Cumu identificà è trattà l'appendicite in gravidanza
Cuntenutu
- Situ di u dolore appendicitis in gravidanza
- Sintomi di appindiciti in gravidanza
- Cosa da fà in casu d'appendicite durante a gravidanza
- Trattamentu per l'appendicitis in gravidanza
- Amparate più nantu à a chirurgia è a cura post-operatoria in:
L'appendicite hè una situazione periculosa in gravidanza perchè i so sintomi sò ligeramente diversi è u ritardu in u diagnosticu pò rompe l'appendice infiammata, sparghjendu feci è microorganismi in a cavità addominale, purtendu à una infezione grave chì mette a vita di a donna incinta è quella di u zitellu in periculu.
I sintomi di l'appendicite in gravidanza si manifestanu da u dulore addominale persistente à u latu drittu di l'addome, intornu à l'ombelicu, chì pò move versu a parte inferiore di u ventre. À a fine di a gravidanza, durante u 3u trimestru di gestazione, u dulore di l'appendicite pò passà à u fondu di u ventre è di e coste è pò esse cunfusu cù e cuntrazioni cumuni à a fine di a gravidanza, rendendu u diagnosticu difficiule.
Situ di u dolore appendicitis in gravidanza
Appendicite in u 1u trimestruAppendicite in u 2mu è 3mu trimesteruSintomi di appindiciti in gravidanza
I sintomi di appendicite in gravidanza ponu esse:
- Dolore addominale à u latu drittu di l'abdomen, vicinu à a cresta iliaca, ma chì pò esse leggermente sopra sta regione è chì u dolore pò esse simile à a cuntrazione di u colicu o uterinu.
- Febbra bassa, intornu à 38º C;
- Pèrdita di l'appetite;
- Ci ponu esse nausea è vomitu;
- Cambiamentu di l'abitudine intestinale.
Altri sintomi menu cumuni ponu cumparisce ancu, cum'è diarrea, ardori di stomacu o un eccessu di gasi intestinali.
U diagnosticu di appendicite hè più difficiule à a fine di a gravidanza perchè, per via di a crescita uterina, l'appendice pò cambià di pusizione, cù un risicu più grande di cumplicazioni.
Cosa da fà in casu d'appendicite durante a gravidanza
Ciò chì deve esse fattu quandu a donna incinta hà un dolore addominale chì ùn si ne va è frebba, hè di cunsultà l'ostetricu per fà esami diagnostichi, cum'è ecografia addominale, è cunfirmà u diagnosticu, chì i sintomi ponu accade dinò per via di cambiamenti in u gravidanza, senza esse segnu di appendicite.
Trattamentu per l'appendicitis in gravidanza
U trattamentu di l'appendicite in gravidanza hè chirurgicu. Ci hè dui tippi di chirurgia per a rimozione di l'appendici, appendectomia aperta o convenzionale è appendectomia videolaparoscopica. A preferenza hè chì l'appendice sia cacciatu da l'addome per laparoscopia, diminuendu u tempu postoperatoriu è a morbilità assuciata.
Generalmente a laparoscopia hè indicata per u 1u è u 2u trimestru di gravidanza, mentre l'appendectomia aperta hè limitata à a fine di a gravidanza, ma tocca à u duttore di piglià sta decisione perchè pò esse un risicu di parturimentu prematuru, ancu se in a maiò parte di i casi u a gravidanza cuntinueghja senza prublemi per a mamma è u zitellu.
A donna incinta deve esse ammessa à l'uspidale per a chirurgia è dopu a procedura, esse in osservazione. A donna incinta deve andà ogni ghjornu à l'uffiziu di u duttore per valutà a guarigione di a ferita è, cusì, evità possibili infezioni materno-fetali, assicurendu un bona ricuperazione.
Amparate più nantu à a chirurgia è a cura post-operatoria in:
Chirurgia per appendicite