Rimedii per cuntrullà PMS - Tensione Premenstruale
Cuntenutu
- 1. Antidepressivi
- 2. Anxiolitichi
- 3. Contraceptivi orali
- 4. Iniezione di progesterone
- 5. Impianti ormonali
- Opzioni di rimediu naturale per PMS
- 1. Valeriana
- 2. Passiflora
- 3. Erba di San Ghjuvà
- 4. Vitex agnus-castus
- 5. Cimicifuga racemosa
- 6. Gamma V (Borago officinalis)
- 7. Oliu di primula di sera
- 8. Supplimenti di vitamina
L'utilizazione di un rimediu PMS - tensione premenstruale, attenua i sintomi è lascia a donna più calma è calma, ma per avè l'effettu previstu, deve esse adupratu secondu a guida di u ginecologu. Boni esempi sò e pillule di cuntrollu di nascita è tranquillanti naturali cum'è a passiflora è u suchju di frutti di passione.
Tuttavia, queste droghe ùn devenu micca esse usate senza a cunniscenza di u duttore perchè anu effetti collaterali è contraindicazioni chì devenu esse rispettate. Inoltre, i rimedii indicati ponu varià secondu i sintomi di ogni donna.
I rimedii più aduprati per PMS sò:
1. Antidepressivi
L'antidepressivi più indicati da u duttore per cuntrullà PMS sò inibitori di ricaptazione di serotonina (IRSS) chì includenu fluoxetina, sertralina è paroxetina. Durante a PMS si producenu cambiamenti chimichi in u cervellu, chì riducenu a quantità di serotonina chì hè una sustanza incaricata di regulà l'umore, u sonnu, l'appetitu è a sensazione di benessere. L'antidepressivi agiscenu direttamente nantu à u cervellu aumentendu a quantità di serotonina, è cusì miglioranu i sintomi di stanchezza, irritabilità, manghjuscia è insonnia.
Principali effetti secondari: l'effetti secundarii più cumuni di sta classa di antidepressivi sò nausea, libido ridutta, tremori è ansietà. In generale, questi effetti apparenze à l'iniziu di u trattamentu, in particulare in i primi 15 ghjorni, è spariscenu cù u tempu.
2. Anxiolitichi
Anxiolitici, chjamati ancu tranquillanti, sò spessu indicati per u cuntrollu di PMS, per un brevi periodu di tempu. Questi rimedii aiutanu a persona à rilassassi è à riduce l'ansietà, a tensione o l'irritabilità. L'ansioliticu u più indicatu da u duttore hè alprazolam, ma per via di i so effetti addictivi, ùn hè micca indicatu per un usu prolongatu.
Principali effetti secondari: L'ansiolitichi ponu causà un effettu di dipendenza è ancu un effettu di tolleranza, in cui sò necessarie dosi crescenti per uttene l'effettu desideratu. Inoltre, ponu diminuisce a vigilenza è influenzà a coordinazione.
Anxiolitici sò contraindicati per e persone chì anu glaucoma è chì allattanu perchè pò passà à u zitellu per mezu di u latte. Amparate più nantu à l'alprazolam.
3. Contraceptivi orali
I pilloli di cuntrollu di nascita sò indicati per stabilizà e variazioni ormonali chì si verificanu trà i periodi mestruali. A pillula contraceptiva più adatta per PMS hè Yaz (etinilestradiol è drospirenone). Drospirenone agisce cù a stessa efficacia di spironolactone chì hè un diureticu, riducendu u gonfiore chì precede a menstruazione.
Principali effetti secondari: L'effetti secundarii più cumuni di Yaz sò cambiamenti d'umore, depressione, migraine, nausea è sanguinamentu trà e menstruazioni.
Yaz ùn deve micca esse adupratu da e persone cun una storia di trombosi, embolia pulmonare o malattie cardiovascolari. Scuprite più infurmazioni nantu à Yaz.
