Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 21 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 19 Ghjugnu 2024
Anonim
Anisocoria: chì hè, cause principali è chì fà - Salute
Anisocoria: chì hè, cause principali è chì fà - Salute

Cuntenutu

Anisocoria hè un termu medicu adupratu per discrive quandu i sculari anu dimensioni diverse, cù unu chì hè più dilatatu cà l'altru. Anisocoria stessa ùn causa micca sintomi, ma ciò chì pò esse à l'urigine di questu pò generà sintomi, cum'è sensibilità à a luce, dolore o visione sfocata.

Di solitu, l'anisocoria accade quandu ci hè un prublema in u sistema nervosu o in l'ochji è, dunque, hè assai impurtante d'andà prestu à l'oftalmologu o à l'uspidale per identificà a causa è inizià u trattamentu u più adattu.

Ci hè ancu alcune persone chì ponu avè pupulari di dimensioni diverse ogni ghjornu, ma in queste situazioni, di solitu ùn hè micca un segnu di prublema, hè solu una caratteristica di u corpu. Cusì, l'anisocoria deve esse solu una causa d'alarma quandu si pone da un mumentu à l'altru, o dopu accidenti, per esempiu.

6 cause principali di anisocoria

Ci sò parechje cause per l'apparizione di pupulari di dimensioni diverse, tuttavia, e più cumuni includenu:


1. Soffia in capu

Quandu si soffre un forte colpu à a testa, per via di un incidente di trafficu o durante un sport à grande impattu, per esempiu, si pò sviluppà un traumu di a testa, in u quali piccule fratture apparsu in u craniu. Questa pò finisce per causà una emorragia in u cervellu, chì pò mette pressione nantu à una regione di u cervellu chì controlla l'ochji, causendu anisocoria.

Cusì, se l'anisocoria si pone dopu un colpu à a testa, pò esse un segnu impurtante di emorragia cerebrale, per esempiu. Ma in questi casi, altri sintomi ponu appare ancu, cume sanguinamentu da u nasu o di l'arechje, mal di testa severu o cunfusione è perdita di equilibriu. Amparate più nantu à u traumu di a testa è i so segni.

Cosa da fà: l'assistenza medica deve esse chjamata subitu, chjamendu 192 è evitendu di move u collu, soprattuttu dopu à l'accidenti di trafficu, postu chì ci ponu ancu esse ferite spinali.

2. Migraña

In parechji casi di migraña, u dulore pò finisce per influenzà l'ochji, chì pò causà micca solu una palpebra à calà, ma ancu un pupulu per dilatassi.


Di solitu, per identificà se l'anisocoria hè causata da una migraña, avete bisognu di valutà sì altri segni di emicrania sò presenti, cume u mal di testa assai severu soprattuttu da un latu di a testa, visione sfocata, sensibilità à a luce, difficoltà à cuncentrazione o sensibilità à rimore.

Cosa da fà: un bonu modu per alleviare u dolore di a migraña hè di ripusassi in una stanza scura è tranquilla, per evità stimuli esterni, tuttavia, ci sò ancu alcuni rimedii chì ponu esse raccomandati da u duttore se a migraña hè frequente. Un'altra opzione hè di piglià un tè di sagebrush, chì hè una pianta chì aiuta à alleviare i mal di testa è e migraine. Eccu cumu preparà stu tè.

3. Inflammazione di u nervu otticu

L'infiammazione di u nervu otticu, cunnisciuta ancu cum'è neurite ottica, pò accadere per via di parechje cause, ma di solitu si pone in e persone cun malatie autoimmune, cume a sclerosi multipla, o cù infezioni virali, cum'è a varicella o a tuberculosi. Quandu nasce, sta infiammazione impedisce u passaghju di l'infurmazioni da u cervellu à l'ochju è, s'ella affetta solu un ochju, pò purtà à l'apparizione di anisocoria.


Altri sintomi cumuni in casi d'infiammazione di u nervu otticu includenu perdita di visione, dolore per move l'ochju è ancu difficoltà à distinguere i culori.

Cosa da fà: l'infiammazione di u nervu otticu deve esse trattata cù steroidi prescritti da u duttore è, di solitu, u trattamentu deve esse iniziatu cù iniezioni direttamente in a vena. Per quessa, hè cunsigliatu di andà immediatamente à l'uspidale, se i sintomi di cambiamenti in l'ochju apparsu in e persone cù malattie autoimmuni o cù una infezione virale.

