Vita cù una malatia invisibile: Ciò chì aghju amparatu da a vita cù a migraña
Cuntenutu
- 1. Avvicinassi di e cose di manera pusitiva
- 2. Stà à sente u to corpu
- 3. Ùn ti rimpruverate micca
- 4. Educate quelli chì vi circondanu
- 5. Amparate à lascià andà a ghjente
- 6. Celebre u vostru prugressu
- 7. Ùn àbbia paura di dumandà aiutu
- 8. Credi in sè stessu
- Purtà si
Quandu mi sò statu diagnosticatu di emicrania più di 20 anni fà, ùn avia micca idea di cosa aspettà. Sè avete appena principiatu in stu viaghju, capiscu cumu si sente - scopre chì avete migraine pò esse schiacciante. Ma vogliu ditti chì imparerete à gestisce a situazione, è diventerete più forti per ella.
Migrani ùn sò micca scherzu, ma sfurtunatamente, ùn sò micca presi in seriu cumu si deve esse. Ci hè un stigma chì circonda a cundizione. Un saccu di ghjente ùn si capisce micca quantu dulore site perchè site un aspettu sanu à l'esternu. Ùn sanu micca chì a vostra testa palpita tantu chì vulete chì qualchissia a sguassessi solu per un pezzu.
E mo migraine anu pigliatu assai di u mo tempu. Anu arrubatu stonde preziose cù a mo famiglia è l'amichi. Quist'annu passatu, aghju mancatu u settèsimu anniversariu di u mo figliolu per via di a mo cundizione. È u più difficiule hè chì a maiò parte di a ghjente suppone chì saltemu fora di questi eventi per scelta. Hè assai frustrante. Perchè qualcunu vuleria mancà l'anniversariu di u figliolu?
Cù l'anni, aghju amparatu assai di campà cù una malatia invisibile. Aghju acquistatu novi cumpetenze è amparatu à stà ottimistu, ancu quandu pare impussibile.
E seguenti sò cose chì aghju amparatu nantu à cumu gestisce a vita cù migraine. Speremu chì, dopu avè lettu ciò ch'e aghju da dì, vi sentiate più preparatu per u viaghju avanti è capite chì ùn site micca solu.
1. Avvicinassi di e cose di manera pusitiva
Si capisce di sentesi arrabiatu, scunfittu o persu. Ma a negatività solu farà chì a strada avanti sia più dura per navigà.
Ùn hè micca faciule, ma furmassi per pensà positivamente vi aiuterà à dà a forza necessaria per gestisce a vostra situazione è gode di una bona qualità di vita. Invece di esse duru per voi stessu o di stà nantu à ciò chì ùn pudete micca cambià, vede ogni ostaculu cum'è una chance di dimustrà sè è e vostre capacità. Avete questu!
À a fine di a ghjurnata, però, site umanu - sì qualchì volta vi sentite tristi, va bè! Sempre chì ùn lasciate micca i sentimenti negativi, o a vostra cundizione, vi definiscenu.
2. Stà à sente u to corpu
À u tempu, amparerai à ascultà u vostru corpu è sapere quandu hè megliu per passà a ghjurnata in casa.
Ripiglià u tempu per piattassi in una stanza bughja per uni pochi di ghjorni o settimane ùn significa micca chì sì debule o chì lasciate. Ognunu hà bisognu di tempu per ripusassi. Pigliate u tempu per voi stessu hè l'unicu modu per voi di ricaricà è di vultà più forte.
3. Ùn ti rimpruverate micca
Sentitevi culpevuli o culpevi di a to migraña ùn ferà chì u dulore si ne và.
Hè nurmale di sentesi culpevule, ma duvete amparà chì a vostra salute vene prima. Ùn site micca un pesu per l'altri, è ùn hè micca egoistu di mette a vostra salute prima.
Hè OK d'avè da saltà nantu à l'eventi quandu i sintomi di a migraña s'addumanu. Duvete piglià cura di voi stessu!
4. Educate quelli chì vi circondanu
Solu perchè qualchissia hè vicinu à voi o vi cunnosce dapoi un bellu pezzu, ùn significa micca chì sà ciò chì state passendu. Pò esse sorpresa d'amparà chì ancu i vostri amichi più stretti ùn capiscenu micca ciò chì hè in realtà di campà cù a migraña, è ùn hè micca a so colpa.