4. Iniezione di progesterone
L'iniezione di progesterone funziona interrompendu temporaneamente a menstruazione. L'iniezione più raccomandata hè Depo-Provera (medroxyprogesterone) è deve esse fatta ogni 3 mesi in u musculu natiche. Amparate più nantu à Depo-Provera.
Principali effetti secondari: l'effetti secundarii più cumuni sò un sanguinamentu minore dopu a prima iniezione è l'aumento di pesu per via di a ritenzione di fluidi.
Depo-Provera hè contraindicatu in gravidanza, allattamentu, in casi di suspettatu o pruvatu cancru di senu, in casi di malatie di fegatu è per donne cù una storia di trombosi.
5. Impianti ormonali
L'impianti ormonali sò metodi contraccettivi indicati per stabilizà e variazioni ormonali chì si verificanu trà i periodi mestruali è per fermà a menstruazione. In questu modu, riducenu i sintomi di PMS. I vantaghji di sti metudi sò un megliu cuntrollu ormonale perchè evitanu di scurdassi di a pillula di cuntrollu di nascita è sò una bona alternativa per e donne chì ùn ponu micca aduprà estrogeni.
L'impianti ormonali ponu esse di dui tippi:
Impianti sottucutanei: Implanon o Organon hè un impiantu contraceptivu, in forma di picculu bastone, chì hè inseritu sottu à a pelle di u bracciu. Cusì, l'hormone etonogestrel hè liberatu in piccule quantità è à pocu à pocu finu à 3 anni. Implanon o Organon deve esse inseritu è rimossu solu da un duttore.
- Principali effetti secondari: l'effetti secundarii i più cumuni sò l'acne, a menstruazione irregulare, l'aumentu di pesu, a tenerezza è u dulore in i seni. Amparate più nantu à l'implant subcutanicu.
- Impianto intrauterinu: Mirena hè un impiantu contraceptivu intrauterinu chì hè furmatu cum'è una T è cuntene l'hormone levonorgestrel chì hè liberatu gradualmente in piccule dosi direttamente in l'utru per un periodu massimu di 5 anni. Mirena deve esse inserita è rimossa solu da un duttore. Vede e 10 dumande cumune nantu à Mirena.
- Principali effetti secondari: l'effetti secundarii più cumuni sò cefalea, crampi in particulare in u primu mese d'usu, aumentu o diminuzione di a menstruazione, depressione, nausea, infezioni genitali è acne.
Cum'è i contraccettivi orali, l'implanti ormonali anu contraindicazioni in donne cù gravidanze suspettate o pruvate, una storia di trombosi è suspettatu o pruvatu cancru di senu.
Opzioni di rimediu naturale per PMS
I medicinali à base di erbe è i supplementi vitaminici sò una bona opzione per e donne chì anu sintomi più lievi di PMS o chì preferiscenu esse trattate cù alternative più naturali.
1. Valeriana
A valeriana funziona cum'è ansioliticu naturale riducendu l'ansietà causata da PMS senza causà sonnu. Si trova in farmacie è farmacie in forma di pillule. A valeriana hè contraindicata per e donne incinte o chì allattanu.
Ancu se pò esse cunsumatu in forma di tè, a megliu opzione per PMS hè di piglià valeriana in forma di compresse. In questu casu, 2 à 3 pasticchi rivestiti devenu esse presi 1 à 3 volte à ghjornu.
2. Passiflora
A Passiflora, cum'è a valeriana, riduce l'ansietà, cumuna durante a PMS, senza causà sonnu. U passifloru si pò truvà in farmacie è farmacie in forma di pillule o soluzione orale. I Dragees cuntenenu lattosiu in a so cumpusizione è ùn sò micca cunsigliatu per e persone cun intolleranza à u lattosiu.
A dosa raccomandata di Passifloru hè 2 pillule, una à trè volte à ghjornu o 5 ml di soluzione orale, una à trè volte à ghjornu.
