO di Capital Food Bank in Washington DC, Capital Area Food Bank, Nancy Roman spiega perchè a so urganizazione cambia a manera chì l'alimentu donatu hè accettatu è distribuitu à e persone bisognose. Leghje più »Unisciti à a cunversazione
Cunnette vi cù a nostra cumunità Facebook per risposte è sustegnu compassionevule. Avemu l'aiutu per navigà in u vostru modu.
Salute