Cumu cura di u ceppu d'amputazione

Cuntenutu
- Cumu mantene l'igiene di ceppu
- Cumu prutege u ceppu dopu l'amputazione
- Cura generale per u ceppu amputatu
- Quandu andà à u duttore
U ceppu hè a parte di u membru chì ferma dopu a chirurgia d'amputazione, chì pò esse fatta in casi di scarsa circolazione in e persone cun diabete, tumori o traumi causati da accidenti. Parti di u corpu chì ponu esse amputate includenu e dita, mani, nasu, orecchie, braccia, gambe o pedi.
Hè impurtante di piglià qualchì precauzione per assicurà a guarigione curretta di u ceppu, cume mantene u locu sempre pulitu è asciuttu, in più di massà u situ per migliurà a circulazione sanguigna. A guarigione di u ceppu dura da 6 mesi à 1 annu è l'aspettu di a cicatrice migliora cù ogni ghjornu chì passa.

Cumu mantene l'igiene di ceppu
L'igiene di u ceppu deve esse fatta ogni ghjornu è deve cuntene i seguenti passi:
- Lavate u ceppu cù acqua calda è sapone dolce, almenu una volta à ghjornu;
- Secca a pellecù un asciugamanu dolce, senza rasassi a cicatrice;
- Massaggio intornu à u ceppu cù crema idratante o oliu d'amanduli dolci per migliurà a circulazione è a flessibilità di a pelle.
Hè ancu impurtante di evità di aduprà acqua assai calda o di passà chimichi nantu à a pelle, cumpresu l'alcol, postu chì asciuganu a pelle, ritardanu a guarigione è prumove l'apparizione di crepe di a pelle.
Inoltre, è cume alcune persone sò più propensi à sudà, hè pussibile lavà u ceppu parechje volte à u ghjornu, a mattina è a notte, per esempiu.
Cumu prutege u ceppu dopu l'amputazione
U ceppu deve esse prutettu dopu l'amputazione cù una fascia elastica o calze di compressione adatte à a dimensione di u ceppu. Per applicà currettamente a fascia elastica è fascia u ceppu, hè necessariu cpiazzate a pista da u locu u più luntanuè finisce sopra à u ceppu, evitendu di stringhje troppu u fasciu per ùn impedisce a circulazione di sangue.
E fasce di compressione aiutanu à riduce u gonfiore di u membru è devenu esse adattate ogni volta ch'elli sò sciolti, essendu nurmali, avete bisognu di rimpiazzà a fascia finu à 4 volte à ghjornu. Tuttavia, una bona soluzione pò esse di aduprà una calza di compressione invece di una benda, chì hè più comoda, comoda è pratica.
Cura generale per u ceppu amputatu
Oltre à a cura di l'igiene è u fasciamentu, hè ancu impurtante di piglià altre precauzioni cum'è:
- Mantene u ceppu in pusizione funziona semprel, vale à dì, tene u ceppu in a pusizione induve sarebbe nurmale di mantene u ceppu prima di a chirurgia;
- Esercite u ceppu, Fendu picculi muvimenti ogni ghjornu parechje volte à ghjornu per mantene una bona circulazione;
- Ùn lasciate micca u ceppu appesu fora di u lettu o incruciate sottu à e ghjambe;
- Prende u sole, per riceve vitamina D è rinfurzà l'ossu è a pelle di u ceppu;
- Evite colpi o feriti per ùn impedisce a guarigione di u ceppu.
Oltre à queste precauzioni, manghjà una dieta ricca in alimenti curativi, cume broccoli, fragole o tuorli d'uova, per esempiu, è bere assai acqua, sò boni cunsiglii per tene a pelle è e cellule tissutali idratate è sane, facilitendu a guarigione è prevenendu infezioni . Amparate più nantu à ciò chì l'alimentu deve esse per facilità a guarigione.
Quandu andà à u duttore
A persona chì hà un membru amputatu deve andà à u duttore quandu i segni è i sintomi cum'è:
- Calore, gonfiore, prurito o rossu in u ceppu;
- Lascendu u liquidu giallu in a cicatrice;
- Pella freta, grisgia o turchina;
- Presenza di acque rosse è gonfie vicinu à u situ amputatu.
Questi segni ponu indicà una possibile infezione o indicà chì a circolazione di quella regione di u corpu hè compromessa, essendu necessariu chì u duttore valuta a situazione è adatta u trattamentu.