Anellu vaginale (Nuvaring): chì hè, cumu aduprà è vantaghji
Cuntenutu
- Cumu funziona
- Cumu mette l'anellu vaginale
- Quandu rimpiazzà l'anellu
- Principali vantaghji è svantaghji
- Cosa da fà se l'anellu si stacca
- Sì vi scurdate di mette l'anellu dopu avè fattu una pausa
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn duverebbe micca purtà l'anellu
L'anellu vaginale hè un tipu di metudu contraceptivu in forma d'anellu di circa 5 centimetri, chì hè fattu di silicone flessibile è chì hè inseritu in u vaginu ogni mese, per prevene l'ovulazione è a gravidanza, per via di a liberazione graduale di ormoni. L'anellu contraceptivu hè assai cunfortu, postu chì hè fattu di un materiale flessibile chì si adatta à i contorni di a regione.
Stu metudu deve esse adupratu per 3 settimane di fila è, dopu quellu tempu, deve esse cacciatu, pigliendu una pausa di 1 settimana, prima di mette un anellu novu. Quandu hè adupratu currettamente, stu metudu contraceptivu hè più di 99% efficace in a prutezzione contra e gravidanze indesiderate.
L'anellu vaginale si pò truvà in farmacie cù u nome cummerciale Nuvaring, è deve esse adupratu solu se cunsigliatu da u ginecologu.
Cumu funziona
L'anellu vaginale hè fattu di un tipu di silicone chì cuntene ormoni sintetici femminili, progestin è estrogeni. Questi dui ormoni sò liberati in 3 settimane è agiscenu inibendu l'ovulazione, prevenendu a fecundazione è, dunque, una pussibile gravidanza.
Dopu à e 3 settimane di purtassi l'anellu, hè necessariu fà una pausa di 1 settimana per permette l'iniziu di a menstruazione, prima di mette u novu anellu.
Cumu mette l'anellu vaginale
L'anellu vaginale deve esse inseritu in a vagina u primu ghjornu di a menstruazione. Per questu, i seguenti passi sò da seguità:
- Verificate a data di scadenza l'embiu di l'anellu;
- Lavate e mani prima d'apre u pacchettu è di tene l'anellu;
- Sceglite una pusizione cunfortu, cum'è stà cun una perna più alta è u pede appughjatu, o chjinatu, per esempiu;
- Tenendu l'anellu trà l'indice è u pulgaru, sprimendulu finu à ch'ella sia furmata cum'è un "8";
- Inserite l'anellu cù delicatezza in a vagina è spinghje leggermente cù l'indicatore.
A situazione esatta di l'anellu ùn hè micca impurtante per u so funziunamentu, dunque ogni donna deve circà di posizionallu in u locu chì hè u più comodu.
Dopu à 3 settimane di usu, l'anellu pò esse cacciatu inserendu u dettu indice in a vagina è tirendulu delicatamente. Tandu deve esse piazzatu in l'imballu è lampatu in a spazzatura.
Quandu rimpiazzà l'anellu
L'anellu deve esse cacciatu dopu 3 settimane di usu continuu, tuttavia, deve esse rimpiazzatu solu dopu à 1 settimana di riposu. Cusì, deve esse piazzatu ogni 4 settimane.
Un esempiu praticu hè: se l'anellu hè piazzatu un sabatu, versu 9 ore di sera, deve esse cacciatu 3 settimane dopu, vale à dì ancu un sabatu à 9 ore di sera. U novu anellu deve esse piazzatu esattamente 1 settimana dopu, vale à dì, sabbatu prossimu à 21 ore.
Se passanu più di 3 ore dopu u tempu per piazzà u novu anellu, si consiglia di aduprà un altru metudu contraccettivu, cume un preservativu, per 7 ghjorni, chì l'effettu di l'anellu pò esse riduttu.