4. Tumore cerebrale, aneurisma o colpu

In più di u traumu di a testa, qualsiasi disordine cerebrale cume un tumore in via di sviluppu, un aneurisma o ancu un colpu, pò mette pressione nantu à una parte di u cervellu è finisce per cambià a dimensione di e pupille.

Dunque, se stu cambiamentu si faci senza alcuna ragione apparente o s'ella hè accumpagnata da sintomi cum'è zinghje in qualchì parte di u corpu, sintendu debule o debule da un latu di u corpu, duvete andà à l'uspidale.

Cosa da fà: ogni volta chì ci hè un suspettu di disordine cerebrale, duvete andà à l'uspidale per identificà a causa è inizià u trattamentu u più adattu. Vede più nantu à u trattamentu di tumore cerebrale, aneurisma o ictu.

5. A pupilla di Adie

Si tratta di un sindrome assai raru in u quale unu di i sculari ùn reagisce micca à a luce, essendu sempre dilatatu, cum'è s'ellu fussi sempre in un locu bughju. Cusì, stu tippu di anisocoria pò esse più facilmente identificatu quandu hè espostu à u sole o quandu si piglia una fotografia cù u flash, per esempiu.

Ancu s'ellu ùn hè micca un prublema seriu, pò causà altri sintomi cum'è visione sfocata, difficoltà di messa à focu, sensibilità à a luce è frequenti mal di testa.

Cosa da fà: questu sindromu ùn hà micca un trattamentu specificu, tuttavia, l'oftalmologu pò cunsiglià l'usu di l'occhiali cù un gradu per curregge a visione sfocata è sfocata, è ancu l'usu di l'occhiali da sole per pruteghje da a luce solare, riducendu a sensibilità.

6. Usu di medicinali è altre sostanze

Alcuni medicamenti ponu causà anisocoria dopu l'usu, cume a clonidina, diversi tipi di gocce d'occhi, adesivo di scopolamina è ipratropiu in aerosol, se sò in cuntattu cù l'ochju. Oltre à questi, l'usu di altre sostanze, cume a cocaina, o u cuntattu cù colli anti-pulci o spray per animali o materiali organofosfati pò ancu causà cambiamenti in a dimensione di e pupille.

Cosa da fà: in casu di avvelenamentu da sostanze o reazioni dopu l'usu di droghe, si consiglia di circà l'assistenza medica per evità complicazioni o di chjamà 192 è dumandà assistenza. In casu chì l'anisocoria sia dovuta à l'usu di medicazione è chì i sintomi associati sò presenti, u duttore deve esse restituitu per valutà u scambiu o a sospensione di i farmaci.

Quandu andà à u duttore

In guasi tutti i casi di anisocoria hè cunsigliatu di cunsultà un duttore per identificà a causa, tuttavia, pò esse una emergenza quandu segni cum'è:

  • Febbra sopra à 38ºC;
  • Dolore quandu si move u collu;
  • Sensazione di svenimentu;
  • Perda di vista
  • Storia di traumi o accidenti;
  • Storia di u cuntattu cù veleni o usu di droghe.

In questi casi, duvete andà à l'uspidale prestu chì questi sintomi ponu indicà una infezzione o prublemi più gravi, chì ùn ponu micca esse trattati in l'uffiziu di u duttore.

Cunsigliatu À Voi

Glucidati in u Rossu Marrone, Biancu è Salvaticu: Carbu vs. Carbu Cattivi

Glucidati in u Rossu Marrone, Biancu è Salvaticu: Carbu vs. Carbu Cattivi

Includemu prudutti chì pen emu utili per i no tri lettori. e cumprate per mezu di ligami nantu à ta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumi ione. Eccu u no tru pruce u. PanoramicaCi h&...
10 eruzioni cutanee ligate à a colite ulcerosa

10 eruzioni cutanee ligate à a colite ulcerosa

A colite ulcerativa (UC) hè una malattia infiammatoria cronica inte tinale (IBD) chì affetta u gro u inte tinu, ma pò ancu cau à prublemi di pelle. Que te ponu include eruzioni dol...