Cumu hè u trattamentu per u cancheru linfaticu
Cuntenutu
U trattamentu per u cancheru linfaticu hè fattu secondu l'età di a persona, i sintomi è u stadiu di a malattia, è l'immunoterapia, a chimioterapia o u trapianto di midollo osseu ponu esse raccomandati. Hè cumunu chì durante u trattamentu a persona soffre di alcune reazioni avverse relative à a medicazione, cume a perdita di capelli, a perdita di pesu è i disordini gastrointestinali, per esempiu, è, dunque, hè impurtante chì sia monitoratu regolarmente da u persunale medicu è infermieru.
U cancheru linfaticu hè curabile quandu hè diagnosticatu prestu è e cellule tumorali ùn sò ancu sparse in tuttu u corpu. Inoltre, u tippu più cumunu di cancheru linfaticu, u linfoma non-Hodgkin chì affetta e cellule linfatiche di tip B, quandu hè scupertu in a so prima fase hà circa u 80% di guarigione è, ancu quandu hè scupertu in un stadiu più avanzatu, u paziente hà circa 35% di probabilità di curà a malattia.
Amparate à ricunnosce i sintomi di u cancheru linfaticu.
U trattamentu per u cancheru linfaticu pò varià secondu l'implicazione di i nodi linfatichi è sì e cellule tumorali si sò già sparse o micca in u corpu di l'individuu è ponu esse fatte cù farmaci, quandu u cancru hè scupertu in a so fase iniziale, chimioterapia, radioterapia o u junction da i dui.
L'opzioni principali di trattamentu per u cancheru linfaticu sò:
1. Chimioterapia
A chimioterapia hè unu di i trattamenti principali per u cancheru, è si face da l'amministrazione di droghe direttamente in a vena di a persona, o per via orale, cù u scopu di prumove a distruzzione è a riduzzione di a proliferazione di e cellule cancerose chì formanu u linfoma.
Malgradu esse efficaci è ampiamente aduprati, e droghe aduprate in chimioterapia influenzanu micca solu e cellule cancerose, ma ancu e cellule sane in u corpu, lascendu u sistema immunitariu più sensibilizatu è purtendu à l'apparizione di alcuni effetti collaterali, cume a perdita di capelli, nausea, debolezza , piaghe di bocca, stinzia o diarrea, per esempiu.
I medicamenti da aduprà è a frequenza di u trattamentu devenu esse indicati da u duttore secondu u tippu di cancheru chì a persona hà è u stadiu di a malattia. Vede cumu hè fatta a chimioterapia.
2. Radioterapia
A radioterapia hà per scopu di distrughje u tumore è, di cunsiguenza, di eliminà e cellule tumorali per via di l'applicazione di radiazioni. Stu tipu di trattamentu hè generalmente realizatu cù a chimioterapia, in particulare dopu a chirurgia per rimuovere u tumore, per eliminà e cellule tumorali chì ùn sò state rimosse in a chirurgia.
Malgradu a so efficienza in u trattamentu di u cancheru linfaticu, a radioterapia, è ancu a chimioterapia, sò assuciati à parechji effetti collaterali, cume a perdita di l'appetitu, nausea, bocca secca è sbucciatura di a pelle, per esempiu.
3. Immunoterapia
L'immunoterapia hè un tipu di trattamentu relativamente novu per u cancheru linfaticu chì cunsiste in l'usu di medicazione è / o iniezioni di anticorpi per stimulà u sistema immunitariu à luttà contr'à u tumore è diminuisce a percentuale di replicazione di e cellule tumorali, aumentendu a possibilità di curà.
Stu tipu di trattamentu pò esse adupratu solu, quandu altri tippi di trattamentu ùn anu micca l'effettu desideratu, o cum'è cumplementu à a chimioterapia. Capite cumu funziona l'immunoterapia.
4. Trasplante di midollo osseu
Stu tipu di trattamentu hè di solitu indicatu quandu a persona ùn risponde micca à altri trattamenti effettuati è hà per scopu di stimulà a produzzione di cellule sanguine sane, rimpiazzendu a midula ossea difettosa cù una sana, vale à dì chì hà cellule staminali ematopoietiche funzionali., chì sò e cellule rispunsevuli di l'origine di e cellule sanguine.
Dunque, da u mumentu chì a persona riceve una midula ossea nurmale, sò prodotte nuove cellule sanguine, risultendu in una maggiore attività di u sistema immunitariu è in u cumbattimentu di u tumore, aumentendu e possibilità di curà. Tuttavia, hè impurtante chì u paziente chì hà ricevutu u trapianto sia monitoratu, perchè ancu se i testi sò stati fatti prima di u trapianto per verificà a cumpatibilità, ci ponu esse reazioni à stu tipu di trattamentu o u trasplante pò esse micca efficace.
Dunque, hè impurtante per u paziente di fà analisi di sangue regolarmente per verificà chì e cellule sanguine sò prodotte normalmente. Capite cumu si face u trapianto di midollo osseu.