Principali vantaghji è svantaghji
L'anellu vaginale hè unu di i numerosi metodi contraccettivi dispunibuli è, dunque, hà vantaghji è svantaghji chì devenu esse valutati da ogni donna quandu selezziunanu un contraccettivu:
Benefici | Svantaghji |
Ùn hè micca scomudu è ùn interferisce micca cù i rapporti sessuali. | Hà effetti collaterali cum'è l'aumentu di pesu, nausea, mal di testa o acne. |
Hè solu necessariu esse postu una volta à u mese. | Ùn prutege micca contr'à e malatie di trasmissione sessuale, è ancu i preservativi. |
Permette à 3 ore d'esse dimenticatu, per rimpiazzà l'anellu. | Hè impurtante inserisce l'anellu in u stessu tempu per ùn impedisce l'effettu. |
Aiuta à regulà u ciclu è à riduce u dolore è u flussu menstruali. | Pò esce durante i rapporti sessuali |
Ùn pò micca esse adupratu in e persone cun certe condizioni, cume prublemi di fegatu o pressione alta. |
Cunnosce altri tippi di metudi contraccettivi è cunnosce i vantaghji è i svantaghji di ognunu.
Cosa da fà se l'anellu si stacca
In certi casi, l'anellu vaginale pò esse espulsu involuntariamente in e mutandine, per esempiu. In questi casi, e linee guida varienu secondu u tempu chì l'anellu hè statu fora di a vagina:
- Meno di 3 ore
L'anellu deve esse lavatu cù acqua è sapone è poi riapplicatu in a vagina. Finu à 3 ore, l'effettu di stu metudu continua à prutegge contra a pussibule gravidanza è, dunque, ùn hè micca necessariu aduprà un altru mètudu contraccettivu.
- Più di 3 ore in a 1a è a 2a settimana
In questi casi, l'effettu di l'anellu pò esse compromessu è, dunque, in più di lavà è rimpiazzà l'anellu in a vagina, un altru mètudu contraccettivu, cum'è un preservativu, deve esse adupratu per 7 ghjorni. Se l'anellu esce durante a prima settimana, è una relazione intima senza prutezzione hè stata, ci hè u risicu di una pussibule gravidanza.
- Più di 3 ore in a 3a settimana
In questu casu, a donna deve lancià l'anellu in a spazzola è dopu deve sceglie una di e seguenti opzioni:
- Cumincià à aduprà un novu anellu, senza piglià una pausa per 1 settimana. Durante questu periodu a donna pò ùn sperimentà un sanguinamentu da u so periodu, ma pò avè qualchì sanguinamentu irregulare.
- Pigliate una pausa di 7 ghjorni è inserite un novu anellu dopu a pausa. Durante questu periodu, si prevede di sanguinà da privazione. Questa opzione deve esse scelta solu se, prima di stu periodu, l'anellu hè statu in u canale vaginale per almenu 7 ghjorni.
Sì vi scurdate di mette l'anellu dopu avè fattu una pausa
Se ci hè dimenticanza è a pausa hè più longa di 7 ghjorni, hè cunsigliatu di mette nantu à u novu anellu appena si ricorda è di inizià e 3 settimane d'usu da quellu ghjornu. Hè ancu impurtante di aduprà un altru metudu di contraccezione per almenu 7 ghjorni per evità a gravidanza. Se u cuntattu intimu senza prutezzione hè accadutu durante a pausa, ci hè un risicu di gravidanza, è un ginecologu deve esse cunsultatu.
Amparate à identificà i primi sintomi di gravidanza.
Possibili effetti collaterali
Cum'è qualsiasi altru rimediu ormonale, l'anellu hà effetti collaterali chì ponu emergere in alcune donne, cume:
- Dolore di u ventre è nausea;
- Infezzioni vaginali frequenti;
- Cefalee o migraña;
- Diminuzione di u desideriu sessuale;
- Aumentu di pesu;
- Periodi menstruali dolorosi.
Inoltre, ci hè sempre un risicu aumentatu di prublemi cum'è pressione sanguigna alta, infezioni di e vie urinarie, ritenzione di fluidi è formazione di coaguli.
Quale ùn duverebbe micca purtà l'anellu
L'anellu contraceptivu ùn deve micca esse adupratu da e donne chì anu malatie chì influenzanu a coagulazione di u sangue, chì sò letti à letto per via di chirurgia, anu subitu un infartu o un ictu, soffrenu di angina pectoris, anu diabete severu, pressione sanguigna alta, colesterolu altu, qualchì tippu di migraña, pancreatite, malatie di fegatu, tumore di fegatu, cancheru di u senu, sanguinamentu vaginale senza causa o allergie à etinilestradiol o etonogestrel.
Cusì, hè cunsigliatu di cunsultà u ginecologu prima di aduprà stu metudu contraceptivu, per valutà a sicurezza di u so usu.