Anticorpi monoclonali: chì sò è perchè aiutanu à trattà e malatie
Cuntenutu
- Esempii di anticorpi monoclonali
- 1. Trastuzumab
- 2. Denosumab
- 3. Obinutuzumab
- 4. Ustequinumab
- 5. Pertuzumab
- Cumu Pigliate Anticorpi Monoclonali
L'anticorpi monoclonali sò proteine aduprate da u sistema immunitariu per identificà è neutralizà i corpi stranieri, chì ponu esse batteri, virus o ancu cellule tumorali. Queste proteine sò specifiche, cume ricunnoscenu un target particulare, u cosiddettu antigene, chì serà presente in cellule strane à u corpu. Capite cumu funziona u sistema immunitariu.
Anticorpi monoclonali, cum'è denosumab, obinutuzumab o ustequinumab, per esempiu, sò prudutti in laburatoriu, spessu identichi à quelli chì si trovanu in u corpu umanu, chì aiutanu u corpu à luttà contr'à alcune malatie. Cusì, secondu l'anticorpu monoclonale adupratu, sti rimedii ponu esse aduprati per trattà alcune malatie gravi cum'è l'osteoporosi, a leucemia, a psoriasi in placche o certi tipi di cancheru, cum'è u cancheru di u senu o di l'osse, per esempiu.
Illustrazioni chì riprisentanu cumu agiscenu l'anticorpiEsempii di anticorpi monoclonali
Alcuni esempi di anticorpi monoclonali includenu:
1. Trastuzumab
Stu anticorpu monoclonali, cummercializatu cum'è Herceptin, hè statu sviluppatu da l'ingenieria genetica, è attacca specificamente una proteina chì hè prisente in e persone cun certi tumori di senu è di stomacu. Cusì, questu rimediu hè indicatu per u trattamentu di u cancheru di u senu in una fase iniziale o cù metastasi è cancru gastricu in una fase avanzata.
2. Denosumab
Vendutu cum'è Prolia o Xgeva, hà in a so cumpusizione l'anticorpu IgG2 monoclonale umanu, chì interferisce cù l'azzione di una proteina specifica chì face l'osse più forte, riducendu e possibilità di rumpitura. Cusì, Denosumab hè indicatu per u trattamentu di a perdita di massa ossea, l'osteoporosi, u cancheru di l'ossu o di u cancheru in stadiu avanzatu cù metastasi di l'ossu (chì si hè sparghje à l'osse).
3. Obinutuzumab
Cunnisciutu ancu cumercialmente cum'è Gazyva, hà in a so cumpusizione anticorpi chì ricunnoscenu è si liganu specificamente à a proteina CD20, truvata à a superficia di i globuli bianchi o di i linfociti B. Cusì, obinutuzumab hè indicatu per u trattamentu di a leucemia linfocitica cronica, cume hè capace di piantà a crescita anormale di i globuli bianchi chì provoca sta malattia.
4. Ustequinumab
Questu rimediu pò ancu esse cunnisciutu cumercialmente cum'è Stelara è hè cumpostu da l'anticorpu monoclonale IgG1 umanu, chì inibisce proteine specifiche chì sò responsabili di causà psoriasi. Cusì, questu rimediu hè indicatu per u trattamentu di a psoriasis in placca.
5. Pertuzumab
Cunnisciutu ancu cum'è Perjeta, hè cumpostu di anticorpi monoclonali chì si leganu à u recettore umanu di u fattore 2 di crescita epidermica, prisente in alcune cellule tumorali, rallentendu o fermendu a so crescita. Cusì, Perjeta hè indicatu per u trattamentu di u cancheru di u senu.
Cumu Pigliate Anticorpi Monoclonali
I Medicini cù Anticorpi Monoclonali devenu esse presi solu sottu cunsiglii medichi, postu chì u tippu di anticorpu da aduprà è e dosi raccomandate dipende da u prublema da trattà è da a so gravità.
In a maiò parte di i casi, sti rimedii sò aduprati in u trattamentu di u cancheru, chì sò rimedi antineoplastichi chì devenu esse aduprati secondu l'istruzzioni specifiche date da u duttore è chì devenu esse amministrate in ospedali o cliniche.