Ci hè attualmente una mancanza di informazioni nantu à a migraña. Parlendu è educendu quelli chì vi circondanu nantu à a vostra malattia, aiutate à sparghje a cuscenza è fate a vostra parte à squash stigma.
Ùn vi vergugnate micca di a vostra migraña, sia un difensore!
5. Amparate à lascià andà a ghjente
Per mè, una di e cose più difficiuli à accettà hè chì a vita cù a migraña piglia un pesu à e vostre relazioni. Tuttavia, aghju amparatu cù l'anni chì a ghjente vene è a ghjente si ne và. Quelli chì si primuranu di veru resteranu intornu, ùn importa micca. E certe volte, basta à amparà à lascià andà a ghjente.
Sì qualchissia in a vostra vita vi face dubità di voi stessu o di u vostru valore, puderete vulete riconsiderà di mantene li in a vostra vita. Meritate d'avè persone intornu chì vi alzanu è aghjunghjenu valore à a vostra vita.
6. Celebre u vostru prugressu
In u mondu oghje, simu abbastanza abituati à a gratificazione immediata. Ma sempre, e cose belle piglianu u tempu.
Ùn siate duri cun voi stessu sè ùn avete micca prugressu u più prestu cumu vulete. Festighjate i vostri rializazioni, quantunque sianu chjucchi. Amparà à adattassi à a vita cù a migraña ùn hè micca faciule, è qualsiasi prugressu chì fate hè un grande affare.
Per esempiu, sè avete pruvatu pocu fà un novu medicamentu solu per sapè chì ùn hà micca travagliatu per voi, ùn hè micca un passu in daretu. À u cuntrariu, avà pudete francà quellu trattamentu da a vostra lista è pruvà qualcosa d'altru!
U mese scorsu, sò statu finalmente capace di piglià u tempu per spustà tutte e mo medicine da u mio tirettinu di notte, allora l'aghju festighjatu! Ùn pò micca sembrà un grande affare, ma ùn aghju micca vistu quellu cassettu pulitu è urganizatu dapoi decenni. Hè statu un affare tamantu per mè.
Ognunu hè diversu. Ùn paragunate micca voi stessu o u vostru prugressu à l'altri, è capite chì questu ci vularà u tempu. Un ghjornu, guarderete in daretu è rializarete tutti i prugressi chì avete fattu, è vi sentirete imparabile.
7. Ùn àbbia paura di dumandà aiutu
Site forte è capace, ma ùn pudete micca fà tuttu. Ùn àbbia paura di dumandà aiutu! Dumandà aiutu da l'altri hè una cosa brava à fà. Inoltre, ùn sapete mai ciò chì pudete amparà da elli in u prucessu.
8. Credi in sè stessu
Pudete - è vulerete - fà cose sorprendenti. Credi in sè stessu, è e cose bone cumincieranu à accade.
Invece di piglià pietà di sè stessu o di e vostre circustanze, pensate à tuttu ciò chì avete realizatu in a vita finu à avà, è rendite contu finu à quandu anderete in l'avvene. Pensava chì e mo migraine ùn andessinu mai. Hè solu una volta chì aghju cuminciatu à crede in me stessu chì aghju amparatu à navigà a vita cù sta situazione è truvà u mo caminu per a guarigione.
Purtà si
Sì vi sentite bluccati o impauriti, hè capiscitoghju. Ma a vi prumettu, ci hè una via d'uscita. Fate fiducia in voi stessi, ascoltate u vostru corpu, appughjatevi à l'altri, è sapete chì pudete campà una vita felice è sana.
Andrea Pesate hè nata è cresciuta in Caracas, Venezuela. In 2001, si trasferì in Miami per assiste à a Scola di Comunicazione è Ghjurnalisimu di l'Università Internaziunale di Florida. Dopu avè graduatu, si ne vultò in Caracas è truvò travagliu in una agenza di publicità. Qualchi anni dopu, hà capitu chì a so vera passione hè a scrittura. Quandu e so migraine diventanu croniche, hà decisu di smette di travaglià à tempu pienu è hà iniziatu a so attività cummerciale. Hè tornata à Miami cù a so famiglia in u 2015 è in u 2018 hà creatu a pagina Instagram @mymigrainestory per sensibilizà è finisce u stigma nantu à a malatia invisibile cù a quale stà. U so rolu più impurtante, però, hè di esse mamma per i so dui figlioli.