Ritratti di i Cambiamenti Fisiologichi di MS
Cuntenutu
- Induve si producenu i danni?
- MS si concentra nantu à u sistema nervosu centrale
- L'impurtanza di e cellule nervose
- MS cumencia cù inflammazioni
- L'infiammazione mira à a mielina
- U tissutu cicatriciale si forma nantu à e zone ferite
- L'infiammazione pò ancu tumbà e cellule gliali
- Chì accade dopu?
Cume MS causa i so danni?
Se voi o un amatu avete a sclerosi multipla (MS), sapete dighjà i sintomi. Puderanu include debolezza musculare, prublemi cù a coordinazione è l'equilibriu, prublemi di visione, prublemi di penseru è di memoria, è sensazioni cum'è intorpidimentu, spiculazione, o "spilli è aghi".
Ciò chì forse ùn sapete micca cume sta malattia autoimmune affetta in realtà u corpu. Cumu interferisce cù u sistema di messageria chì aiuta u vostru cervellu à cuntrullà e vostre azzioni?
Induve si producenu i danni?
U dannu nervosu pò accade in ogni locu in a medula spinale è / o u cervellu, chì hè per quessa chì i sintomi di MS ponu variare da persona à persona. Sicondu a situazione è a gravità di l'attacu di globuli bianchi, i sintomi ponu include:
- perdita di equilibriu
- spasmi musculari
- debbulezza
- tremori
- prublemi di l'intestinu è di a vejiga
- prublemi oculari
- perdita di l'audizione
- dulore facciale
- prublemi cerebrali cume a perdita di memoria
- prublemi sessuale
- prublemi cù a parolla è inghjuttimentu
MS si concentra nantu à u sistema nervosu centrale
A MS attacca i tessuti in u cervellu è a medula spinale, cunnisciuti cum'è sistema nervosu centrale (CNS). Stu sistema include a rete cumplessa di cellule nervose incaricate di mandà, riceve è interpretà l'infurmazioni da tutte e parti di u corpu.
Durante a vita d'ogni ghjornu, a spina dorsale invia informazioni à u cervellu per mezu di queste cellule nervose. U cervellu interpreta allora l'infurmazioni è cuntrolla cumu si reagisce à questu. Pudete pensà à u cervellu cum'è l'urdinatore centrale è a medula spinale cum'è un cavu trà u cervellu è u restu di u corpu.
L'impurtanza di e cellule nervose
E cellule nervose (neuroni) portanu messaghji da una parte di u corpu à l'altru per impulsi elettrichi è chimichi. Ognunu hà un corpu cellulare, dendriti è un assone. U dendriti sò strutture sottili, cum'è web chì si ramificanu da u corpu cellulare. Agiscenu cum'è recettori, ricevenu segnali da altre cellule nervose è trasmettenduli à u corpu cellulare.
U assone, chjamata dinò fibra fibrua, hè una pruiezione simile à a coda chì serve a funzione opposta di e dendriti: manda impulsi elettrichi à altre cellule nervose.
Un materiale grassu cunnisciutu cum'è myelin copre l'assone di a cellula nervosa. Questa copertura prutege è isula l'axone assai cum'è a cunchiglia di gomma chì prutege è isula un cordone elettricu.
Myelin hè cumpostu lipidi (sustanzi grassi) è proteine. Oltre à prutege l'assone, aiuta ancu i segnali nervosi à viaghjà rapidamente da una parte di u corpu à l'altra, o versu u cervellu. MS attacca a mielina, a rompe è interrompe i segnali nervosi.
MS cumencia cù inflammazioni
I scientisti credenu chì a MS principia cù l'infiammazione. I globuli bianchi di u sangue chì luttanu infezioni chì sò scatenati da una forza scunnisciuta entrenu in u SNC è attaccanu e cellule nervose.
I scientisti speculanu chì un virus latente, quandu hè attivatu, pò causà l'infiammazione. Un trigger geneticu o un malfunzionamentu di u sistema immunitariu pò ancu esse culpevule. Qualunque sia a scintilla, i globuli bianchi di u sangue passanu à l'offensiva.
L'infiammazione mira à a mielina
Quandu a inflamazioni spicca, MS hè attivatu. Attaccà i globuli bianchi danneghja a mielina chì prutege a fibra nervosa (assone). Immaginate un cordu elettricu dannighjatu cù fili visibili, è averete una figura di cume e fibre nervose apparsu senza mielina. Stu prucessu hè chjamatu demielinizazione.
Cum'è un cordone elettricu dannighjatu pò accortà o creà surmezzi intermittenti di putenza, una fibra nervosa danneggiata serà menu efficiente per trasmette impulsi nervosi. Questa pò attivà i sintomi di MS.
U tissutu cicatriciale si forma nantu à e zone ferite
Sì avete un tagliu nantu à u vostru bracciu, u corpu forma una scab cù u tempu chì u tagliu guarisce. E fibre nervose formanu ancu tissutu cicatriziale in e zone di danni da mielina. Stu tissutu hè rigidu, duru, è blocca o obstruisce u flussu di messaghji trà i nervi è i musculi.
Sti spazii di danni sò tipicamente chjamati placche o lesioni è sò un signale maiò di a presenza di MS. In fatti, e parolle "sclerosi multipla" significanu "cicatrici multiple".
L'infiammazione pò ancu tumbà e cellule gliali
Durante un periodu di infiammazione, attaccà i globuli bianchi pò ancu tumbà glial cellule. E cellule gliali circondanu e cellule nervose è furniscenu supportu è isolamentu trà elle. Mantenenu e cellule nervose sane è producenu nova mielina quandu hè dannata.
Tuttavia, se e cellule gliali sò uccise, sò menu capaci di seguità a riparazione. Alcune di e nuove ricerche per una cura di MS sò centrate nantu à u trasportu di nuove cellule gliali à u situ di dannu di mielina per aiutà à incuraghjà a ricustruzzione.
Chì accade dopu?
Un episodiu di MS o un periodu di attività infiammatoria pò durà da qualchì ghjornu à parechji mesi. In i tipi recidivanti / di rimissione di MS, a persona sperimenta di solitu una "remissione" senza sintomi. Durante questu tempu, i nervi cercanu di riparassi stessi è ponu formà novi percorsi per circundà intornu à e cellule nervose danneggiate. A rimissione pò durà da mesi à anni.
Tuttavia, e forme prugressive di MS ùn mostranu tanta infiammazione è ùn ponu micca mostrà alcuna remissione di i sintomi, o à u megliu solu u pianu è continueranu à causà danni.
Ùn ci hè micca una cura cunnisciuta per a MS. Tuttavia, e terapie attuali ponu rallentà a malattia è aiutà à cuntrullà i sintomi.