Innò, Ùn Site Un Addictu à a Droga Se Pigliate Antidepressivi
Cuntenutu
- Dipendenza - {textend} o disordine da l'usu di e sostanze - {textend} hè una malattia mentale definita da DSM-5 è ICD-11 (dui di i principali materiali diagnostichi in u mondu sanu).
- In altre parolle? A dipendenza è a dipendenza si riferiscenu à duie cose completamente diverse.
- Ciò chì parechje persone ùn capiscenu micca hè chì i disordini di l'usu di e sostanze ùn sò micca definiti da a dipendenza fisica - {textend} hè questa ossessione mentale chì hè a vera lotta.
- Tuttavia, cum'è qualcunu in ripresa, possu cun fiducia dì chì i medicamenti psichiatrici sò parte di ciò chì mi tene sobriu.
- Sò diventatu tossicodipendente in gran parte perchè campava cun malatie mentali non trattate.
- L’antidepressivi sò stati per mè una «riparazione magica»? No, ma sò stati un strumentu impurtante per gestisce a mo salute mentale.
Dipendenza o dipendenza? E parolle anu significatu - {textend} è quandu si tratta di qualcosa di seriu cum'è a dipendenza, uttene li ghjusti.
Se avete lettu u L.A. Times pocu fà, puderete avè scontru cù un op-ed di u ghjurnalistu David Lazarus, chì cunfonde a so dipendenza da a medicazione antidepressiva cù a dipendenza. In u pezzu, Làzaru pruclama: "Sò un tossicodipendente".
U prublema hè, ciò chì discrivia ùn hè micca veramente dipendenza.
Per principianti, dipendenza è dipendenza ùn sò micca e listesse cose. "Chjamemu una dipendenza. Chjamemu una dipendenza. Chjamalla cum’ella vi pare », scrive. "Sò ingannatu".
Ma ùn pudemu micca solu etichettà ciò chì ci piace, perchè e parolle anu un significatu specificu - {textend} è cù qualcosa di stigmatizatu cum'è a dipendenza, avemu bisognu di sceglie e nostre parolle cun primura.
Per esse chjaru: Se site fisicamente dipendente da un antidepressivu, faci micca vi facenu un tossicodipendente.
I sintomi di astinenza antidepressivi sò una cosa vera per parechje persone, soprattuttu s'elli sò stati in antidepressivi per una quantità significativa di tempu. Pò esse una sperienza difficiule, per esse sicuru. Ma u sindrome di discontinuazione antidepressiva ùn hè micca simile à a dipendenza.
Dipendenza - {textend} o disordine da l'usu di e sostanze - {textend} hè una malattia mentale definita da DSM-5 è ICD-11 (dui di i principali materiali diagnostichi in u mondu sanu).
I disordini di l'usu di a sustanza sò carattarizati da sintomi chì nascenu da continuà à piglià una sustanza malgradu sperimentendu cunsequenze negative.
Alcuni di i criteri includenu cose cum'è:
- vulè abbandunà o taglià è ùn pudè micca
- brami o urge à aduprà
- rinunzià à attività impurtanti o arricchenti per via di l'usu di a droga
- spende una quantità esorbitante di tempu è sforzu per uttene a vostra riparazione
Per chì Lazzaru abbia una dipendenza da l'antidepressivi, allora, averia avutu da cunnosce cunsequenze negative mentre era nantu à l'antidepressivi - {textend} micca quandu hà smessu di piglià li - {textend} è quelle cunsequenze averianu avutu un impattu significativu in a so vita d'ogni ghjornu.
Quandu avete u disordine per l'usu di e sostanze, ùn pudete micca piantà, è a vostra dipendenza cresce in cima à a vostra lista di priorità - {textend} quantunque u vostru intellettuale è a so morale ùn sianu d'accordu cù u so rolu sempre più vitale in a vostra vita.
Micca tutte e persone cun disordini di l'usu di e sostanze sò state fisicamente dipendenti. A dipendenza ùn face micca una dipendenza.
A Dipendenza si riferisce à ciò chì accade quandu tù piantà aduprendu. Vale à dì, chì sperimentate sintomi di ritruvamentu.
Qualchissia cù u dolore crònicu pò esse fisicamente dipendente da un medicamentu per u dolore, sperimentendu sintomi di ritruvamentu quandu ùn sò micca medicati, eppuru ùn abusanu micca di u medicamentu di u dolore mentre li piglianu.
Similmente, qualcunu puderia avè un disordine da l'usu di l'alcol ma ùn esse fisicamente dipendente finu à u puntu di sperimentà sintomi di astinenza quandu si sobri.
In altre parolle? A dipendenza è a dipendenza si riferiscenu à duie cose completamente diverse.