3. Erba di San Ghjuvà
Cunnisciutu ancu cum'è Hypericum perforatum o l'erba di San Ghjuvanni, agisce cum'è antidepressivu naturale, riducendu l'ansietà, a stanchezza è l'insonnia, chì sò sintomi cumuni in PMS. L'erba di San Ghjuvanni pò esse aduprata in forma di tè o di pasticchi rivestiti è hè contraindicata per e donne incinte o chì allattanu.
L'erba di San Ghjuvanni pò esse cunsumata in forma di tè, tuttavia a migliore opzione per a PMS hè in forma di pillola. Cusì, a dose raccomandata hè 1 compressa rivestita da 1 à 3 volte à ghjornu.
4. Vitex agnus-castus
Vitex agnus-castus hè adupratu cum'è estrattu seccu, hà attività antiinfiammatoria, antimicrobica, in più di aumentà i livelli di progesterone in u corpu regulendu e variazioni ormonali chì si verificanu in PMS. Cusì, riduce i sintomi PMS cum'è ansietà, tensione nervosa è còlichi è aiuta à regulà u ciclu menstruale.
L'estrattu seccu di Vitex agnus-castus pò esse truvatu in farmarii è farmacie in forma di pillole è hè contraindicatu per e donne chì stanu allattendu.
A dosa raccomandata di Vitex agnus-castus hè di 1 compressa di 40 mg ogni ghjornu, à stomacu vacu, prima di colazione.
5. Cimicifuga racemosa
Cimicifuga racemosa hè aduprata per riduce i sintomi PMS cum'è ansietà, tensione è depressione. Hè cunsideratu un fitoestrogenu, agisce cum'è un estrogenu naturale è aiuta cusì à u cuntrollu di PMS riducendu i cambiamenti ormonali. Cimicifuga racemosa hè contraindicata durante a gravidanza è l'allattamentu è per e donne cun suspettatu o cunfirmatu cancru di u senu. Hè vendutu in farmarii è drogherie in forma di pillule.
A dosa raccomandata di Cimicifuga racemosa hè di 1 compressa, duie volte à ghjornu.
6. Gamma V (Borago officinalis)
Gamaline V hè una medicina vegetale chì hà l'acidu gamma linolenicu (GLA) in a so cumpusizione, avendu pruprietà antiinfiammatorie, in più di migliurà a regulazione di u sistema immunitariu, chì riduce i sintomi di u dolore è di u gonfiore in i seni durante a PMS. Gamaline V hè vendutu in forma di capsule è hà diarrea, nausea è fastidiu addominale cum'è effetti collaterali.
A dosa raccomandata di Gamaline V hè 1 capsula ogni ghjornu.
7. Oliu di primula di sera
L'oliu d'onagra, ancu cunnisciutu cum'è oliu d'onagra, hè riccu in acidu gamma linoleicu, chì agisce nantu à l'ormoni femminili lascendu e donne più calme durante u PMS. L'oliu d'onagra pò esse truvatu in farmarii è farmacie in forma di capsula è ùn hà micca contraindicazioni o effetti avversi.
A dosa cunsigliata hè 1 capsula à pranzu è un'altra à cena.
Oltre à l'oliu d'onagra, l'oliu di borragine pò ancu esse adupratu per alleviare i sintomi PMS. Amparate più nantu à l'oliu di borragine.
8. Supplimenti di vitamina
In i casi di PMS lieve, i supplementi vitaminici cum'è Vitamina B (40 à 100 mg per ghjornu), carbonate di calciu (1.200 à 1.600 mg per ghjornu), vitamina E (400 à 60 IU puderanu) è magnesiu (200 à 360) ponu esse adupratu mg finu à 3 volte à ghjornu).
E vitamine aiutanu à riduce i sintomi PMS mantenendu u corpu ben nutritu è equilibratu. I supplementi vitaminichi ponu esse truvati in farmarii è farmacie in forma di capsule o pillole.
Un'altra bona fonte naturale di vitamine hè l'alimentu. Eccu cumu seguità una dieta chì aiuta à alleviare i sintomi PMS.