Unu hè l'esperienza debilitante, dannosa mentre aduprate. L'altra hè una sperienza temporanea di ritruvamentu dopu a fermata.
Allora per qualcunu di suggerisce chì sò dipendenti da l'antidepressivi? Hè problematicu, per dì u minimu.
Mi chjamu alcolicu, tossicodipendente, è una persona in recuperu. È in a mo esperienza, a dipendenza hè un suppurtatu disperatu di ùn sente più u dolore.
Hè un rifiutu arrabbiatu di a mo piazza in u mondu, un artigliatu ossessivu per cambià l'immutabile. Aghju adupratu perchè qualcosa di prufondu in u mo intestinu sperava chì, alterendu a mo propria percezione, puderia cambià a mo realtà.
I disordini di l'usu di a sostanza sò spessu comorbidi cù altre malatie mentali. Hè sicuramente a mo storia. Aghju avutu una lotta per a vita cù u disordine depressivu maiò è u PTSD. Disperatu per u sollievu da u mo dulore, aduprassi a maiò parte di qualsiasi droga chì mi hè stata offerta.
Aghju trovu l'alcol era un ottimu modu per mitigà i mo sentimenti ansiosi, è per un pezzu, era un modu efficace per annullà i mo sensi (auto-medicazione per u sovraccaricu sensoriale) è rallentà u mo tempu di risposta (attenuà i sintomi iperarousali).
Hà travagliatu, per i primi dui bevande - {textend} finu à ch'e ne averia troppu è u mo umore diventerà.
Ma eru dispostu à fà tuttu per fughje sintendu a sulitudine addisperata in a fossa di u mo stomacu. Vuliu solu ribellammi è corse è sparì. Ùn vulia micca esse depressu, ùn vulia micca flashbacks, vulia solu chì tuttu fermessi.
Mi sentu ancu cusì qualchì volta. Ma per fortuna, cun sustegnu, oghje aghju altre opzioni oltre à ghjunghje per a buttiglia.
Ciò chì parechje persone ùn capiscenu micca hè chì i disordini di l'usu di e sostanze ùn sò micca definiti da a dipendenza fisica - {textend} hè questa ossessione mentale chì hè a vera lotta.
U desideriu di soddisfà e brame. U passu à e sostanze ripetutamente, ancu quandu ùn vulete micca. Hè l'impulsione compulsiva per un sollievu immediatu, malgradu tutte e cunsequenze chì seguitanu. E spessu volte, l'autoillusione chì sta volta, serà diversu.
Qualchissia cù un disordine di l'usu di a sostanza seria difficiule per svezzà solu di una sostanza senza alcunu tipu di sistema di supportu. Hè per quessa chì esistenu tanti gruppi di recuperu è reabilitazioni è altri prugrammi di vita sobri - {textend} perchè pò esse un fattu quasi impussibile di batte un disordine d'usu solu.
Saria statu impussibule per mè. È parte di u mo arsenale di strumenti chì m'anu aiutatu à ricuperà? Antidepressivi.
A ghjente pensa spessu chì l'antidepressivi li renderanu insensibili à u mondu, è chì una "pillula felice" ùn aiuterà micca veramente. I medicamenti psichiatrici sò spessu parlati cum'è una sorta di cungiura.
Scrivite nantu à i cosiddetti "negativi" di a medicazione psichiatrica ùn hè nunda di novu. U pezzu di Làzaru ùn era, per nunda, rivoluzionariu. In ogni casu, hà rinfurzatu e paure chì parechje persone anu circa sti medicamenti - {textend} cumprese e persone in recuperu.
Tuttavia, cum'è qualcunu in ripresa, possu cun fiducia dì chì i medicamenti psichiatrici sò parte di ciò chì mi tene sobriu.
U mo primu annu di u liceu, aghju campatu una rupture dolorosa chì hà scatenatu una spirale discendente in una seria depressione. Andaraghju ghjorni à ghjornu senza sorte di a mo stanza. Staraghju chjosu in drentu, stendu intornu à guardà i film Disney è pienghje.
À a fine di a mo corda, sò andatu ind'è u psicologu di u nostru campus.
U psicologu mi hà dettu chì aghju mostratu segni "classici" di depressione clinica è mi hà suggeritu di stabilisce un appuntamentu cù u psichiatra. À u primu, eru infastiditu. Mi dumandava cumu esse "clinicu" a facia diversa da ciò chì avessi sempre sperimentatu.
Sapiu chì eru depressu. Hè assai evidenti. Andà ind'è un psichiatra mi hà spaventatu.
Eru orruratu da l'idea chì avessi bisognu di un psichiatra. Aviu avutu un veru prublema cù a depressione, ma eru fermu contru à l'idea di medicazione.
U stigma di e malatie mentali era cusì profondamente arradicatu chì mi vergugnava di pensà à avè bisognu di medicazione.
Aghju scrittu in u mo ghjurnale, "Devu veramente esse vistu da un PSICCHIATRISTA? ... Ùn vogliu micca un duttore per valutà mi, vogliu esse GUARITU - {textend} micca TRATTATU."
Ùn duveria micca esse un colpu quandu vi dicu chì aghju smessu di vede u terapeuta chì mi hà suggeritu di andà à un psichiatra. Nunda hà megliu, benintesa. Aghju spulatu tuttu. Ogni ghjornu era una lotta per alzassi è andà in classe. Ùn aghju trovu significatu in nunda di ciò chì aghju fattu.
Aghju accettatu chì avessi una sorta di disordine mentale, ma solu à livellu superficiale. In parechji modi, aghju raziunalizatu a mo depressione - {textend} Aghju capitu chì u mondu intornu à mè era un disordine è eru troppu incumpetente per fà qualcosa.
Durante anni, aghju continuatu à rifiutà l'idea di medicazione. Eru cunvintu chì l'andà in antidepressivi mi renderebbe insensibile à u mondu. Credu pienamente chì a medicazione piglierà u "modu più faciule" mentre simultaneamente cunvinta chì ùn funzionerebbe micca per mè quantunque.
Ùn puderia micca avvolge a mo testa intornu à l'idea chì eru malatu. Aghju avutu depressione, ma aghju rifiutatu di piglià medicina per ella perchè ùn vulia micca "contà nantu à una pillula". Invece, mi sò culpitu, cunvintu chì avia solu bisognu di riunì lu.
U stigma attaccatu à l'antidepressivi - {textend} u stigma chì Lazarus rinforza suggerendu chì i medicinali psichiatrici danneghjanu à qualcunu in u listessu modu chì a dipendenza face - {textend} m'hà impeditu di riceve l'aiutu chì avia tantu bisognu.
Invece, aghju viaghjatu un longu parcorsu di negazione, usu di e sostanze, è autodannu.
Sò diventatu tossicodipendente in gran parte perchè campava cun malatie mentali non trattate.
Ùn aghju micca cercatu aiutu di novu finu à ch'e sò andatu tantu luntanu chì senza aiutu, sarei mortu. À u mumentu chì aghju finalmente raggiunatu l'aiutu, a dipendenza mi hà guasgi pigliatu cun ella.
Eccu ciò chì face a dipendenza. Ùn hè micca esse "più crankier è più irritable di l'usu". A dipendenza, letteralmente, mette a vostra vita à terra è vi rende impotente.
A dipendenza è u ritruvamentu ponu esse pessimi, iè - {textend} ma a discontinuazione di qualsiasi medicazione, in particulare quella chì avete bisognu, hè una sfida chì ùn hè micca unica per a medicazione psichiatrica, è certamente micca una ragione per evità di piglià li.
A mo vita puderia esse stata assai più felice è più produtiva in quelli anni se ùn avessi micca statu troppu imbarazzatu per riceve l'aiutu chì avia bisognu. Puderaghju ancu evità un disordine di l'usu di e sostanze in tuttu se avessi avutu trattamentu per e mo malatie mentali.
Mi piacerebbe avè pigliatu e misure per uttene aiutu prima, invece di pruvà à spalle solu u pesu di e malatie mentali.
L’antidepressivi sò stati per mè una «riparazione magica»? No, ma sò stati un strumentu impurtante per gestisce a mo salute mentale.
U mo antidepressivu mi hà permessu di passà per i mo sintomi i più debilitanti. Mi hà fattu esce da u lettu quandu i mo sintomi mi anu lasciatu brusgiatu è scunfittu.
Mi anu datu a capacità di striscia nantu à quella gobba iniziale è mi sò spintu à una linea di basa più gestibile, cusì puderia finalmente impegnassi in attività di guarigione cum'è terapia, gruppi di supportu, è eserciziu.
Sò fisicamente dipendente da i mo antidepressivi? Forse. Diceraghju chì a qualità di vita chì aghju avà vale a pena, però.
Ma significa chì aghju recidutu? Averaghju da cuntrollà cù u mo sponsor, suppone, ma sò sicuru chì a risposta hè evidente: Abso-f * cking-lutely micca.
Kristance Harlow hè ghjurnalista è scrittore freelance. Ella scrive nantu à e malatie mentali è a recuperazione da a dipendenza. Ella combatte u stigma una parolla à a volta. Truvate à Kristance nant'à Twitter, Instagram, o u so blog.